ARAŞTIRMA 3 İNGİLTERE SİNGAPUR VB
İNGİLTERE , SİNGAPUR gibi ülkelerin eğitime yaklaşımları
1- Eğitim performansına aileyi okullaşmanın ilk yıllarında katmak ve bunu sürdürmek yüksek öneme sahiptir. Eğitim öğretim düzeyi güçlü bir çevreden gelen öğrenciyle onlara oranla daha düşük düzeyden gelen öğrenciler arasında oldukça büyük bir fark bulunmaktadır.İkincilerin diğerlerinin gerisinde kalmasını önlemek için bu durumu göz önünde bulunduran yaklaşımlar sergilemek önemlidir
2- İyi eğitim öğretim yaklaşımları sergileyen okulların ve öğretme liderliğine sahip öğretmenlerin oynadıkları rol göz ardı edilemez. Örneğin etkili bir öğretme özelliğine sahip öğretmenin sınıfındaki başarı oranı diğerlerine göre %40 lık bir farka sahiptir. Bu şanslı sayılan öğrenciler diğerlerine göre bir buçuk yıl önde olabiliyorlar.
3- Öğretmenlere ve okul liderlerine sınıflarında daha fazla bağımsız hareket edebilme, kariyerlerinde gelişme sağlayacak ortamlar ve elbette etkili bir yönetim sistemi sunmamız gerekiyor. Düşük performans sergileyenler mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır.
4- Okul müdürlerinin gelişime açık , destekleyici, iyi performansları ödüllendiren ve adil olanlardan seçilmiş olması önemlidir. Bunun yanı sıra okulla ilşiği kesmede bazı yetkilerle donatılmış olmalıdır (UK)
5- En önemlisi de herkesçe kabul edilen ve özenle hazırlanmış bir müfredat programı geliştirilmelidir.
6- Bir çok öğrenci 11 yaşındayken yaşadıkları okul değişimleri sırasında yitip gitmektedir. Bu yaş sınırını mutlaka tartışmalıyız.
7- Devlet destekli okul yemeği sağlanan öğrencilerden %81 i hedeflenen ilk basamak matematik düzeyine erişebilirken 11 yaşa gelmiş olanlar arasında 2. Düzeye ulaşanların oranı %67 e düşmektedir
8- Eğitim sürdürülebilir büyüme stratejisiyle paralel gitmelidir. Geçen yarım yüzyılda eğitimde başarı grafiğini yükselten ülkelerin bunu ekonomik büyümedeki paralellikle sağladıklarına yönelik güçlü kanıtlar bulunmaktadır( Singapur ,Şangay ve Taiwan)
Tablo : 1960- 2000 li yıllar arasındaki yıllık büyüme oranı ve matematik başarısı
(Kaynak : Hanushek and Woessman) MATEMATİK UÇLARISON
ARALIKLAR ÜLKE(LER)
7-6 SİNGAPUR
6- 5 TAİWAN
5 -4
4 - 3 ABD - ÇİN - FİNLANDİYA
3 -2 HİNDİSTAN , UK , JAPONYA
2-1
1-0 PERU FİLİPİNLER
Aşağıdaki Tablo 8 ve 9 a bir göz atalım
Tablo 8- Dezavantajlı öğrencilerde hedeflenen düzeye ulaşma oranı (% lik olarak)
OKUMA -------------------------- 73
YAZMA -------------------- 67
KONUŞMA VE DİNLEME --------------------------- 77
MATEMATİK ---------------------------------------------- 81
İNGİLİZCE ------------------- 67
İNGİLİZCE VE MATEMATİK--- 58
Tablo 9- Matematik ve İngilizcede 5 defa yada daha fazla A – C düzeyine ulaşan toplam ev halkı gelirinin ihtiyaçları karşılamanın altında olduğu ailelerden gelenlerin başarı oranı (2009/2010) (en çok ihtiyacı olandan en az ihtiyacı olana doğru)
0-10 38.8 (EN ÇOK İHTİYACI OLAN)
1O-20 40.6
20-30 44.8
30-40 48.7
40-50 53.6
50-60 58.1
60-70 61.9
70-80 65.8
80-90 69.2
90-100 74.6 (EN AZ İHTİYACI OLAN)
9- Eğitim düzeyinin yüksek olması yaratıcı ve yenilikçi olmayı , fırsatları değerlendirme kapasitesinin artmasını ve bu nedenle de ekonomik gelişmeyi de beraberinde getirmektedir
Bu aynı zamanda , suç oranının düşmesine , daha az depresiv olmaya , daha çok mutlu olmaya ve yaşamdan zevk almaya da yol açmaktadır
En önemlisi de okulda ve yaşamda iyi düzeyde olanların aynı düzeyde çocuk yetiştirmelerini de beraberinde getirmektedir.
HERKES ÜSTTEKİ BİRKAÇ KİŞİNİN BAŞARILI OLABİLECEĞİ EĞİTİM SİSTEMİ GELİŞTİREBİLİR AMA ASIL BAŞARI GENELİ KUCAKLAYAN BAŞARIYI YAKALAYABİLECEK SİSTEMİ YAKALAMAKTIR Andreas Schleicher, OECD
10- Başarılı hükümetler eğitime yapılan harcamanın yükseltilmesini planın ilk sırasına almışlardır
Tablo ilkokul , ortaokul ,ortaokul sonrası ve üniversite öncesi eğitim için yapılan harcamaları karşılaştırmalı olarak gözler önüne sermektedir(2009) % lik olarak
İZLANDA 5.2
YENİ ZELANDA 5.2
DANİMARKA 4.8
İRLANDA 4.7
KORE 4.5
UK 4.4
BELÇİKA 4.4
ABD 4.2
AVUSTURALYA 4.2
MEKSİKA 4.0
GÖRMEK İSTEDİĞİMİZ ÇOCUĞUN BİLGİYİ KEŞFETMESİDİR , BİLGİNİN ÇOCUĞU DEĞİL George Bernard Shaw
BEKLENTİLER ÜZERİNDE NET OLMAK EĞİTİMCİLER İÇİN ORTAK AMAÇ OLUŞTURUR.
11 – FİNLANDİYA da eğitimin hedefi net bir şekilde belirtilmiştir. Bu innovasyona , araştırmacılığa , ve rekabete iliştirilmiştir.( Finlandiya ilk olarak eğitim çalışanlarının yaşam düzeylerini yükselterek başlangıç yapmıştır)
SİNGAPUR eğitimden beklentilerini net bir şekilde ortaya koymuştur.
a- Doğru ve yanlışı ayırabilen
b- Esnek , kendini tanıyan ve yargılamanın farkında olan
c- Bağımsız ve eleştirel düşünebilen
d- Etkili iletişim kurabilen
e- Öğrenme için kendini sorumlu hisseden , sorgulayan ,öğrendiğini ifade edebilen
f- Takım çalışmasın aktif olarak katkı sunan , insiyatif kullanan , risk alan, innovative ve mükkemellik için çaba harcayan
g- Singapur yurttaşlığına bağlı ve diğerlerini de iyi bir yaşama ulaşması için çaba harcayan
Son yıllarda öğretimdeki denge öğretilen konuların azaltılmasından yaşam boyu öğrenme becerilerinin yükseltilmesine doğru kaymıştır. Aynı zamanda eleştirel ve yaratıcı düşünme yetkinliğini yükselten bir konuma ulaşmıştır
Singapur PISA VE PIRLS sınavlarında en üst düzeydedir. Gençlerde %99 oranda orta öğretimi tamamlama , %93 üst eğitime devam etme oranı vardır. Okulların 1997 de %5 olan yıpranma oranı %1 indirilmiştir
İNGİLTERE 2010
1- Tüm gençler öncelikle Matematik ,İngilizce , Fen ve Bilgisayar kullanımı gibi temel konularda (core subjects) yeterli düzeye ulaşmalılar. Bu konular genç insanların öğrenim ve sonraki yaşamı için asli konulardır. Bunlar sınıfta ve iş yaşamında elde edecekleri diğer beceriler için temel oluşturacaklardır.
2- İkinci sırada temel konuları etkileyecek ve geliştirecek olan beşeri bilimler - antik ve çağdaş diller, edebiyat, tarih, felsefe, din, görsel sanatlar,performans sanatları (müzik dahil) ,ve pratik konular geliyor. Bu konular öğrencileri üniversiteye taşıyacak ya da mesleki yaşamına hazırlayacaktır.
3- Son olarak özendirmemiz gereken tutum ve davranışların geliştirilmesi geliyor.
Tablo 18 e bakalım –
Temel Konular Geliştirici Konular
İngilizce ve fonksyonel okur yazarlık Humanities antik ve çağdaş diller, edebiyat,tarih,felsefe,din,görsel sanatlar, performans sanatları(müzik dahil)
Matematik ve işlevsel aritmetik Diller
Fen /Bilim Sanat , Teknoloji ve Tasarım
Bilgisayar (Bilimi) Ekonomiler
İşveren destekli çıraklık
Mesleki yeterlilik
ÖĞRETMEN ANAHTARDIR
- Etkili öğretmene sahip öğrenciler diğerlerine göre 1.5yıl önde olmayı başarmaktadırlar.
- Öğretmen eğitimi / gelişimi gerçekleştiren (teacher training) kuruluşlara başvuran öğretmen oranları ;
Her kuruluş için
Kuzey İrlanda 12.5
Finlandiya 10
Singapur 6
İngiltere 2.3
SİNGAPUR :
- Her yıl kariyer gelişimleri için 100 saat öğretmen eğitimi almış öğretmenlere değişik liderlik pozisyonunu ve uzman olmayı da içeren cazip kariyer teklifleri sunmaktadır
- Öğretmenler profesyoneldir ve bu mutlaka kişisel gelişimini içermelidir. Aynı zamanda kişisel uzmanlığı geliştirmeye duyulan açlık ve sınırları zorlamayı da içermelidir.
- Etkili performans yönetimi yaşamsal öneme sahiptir. Bu yalnızca rolün öneminden değil aynı zamanda kimin sınıfa girmeden önce iyi öğretmenlik yapacağını tahmin etmenin zor olmasından kaynaklanmaktadır.
- Washington’da şöyle bir yol izlenmiştir; Öğretmenleri sınıftaki etkilerine göre değerlendirmiş. Yüksek derecede etkili olanları ek ücretle ödüllendirmiş , ilerlemede başarı göstermeyenleri de görevden çekmiştir.
- Singapur da bu 2.5 aylıkla ödüllendirmeyle gerçekleşmektedir.
İngiltere ve İskoçya’daki ilkokul öğrencilerinin2001 ve 2006 yılları arasındaki uluslar arası okuma performansında sergiledikleri başarı ile ilgili araştırma sonucu
(PIRLS : Progress in International Reading Literacy Study )
2001de 2006 FARK
ortalama sonuç ortalama sonuç
RUSYA FED 528 565 +37
HONG KONG 528 564 +36
SİNGAPUR 528 558 +30
ABD 542 540 -2
HOLLANDA 554 539 -7
İNGİLTERE 553 539 -14
İSKOÇYA 528 527 -1
ROMANYA 512 489 -23
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...