PARAMI HARCARKEN(HAYAT BİLGİSİ)
PARAMI HARCARKEN (HAYAT BİLGİSİ)
21/02/2012 Bayram GÖKÇE
DERS:HAYAT BİLGİSİ
TEMA: BENİM EŞSİZ YUVAM
SINIF: 3
SÜRE: 40+40 dk
KAZANIM:B.3.23. Kendi parasını uygun biçimde, önceliklerini belirleyerek harcar.
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME: Kaynakları etkili kullanma (zaman, para ve materyal
Kullanma)
KİŞİSEL NİTELİKLER: sabır üzerinde durmak
ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME: Kariyer bilinci geliştirme(17):parasını önceliklerini belirleyerek harcar.
ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı, çalışma kitabı, a4 dosya kağıdı, kutular, çeşitli atık maddeler( toka düğme,pamuk,iplik vb) boya kalemleri, renkli kağıtlar, yapıştırıcı, makas.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatım, soru-cevap,görsel okuma
DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:
TÜRKÇE
SÜRE: 40+40 DK
KAZANIMLAR
YAZMA
1.Yazma Kurallarını Uygulama
1.Yazmak için hazırlık yapar
2.Yazma amacını belirler.
3.Kelimeler,cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakır.
4.Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar.
5.Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
6.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru yazar ve yerinde kullanır.
7.Yazılarında yazım kurallarını uygular.
8.Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.
9.Yazılarında sözlük ve yazım klavuzundan yararlanır.
10.Konu dışına çıkmadan yazar.
4.SÖZ VARLIĞINI GELİŞTİRME
ATASÖZLERİ
1 Görsellerden faydalanarak söz varlığını geliştirir.
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.Görsel Okuma
15. Metin ve görsel ilişkisini sorgular.
ARAÇ GEREÇ:Renkli yapışkanlı not kağıtları, atasözleri sözlüğü
DERS: MATEMATİK
ÖĞRENME ALANI: SAYILAR
SÜRE: 40+40 dk.
ALT ÖĞRENME ALANI:Doğal sayılarda bölme işlemi.
KAZANIMLAR:
1. İki basamaklı doğal sayıları bir basamaklı doğal sayılara böler.
BECERİLER: akıl yürütme, ilişkilendirme, psikomotor
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Keşfetme,yaparak yaşayarak öğrenme, soru-cevap, anlatım
ARAÇ GEREÇ: nohut taneleri veya fasulye taneleri, plastik bardaklar
DERS: BEDEN EĞİTİMİ
KAZANIM: A- 1.6. Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketleri farklı yön, hız ve kuvvetlerde yaparak gösterir.
ARAÇ GEREÇLER: Top
MERAK UYANDIRMA: Tahtaya ders öncesi gerçek paralar yapıştırıldı ve altına iki bilmece yazıldı.
“Çık çık eden nalçacık,
İş bitiren akçecik.” (para)
Ağzı var, gözü yok.
Küçücük bir kutu
Çok para yer ama
Yine de çok tutumlu.(kumbara)
“Sakla samanı, gelir zamanı” atasözünün ne anlatmak istediğini sorarak ilgiyi odakladım.
Ders kitabındaki resmi ve metni okuttum. Çeşitli sorularla Ali Can’ın başından geçenleri sorguladılar.
ÖĞRENME DENEYİMİ: Öğrencilere getirdikleri kutuların ve malzemelerin çıkarmalarını istedim. Kutularla bir kumbara yamalarını istedim. Malzemelerle süslemelerini istedim.
Kumbara yapımı bitince nelere ihtiyaçları olduğunu sordum. Bunları defterlerine yazmalarını istedim. İhtiyaçlarına göre belirlemelerini istedim. Bunun için para biriktirmeleri gerektiğini vurguladım.
Cevaplarda genellikle bilgisayar ve bisiklet olduğunu fark ettim. Fiyatlarını sordum. Pahalı olduğunu fark ettirdikten sonra bunları alabilmek için çok zaman gerektiğini söylediler. Sabırla bunlara ilerde ulaşabileceklerini söyledim.
Yapılan çalışmalar sunuldu.
DENEYİM PAYLAŞIMI: Öğrencilerin tren olmasını istedim. Her vagonun öğrendikleriyle yüklenmesini istedim
TÜRKÇE:
MERAK UYANDIRMA: Tahtaya bir ağaç çizdim. Bu ağacın meyve ve dallarını atasözlerimizle süsleyeceğimizi söyledim.
ÖĞRENME DENEYİMİ: Atasözleri sözlüğü ve yapışkan kağıtlarını çıkarmalarını istedim. Sözlükten daha önce hazırladıkları konu ile ilgili atasözlerini yazmalarını ve tahtaya yapıştırmalarını istedim.
MATEMATİK
MERAK UYANDIRMA: Sınıfa bir çiçek ile girdim. Çiçekleri sever misiniz? Ev de çiçek bakan var mı? Biri size çiçek hediye etse ne hissedersiniz? gibi sorularla dikkatlerini çektim.
Ders Kitabı’nın 127. Sayfasındaki metin okutturuldu. Sonundaki sorular öğrencilere yöneltildi. Verilen cevaplarla etkinliğe yönlendirildi..
DENEYİM PAYLAŞIMI: nohut ve fasulyeleri, bardakları çıkarmalarını istedim.
Bardakların beşini yan yana koymalarını ve 35 nohutu eşit olarak paylaştırmalarını istedim.
Bardaklara kaç nohut paylaştırdık?
Her bardağa kaç nohut kaçar nohut koyduk?
Artan nohut tanesi var mı?
Bu sefer 7 adet bardağı yan yana koyuldu.35 nohut yeniden paylaştırıldı ve sorularla bölme işlemi modelleştirilerek kavratıldı.
Tahta da basit bölme işlemleri yaptırıldı.
BEDEN EĞİTİMİ
İSTOP OYUNU İLE BİLGİLERİN PAYLAŞIMI YAPILDI.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...