YEREL YÖNETİMLER(SOSYAL BİLGİLER TASLAK)
YEREL YÖNETİMLER( SOSYAL BİLGİLER)
04/04/2012 BAYRAM GÖKÇE
DERS:SOSYAL BİLGİLER
TEMA:İNSANLAR VE YÖNETİM
SINIF: 4
SÜRE: 40+40
KAZANIM:1- Yaşadığı yerin yerel yönetim birimlerini tanır.
2- Kamu hizmetlerinin yürütülmesinde yerel yönetimlerin rolünü açıklar.
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME: Gezi ve Gözlem, Araştırma, iletişim
ARAÇ GEREÇLER: İkametgah örneği, gezi planı, ders kitabı
DİGER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:
TÜRKÇE
KAZANIMLAR:
1-Yazma kurallarını uygulama
2-sözlü iletişim kurma
MATEMATİK
1. Grafik oluşturma.
2. grafiklerden faydalanarak problem kurma.
BECERİLER:
Akıl yürütme, ilişkilendirme
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Soru-cevap, yaparak yaşıyarak öğrenme, keşfetme
ARAÇ GEREÇLER: Anket verileri, defter, kalem
GÖRSEL SANATLAR:
11- Doğaya ve nesnelere ilişkin çeşitlii bakış açılarının farkına varır.
ARAÇ GEREÇLER: A4 kağıdı, boya kalemleri
SOSYAL BİLGİLER
MERAK UYANDIRMA: Projeksiyonla bir gün önceden çekilmiş muhtarlık binassı ve muhtarın resimlerini tahtaya öğrenciler gelmeden yansıtılır.
Öğrencilerin kendi aralarındaki konuşmalar dinlenir.
İLGİYİ ODAKLAMA: Muhtarlığa gideniz var mı diye sorulur. orda neler yaptıklarını sorarız. İkametgah kağıdı nedir? ailenizden çıkaran oldu mu? nereden aldınız? mahallenizdeki parkları kim yaptır dı? kimler bakıyor?sorularıyla ilgileri odaklanır.
ÖĞRENME DENEYİMİ: Şimdi muhtarlık ziyareti yapacağız. merak ettiğiniz soruları hemen hazırlamalarını isteriz. önceden muhtardan randevu alınır.muhtar ziyaret edilir. sorularla muhtarın görevleri, nasıl seçildiği, neler vaatte bulunduğu ve neler yaptığı, ne kadar oy aldığı? gibi sorularla bilgiler toplanır. karşılıklı konuşmalarla öğrenme deneyimi oluşturulur.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI: Tahtaya asılan karton üzerine stekırlarla muhtarlık deyince aklınıza neler geldiğini yazarak asmaları istenir. birbirlerinin yazdıkları okunur.
TÜRKÇE
MERAK UYANDIRMA: Sınıfta başkanlık seçimi yapılacağı tahtaya yazılır.
İLGİYİ ODAKLAMA: Kimlerin başkan adayı olmak istediği sorulur. adaylara hazırlık konuşması yapmaları istanir.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Adaylar tahtada iki dakikalık sözlü sunum yaparlar. soru cevap hakkı ile karşılıklı tartışırlar.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI: Bir uçak yapmalarını ve kanatlarına başkan olarak neler yapacağınızı yazmalarını ve birbirlerine uçakları atmaları istenir. uçaklar sürekli el değiştirir.
MATEMATİK
MERAK UYANDIRMA: Muhtardan alınan seçim sonuçları tahtaya yazılır.
İLGİYİ ODAKLAMA: Bu seçim sonuçlarını nasıl kullanırız? sorusu ile fikirleri alınır.
ÖĞRENME DENEYİMİ: Sonuçlardan faydalanarak bir şekil grafiği oluşturmaları istenir. daha sonra bu grafik ile ilğili birer soru hazırlamalrı istenir.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI: Stekır kağıtlarına bir problem yazarak tahtaya asmaları istenir. istedikleri problemi çözerek yazan kişiye anlatması söylenir.
GÖRSEL SANATLAR
Bir muhtar olarak belediye başkanına mahallenize yapılmak üzere hazırlanmış bir oyun parkı projesiyle gittiğinizi düşünün. nasıl bir oyun parkı çizerdiniz? bunu resme aktarmalarını isteriz.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...