SORU VE CEVAP
''Aktif Öğrenme Teknikleri İle Öğrenen Sınıflar''dersimizin yavaş yavaş sonuna doğru gelirken,bu süreçte neler yaşadık,neler paylaştık,kafamızda konuyula ilgili hangi soruların cevaplarını bulabildik sorularını cevaplamaya çalıştık hep birlikte.Kalabalık katılımcı sayısıyla adeta bir çalıştay havasında geçti haftalar.Ve ben konuyla ilgili ödev çalışmamız üzerine aşağıdaki soruyu ve cevabını sizlerle paylaşmak istedim.Bu dersin devamındaki diğer çalışmalarda görüşmek üzere sevgiyle kalın:)))
SORU: Bir öğrenme süreci olarak “Aktif Öğrenmeyi”,eğitim ortamlarının verimliliğini artırabilmek için en doğru şekilde nasıl yönetebiliriz ?
CEVAP : Eğitim ortamlarının verimliliğini artırabilmek için aslında sadece eğitimci ve öğrencilerin değil okul yönetimi ,yerel yönetimler ve veliler olmak üzere çok geniş bir kitlenin desteği gerekmektedir.Bu kitlenin doğru yönde ve yararlı olabilecek şekilde destek verebilmesi için de aynı zamanda eğitim sürecinin gelişimine olumlu katkı sağlayabilecek donanıma sahip olması gereklidir.Okullarda genellikle en iyi öğrencilerin etkin olması beklenmektedir.Oysa aktif öğrenme bu bakış açısını değiştirmeye başlamıştır.Geleneksel eğitimde sıkça kullanılan ezbercilik ,aktif öğrenmeyle yerini merak duyma,deneyerek öğrenme,araştırma ve uygulama yapmaya bırakmıştır.Öğrenciler grupla nasıl çalışacağını,yardımlaşmayı,işbölümü yapmayı ve tartışarak bir karar verme yollarını öğrenmiş olurlar.Aktif öğrenme aslında dinlemekten çok uygulama ile ilgilidir.Aktif öğrenme,öğrencinin dikkatini öğrenme faaliyetlerine odaklayarak ve kavramlarla konular arasında ilişkiler kurmak amacıyla bir şeyler yaparak öğrenme sürecini yürütmesini gerektirir.
Aktif öğrenme sürecinde öğrencilerin geliştirdiği pek çok becerinin yanında öğretmenler de kendilerini olumlu yönde geliştirmekte ve öğrencilerle birlikte gelişip güçlenmektedir.
Bu süreci en verimli şekilde yönetebilmek için öğretmen bilginin kaynağı değil ona nasıl ulaşılacağını gösterecek rehber olmalıdır.Öğrenme için en uygun ortam neresi ve nasıl olmalıdır?sorusu cevaplanarak işe başlanmalıdır.Öğretim sınıf duvarları ile sınırlandırılmamalıdır.Çocukların grup içinde birbirleriyle etkileşim halinde olunca daha iyi öğrendikleri göz önüne alınarak,grup çalışmaları,proje takımları çalışmalarına imkan sağlanmalıdır.Bu süreçte sınıf düzenleri değişken olmalı,uygulanan çalışmaya,yöntem ve tekniğe göre düzen değişmelidir.Bütün bunlardan açıkça görülmektedir ki “Aktif öğrenme Teknikleri” ezberciliği önlemekte;araştırmacı,hayat boyu öğrenen,sorgulayan,üretken bireylerin yetiştirilmesini sağlamaktır.Ve bütün bunların gerçekleşmesinde eğitimin tüm paydaşlarının katkısı gerekmektedir.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...