ARAŞTIRMA 1 ABD DE KIPP OKULLARI
HERKES ÜSTTEKİ BİRKAÇ KİŞİNİN BAŞARILI OLABİLECEĞİ EĞİTİM SİSTEMİ GELİŞTİREBİLİR AMA ASIL BAŞARI GENELİ KUCAKLAYAN BAŞARIYI YAKALAYABİLECEK SİSTEMİ YAKALAMAKTIR
Andreas Schleicher, OECD
ABD’DE KIPP OKULLARI
(the Knowledge Is Power Program- BİLGİ GÜÇTÜR PROGRAMI)
Amaç : Profesyonel kişilerin çalışmak istemediği toplumların(underserved communities) yaşadığı yere giderek hizmet götürmek ve öğrencileri okullarda ve yaşamda başarılı olamaları yönünde hazırlamak
Şu anda 20 eyalette ve Kolombiya bölgesinde 41.000 den fazla öğrenciye yönelik faaliyet gösteren 125 tane KIPP okulu bulunmaktadır.
NE YAPIYORUZ?
KIPP aileler , öğrenciler ve öğretmenler arasındaki ilişkiyi oluşturan ,öğrenimi ön plana almış bir kuruluştur.
- Okul öğrenimine daha fazla zaman ayıran seçkin eğitimciler sağlıyoruz.
- Başarı için güçlü bir kültür oluşturuyoruz.
- Okul aracılığıyla zirveye tırmanmaları için öğrencilere yardımcı oluyoruz.
NEDEN İŞE YARIYOR?
- KIPP öğrencileri ulus ölçeğinde demografik yapının kaderi belirlemediğini kanıtlıyorlar.
- Öğrencilerimizin %87 si düşük gelirli ailelerden oluşmakta ve federal yönetimin sağladığı ücretsiz ya da indirimli fiyatla yemek alma programına bağlı olarak yaşamaktadırlar.
- %95 i Afrika yada Latin kökenlidir.
- %90 dan daha fazla KIPP orta okul öğrencisi liseden mezun olmuştur.
- Mezunların %80 i üniversiteye devam etmiştir.
KIPP OKULLARI
- 70 tane KIPP orta okulu (5 ten 8 e kadar) vardır.
- 37 tane ana okula hazırlayan 3 yada 4 yaşlarında öğrencilere yönelik okul öncesi okullar vardır
- 18 tane 9 ila 12 yaş arası öğrencilerin devam ettiği liseler vardır.
- Öğrenciler sosyo ekonomik geçmişlerine ve önceki akademik başarılarına bakılmaksızın kabul edilmektedirler.
5 ÖNEMLİ DAYANAK
Yüksek beklentiler
KIPP okulları akademik başarı için tanımlı ve ölçülebilir yüksek beklentileri hedefler ve öğrencinin geçmişini bir bahane olarak kabul etmez . Öğrenciler , ebeveynler , öğretmenler ve okul çalışanları başarı kültürü oluşturur ve onu pekiştirirler. Akademik başarıyı ve davranışların sonuçlarını bir dizi formal yada informal ödüllerle desteklerler.
SEÇİM VE SÖZ(LEŞME)
Öğrenciler , aileleri ve KIPP okullarının yetkilileri programda yer almayı kabul ederler. Kimse KIPP okullarında zorla görevlendirilemez ve devam etmek için zorunlu kılınamaz. İlgili tarafların hepsi okula ve birbirlerine başarı adına zaman ve çaba harcamak için taahhütte bulunurlar .
DAHA ÇOK ZAMAN
- KIPP okulları akademik ve yaşamda başarıyı düşündüklerinde kestirme yolların olmadığını bilirler.
- Uzatılmış okul günleri, haftaları ve yılları sayesinde öğrenciler kendilerini rekabetçi ortamın oldu-ğu lise ve üniversiteye hazırlayacak akademik bilgiye ulaşmak için sınıfta daha fazla zaman geçi-rirler. Aynı zamanda bu yaklaşım onlara farklı program deneyimlerine ulaşmaları için fırsat oluşturmaktadır.
LİDERLİĞİN GÜCÜ
- KIPP okullarının yöneticileri iyi okulların iyi okul liderleriyle gerçekleşebileceğine inanan etkili akademik ve organizasyon yapmada başarılı liderlerden oluşmaktadır.
- Okullarının bütçeleri ve personeli üzerinde söz sahibidirler.
- Parayı kullanma veya çocukların azami etkili öğrenimleri adına personel değişimi yapmaları için yetkilidirler.
SONUCA ODAKLANMAK
- KIPP okulları standart testler ve diğer objektif ölçme araçlarıyla ilgili yaklaşımlara yüksek perfor-mans elde etmek için ödünsüz bir şekilde a odaklanırlar.
- Asla kestirme yollar kullanmaz ya da bahaneler üretmezler.
- Öğrencilerden en iyi ulusal lise ya da üniversitelerde başarılı olmalarını sağlayacak akademik dü-zeye ulaşmaları beklenmektedir.
MÜKKEMEL OLMAYA DAİR TAAHHÜT
KIPP aileler , öğrenciler ve öğretmenler arasında öğrenimi ilk sıraya koyan bir işbirliği anlaşmasıdır .
Her üç tarafta öğrencinin öğrenimi için gereken her şeyi yapmayı içeren “MÜKKEMEL OLMAYA DAİR TAAHHÜT ” adı altında bir sözleşme imzalarlar.
A- ÖĞRETMEN TAAHHÜTÜ
- Biz neye mal olursa olsun öğrencinin öğrenebilmesi için bildiğimiz en iyi yöntemi daima kullanacağız.
- Her zaman kendimizi öğrenci ve ailesinin ulaşımına açık tutacağız ve karşılaşabilecekleri kaygılarla ilgileneceğiz.
- Sınıftaki her bireyin güvenliği , çıkarları ve hakları bizim güvencemiz altında olacaktır.
B- AİLE / KORUYUCU AİLE TAAHHÜTÜ
a- Biz çocuklarımızın her gün(Pazartesi – Cuma) sabah 7.25 te okula ulaşmış olacaklarını
yada planlanmış zamanda KIPP öğrenci servisine binmiş olacağını garanti edeceğiz.
b- Bildiğimiz en iyi yöntemle her zaman çocuklarımıza yardımcı olacağız ve onun öğrenmesi için elimizden gelenin en iyisini neye mal olursa olsun yapacağız. Bu bağlamda;
- Her akşam çocuğumuzun ödevlerini kontrol edeceğiz
- Ödeviyle ilgili bir sıkıntısı varsa öğretmenini aramasını sağlayacağız
- Her gün onunla okuma eylemini gerçekleştireceğiz.
c-Kendimizi her zaman çocuğumuzun ve okulun gereksinimlerine açık tutacağız , ve karşılaşabilecekleri kaygılarla ilgileneceğiz. Bu bağlamda ,
- Eğer çocuğumuz okula gitmeyecekse bunu hemen öğretmene bildireceğiz
- Okulun bize göndereceği her türlü kağıdı dikkatlice inceleyeceğiz.
ÖĞRENCİ TAAHHÜTÜ
1- Yapabildiğim en iyi şekilde daima çalışacağım ve davranacağım
2- Benim ve arkadaşlarımın öğrenimi için neye mal olursa olsun her şeyi yapacağım.
Bu bağlamda;
- Her akşam ev ödevlerimi tamamlayacağım.
- Ödevimle ilgili herhangi bir sorun olduğunda öğretmenlerimi arayacağım.
- Okula gelmemle ilgi bir problemim olursa hemen öğretmenlerime bildireceğim.
- Sınıftayken anlamadığım bir şey olursa söz alıp soracağım.
- Sınıftaki her bireyin haklarını, güvenliğini ve çıkarlarını daima koruyacak şekilde davranacağım
Bu bağlamda her zaman KIPP teki tüm takım arkadaşlarımı dinleyeceğim ve onlara saygı göstereceğim.
- Tüm davranışlarımdan kendim sorumluyum ve öğretmenlerimin yönergelerini takip edeceğim.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...