Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Bir geri bildirim aracı olarak : Eğitimde TAKLİT 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Bir geri bildirim aracı olarak : Eğitimde TAKLİT

Dün ( 25.05.2013) öğretmen arkadaşlarımla, haliç’in kıyısında çok keyifli bir yerde oturmuş muhabbet ediyorduk .Bir bakıma hem haftanın yorgunluğunu atmaca hem de gezip eğlenmece. Bilirsiniz, iki öğretmen bir araya geldiğinde , ne kadar dikkat ederseniz edin, kendinizi okul ve öğrenciler hakkındaki konulardan bahsederken buluveriyorsunuz. Biz de tam bu şekilde kendimizi bu muhabbetler içinde bulduğumuz anda, öğretmen arkadaşım Çağrı A. Okulda yaşadığı bir anıyı o kadar güzel bir dille anlattı ki benim de aklıma “bundan iyi bir blog yazısı “ çıkar dedirtti.

 

Çağrı öğretmen , öğrencilerinin sınıfta kendi taklidini yaptığından , hatta kendisinin bunu yapmalarına izin vermesinden bahsediyor , kendisini  bu taklitlerde daha iyi keşfettiğini ve farkında olmadan sürekli tekrarladıklarından haberdar olabildiğini anlatıyordu.

Çok güzel bir noktaya temas etmişti Çağrı öğretmen. Taklit zaman zaman, bir şeyin orijinalinin yasak şekilde çoğaltılması gibi anlaşılsa da, taklit bizim ,özellikle, komedi kültürümüzde önemli yer tuttuğunu biliyoruz. Hepimizin aklında Hababam Sınıfındaki taklitler hala sıcaklığını korumaktadır. Zeki Alasya Metin Akpınar’ın taklidinin yapılmadığı bir taklit güldürüsü düşünülebilir miydi? Hatta günümüzde milyonlarca insanın izlediği, TV’deki yetenek yarışmasında onlarca inanılmaz yetenekli göstericilere rağmen , kazanan bir taklitçi olmuştu.

Ama okullarda taklit çoğu zaman gizli saklı yapılan , öğretmenlerin haberi olmadan öğrenciler arasında  nice malzeme olmuş bir konudur. Neydi bu tarz bir taklit? Taklit edilen kişinin ya devamlı tekrarladığı bir söz veya davranıştı ya da öğrencilere garip/sıradışı gelen bir durumun gösterisiydi.

İşte bu bakımdan, taklit her ne kadar okullarda hala gizli bir güldürü sanatı gibi görülse de , aslında çok önemli bir geri bildirim , dönüt hatta mikro-öğretim yöntemi gibi önemli bir araç olarak kullanılabilir.

Öğretmenin hoşgörüsünü genişletmesi, öğrencilerle arasında saygıyla ve sevgiyle kurduğu bağı sağlamlaştırması  ve de egolarından bir miktar uzaklaşması gerekebilir.

Bu şekilde , çoğu zaman farkında olmadan tekrarladığımız söz ya da davranışlardan haberdar olma şansımız olabilir. Bunları değiştirmek , iyileştirmek, ya da devam etmek bir sonraki adımdır, ama bir geri bildirim aracı olarak TAKLİT hem keyifli hem de önemli bir “güldürü sanatı “ dır diyebiliriz. Neden olmasın?

 

İlham için teşekkürler Çağrı öğretmenim...

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...