Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
PARAMI HARCARKEN(HAYAT BİLGİSİ) 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

PARAMI HARCARKEN(HAYAT BİLGİSİ)

PARAMI HARCARKEN (HAYAT BİLGİSİ)

21/02/2012  Bayram GÖKÇE

DERS:HAYAT BİLGİSİ

TEMA:  BENİM EŞSİZ YUVAM

SINIF: 3

SÜRE: 40+40 dk

KAZANIM:B.3.23. Kendi parasını uygun biçimde, önceliklerini belirleyerek harcar.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME: Kaynakları etkili kullanma (zaman, para ve materyal

Kullanma)

KİŞİSEL NİTELİKLER: sabır üzerinde durmak

 ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME: Kariyer bilinci geliştirme(17):parasını önceliklerini belirleyerek harcar.

ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı, çalışma kitabı, a4 dosya kağıdı,  kutular, çeşitli atık maddeler( toka düğme,pamuk,iplik vb) boya kalemleri, renkli kağıtlar,  yapıştırıcı, makas.

YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatım, soru-cevap,görsel okuma

DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:

TÜRKÇE

SÜRE: 40+40 DK

KAZANIMLAR

YAZMA

1.Yazma Kurallarını Uygulama

1.Yazmak için hazırlık yapar

2.Yazma amacını belirler.

3.Kelimeler,cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakır.

4.Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar.

5.Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.

6.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru yazar ve yerinde kullanır.

7.Yazılarında yazım kurallarını uygular.

8.Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.

9.Yazılarında sözlük ve yazım klavuzundan yararlanır.

10.Konu dışına çıkmadan yazar.

4.SÖZ VARLIĞINI GELİŞTİRME

ATASÖZLERİ

1 Görsellerden faydalanarak söz varlığını geliştirir.

GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU

1.Görsel Okuma

15. Metin ve görsel ilişkisini sorgular.

ARAÇ GEREÇ:Renkli yapışkanlı not kağıtları, atasözleri sözlüğü

DERS: MATEMATİK

ÖĞRENME ALANI: SAYILAR

SÜRE: 40+40 dk.

ALT ÖĞRENME ALANI:Doğal sayılarda bölme işlemi.

KAZANIMLAR:

1.  İki basamaklı doğal sayıları bir basamaklı doğal sayılara böler.

BECERİLER: akıl yürütme, ilişkilendirme, psikomotor

YÖNTEM VE TEKNİKLER: Keşfetme,yaparak yaşayarak öğrenme, soru-cevap, anlatım

ARAÇ GEREÇ: nohut taneleri veya fasulye taneleri, plastik bardaklar

DERS: BEDEN EĞİTİMİ

KAZANIM:   A- 1.6. Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketleri farklı yön, hız ve kuvvetlerde yaparak gösterir.  

ARAÇ GEREÇLER: Top  

MERAK UYANDIRMA: Tahtaya ders öncesi gerçek paralar yapıştırıldı ve altına iki bilmece yazıldı.

   “Çık çık eden nalçacık,      

     İş bitiren akçecik.” (para)  

 

   Ağzı var, gözü yok. 

   Küçücük bir kutu                                   

    Çok para yer ama                 

   Yine de çok tutumlu.(kumbara)        

                           

 kucuk_21022012219.jpg

 kucuk_21022012220.jpg

“Sakla samanı, gelir zamanı” atasözünün ne anlatmak istediğini sorarak ilgiyi odakladım.

Ders kitabındaki resmi ve metni okuttum. Çeşitli sorularla Ali Can’ın başından geçenleri sorguladılar.

kucuk_22022012257.jpg

ÖĞRENME DENEYİMİ: Öğrencilere getirdikleri kutuların ve malzemelerin çıkarmalarını istedim.  Kutularla bir kumbara yamalarını istedim. Malzemelerle süslemelerini istedim.

 kucuk_21022012221.jpgkucuk_21022012222.jpgkucuk_21022012223.jpgkucuk_21022012226.jpg

 

Kumbara yapımı bitince nelere ihtiyaçları olduğunu sordum. Bunları defterlerine yazmalarını istedim. İhtiyaçlarına göre belirlemelerini istedim. Bunun için para biriktirmeleri gerektiğini vurguladım.

Cevaplarda genellikle bilgisayar ve bisiklet olduğunu fark ettim. Fiyatlarını sordum. Pahalı olduğunu fark ettirdikten sonra bunları alabilmek için çok zaman gerektiğini söylediler. Sabırla bunlara ilerde ulaşabileceklerini söyledim.

Yapılan çalışmalar sunuldu.

 kucuk_21022012229.jpgkucuk_21022012230.jpgkucuk_21022012232.jpg

 

DENEYİM PAYLAŞIMI: Öğrencilerin tren olmasını istedim. Her vagonun öğrendikleriyle yüklenmesini istedim

 kucuk_21022012245.jpg

 

TÜRKÇE:

MERAK UYANDIRMA: Tahtaya bir ağaç çizdim. Bu ağacın meyve ve dallarını atasözlerimizle süsleyeceğimizi söyledim.

 ÖĞRENME DENEYİMİ: Atasözleri sözlüğü ve yapışkan kağıtlarını çıkarmalarını istedim. Sözlükten daha önce hazırladıkları konu ile ilgili atasözlerini yazmalarını ve tahtaya yapıştırmalarını istedim.

kucuk_21022012247.jpgkucuk_21022012248.jpgkucuk_21022012250.jpgkucuk_21022012252.jpg

 

MATEMATİK

MERAK UYANDIRMA: Sınıfa bir çiçek ile girdim. Çiçekleri sever misiniz? Ev de çiçek bakan var mı? Biri size çiçek hediye etse ne hissedersiniz? gibi sorularla dikkatlerini çektim.

kucuk_21022012236.jpg

Ders Kitabı’nın 127. Sayfasındaki metin okutturuldu. Sonundaki sorular öğrencilere yöneltildi. Verilen cevaplarla etkinliğe yönlendirildi..

kucuk_21022012238.jpg

 DENEYİM PAYLAŞIMI: nohut ve fasulyeleri, bardakları çıkarmalarını istedim.

Bardakların beşini yan yana koymalarını ve 35 nohutu eşit olarak paylaştırmalarını istedim.

Bardaklara kaç nohut paylaştırdık?

Her bardağa kaç nohut kaçar nohut koyduk?

Artan nohut tanesi var mı?

Bu sefer 7 adet bardağı yan yana koyuldu.35 nohut yeniden paylaştırıldı ve sorularla bölme işlemi modelleştirilerek kavratıldı.

kucuk_21022012239.jpgkucuk_21022012240.jpgkucuk_21022012242.jpgkucuk_21022012243.jpg

 

Tahta da basit bölme işlemleri yaptırıldı.

 

kucuk_21022012244.jpg

BEDEN EĞİTİMİ

İSTOP OYUNU İLE BİLGİLERİN PAYLAŞIMI YAPILDI.

kucuk_21022012253.jpgkucuk_21022012254.jpg

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...