Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
PHILANTHROPY OKULLARI •Yetişkinler ve çocuk arasındaki ilişki sevgi ve güvene dayalı olmalıdır. 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

PHILANTHROPY OKULLARI •Yetişkinler ve çocuk arasındaki ilişki sevgi ve güvene dayalı olmalıdır.

 PHILANTHROPY OKULLARI 

KURUCUSU :  JOHANN BERMHARD BASEDOW (1724-1790)

TARİH           : 27 ARALIK 1774

ETKİ              : ROUSSEAU ve CHRISTIAN HEINRICH WOLKE (1741-1825) un düşüncelerinden etkilenmiş     olan JOHANN BERMHARD BASEDOW  Alman bir eğitim reformcusudur. İlk yıllarında tek    bir öretmeni ve 3 öğrencisi olan bir okuldu ama ünü yayıldıkça bu rakam hızla artmıştır.

                      Philanthropinum Basedow ve Wolke’un yanısıra  ilk eğitim profesörü olan  Ernst Christian Trapp (1745–1818),ve Christian Gotthilf Salzmann (1744–1811).tarafından da şekillenmiştir.

ÖĞRETMENLERİ :  1779 dan 1787 e kadar,ekonomist ve istatiskçi olan  August Friedrich Wilhelm Crome (1753–1833) bu okulda çalışmıştır.Sanatçı olan  Carl Wilhelm Kolbe (1759–1835)

                   1780 den 1833 e kadar bu okulda Resim  ve Fransızca dersleri vermiştir. Basedow ve Wolke ayrıca işadamları ve genç eğitimcileri okulda eğitim vermeleri için ikna etmeye çalışmışlardır. Yavaş reformlar yerine eğitimde Acil Devrim çağrısı yapan  Immanuel Kant da bu okulun destekleyicileri arasındadır.

             Almanya ve diğer ülkelerde benzer birçok okula  model oluşturan  bu okul 1793 yılında sessiz bir şekilde kapanmıştır.

 

                   ÖĞRETİM PROGRAMI VE FELSEFESİ

  Hangi dine ve devlete ait olursa olsun tüm erkek çocuklar bu okula kabul edilirler. Ayrıcalıklı sınıflar-da eğitim gören daha zengin ailelerin erkek çocukları burada akademik konular üzerine eğitilirken daha az varsıl ailelerin çocukları el işleri üzerine eğitilmişlerdir. Bunun yanısıra tüm öğrenciler  el sanatları eğitimini  alırken aynı zamanda oyunlar ve beden eğitimi derslerinede katılmakla yükümlüydüler.

Eğitim kullanılabilir ve ihtiyaca yönelik bir şekilde planlanmış ve  uygulamalı bir yaklaşıma sahipti.

Öğrencilerin doğal yetenek ve ilgileri  bastırılmamış tam tersine onları yönlendirmeye çalışan bir hedefi  ilke edinilmiştir. Okul üniformasının seçiminde sınırlı değil  kullanışlı olunmasına özen gösterilmiştir..

 

             Dessau Philanthropinum (Philanthropy Okulu) o döneme özgü olan kilisenin yakın denetimi ve gözetimi yöntemine ters tamamen bağımsız bir okul olmuştur. Tamamiyle yeni olan Philanthropistlerin yalnızca  ders içeriği değil (modern diller ve fen bilimlerindeki gibi) aynı zamanda öğretim yöntemleri de yepyeniydi. Öğrenmenin eğlenceli ve olanaklı olduğunca oyunsallaştırılmış olması önemliydi. Philanthropistlerin hedefi öğrencileri geleceğe hazırlamaktı. Öğrenciler bilgi edinmeyi, elişini ve fiziksel aktiviteleri günlük yaşamlarında gerçekleştirebilmeliydiler. Başarıyı değerlendirme yöntemi bugüne de damgasını vuran öğrencinin yapabilirliklerini ve eksikliklerini açıkça gösteren not yöntemi ile Başarı Çizelgesi şeklinde gösterilmiştir.

Dessau Eyalet Kütüphanesi 1920 de Philanthropinum’un yayınlanmamış belgelerini ele alır. Hesaplama (Calculations) , Ev İdaresi, Bir Sofranın Hazırlanması için gerekli eşyalar Listesi, Ev Kuralları  gibi çalışmalar bu yayınlanmamış belgelerde bulunmaktadır. Bunların hepsi Philanthropinum daki yaşama dair bilgiler edinmemize yardımcı olmaktadır.

Bu belgeler 5 ana katagoride toplanmıştır.

  • Hak’ lar /Erdemler Kitabı
  • Okulun mali durumları ve yönetimi
  • Ders raporları ; Öğrencilerin günlük okul aktivitelerini anlatan öğretmen ve öğrenci mektupları
  • Veli ve öğrenci mektupları , öğrenci çalışmaları
  • Veli ve öğretmenlerden mektuplar

 

Kaynak : http://www.haraldfischerverlag.de/hfv/dessau_philanthropinum_engl.php

 

ÇALIŞMALARI :

Appeal to Friends of Mankind and to Men of Power concerning Schools and Studies and Their Influence on Public Welfare (1768)

 The Method Book for Fathers and Mothers of Families and for Nations (1770).

Elementarwerk(1774) (Ansiklopedik bir çalışma)

http://www.answers.com/topic/basedow-johann-bernhard#ixzz2cbYMVf7f

 

Salzmann, Christian Gotthilf (1744–1811)

 

Kimdir :

               Alman ilahiyatçı, eğitim reformcusu ve yazar Christian Gotthilf Salzmann 1774 de Almanya’da doğmuştur. Pedagoji yazımına papaz vekili iken başlamış ve daha sonra Johann B.Basedow ( Okulun kurucusu) tarafından Philanthropinum’a kabul edilmiştir. Philanthropinism olarak bilinen okulun peadgoj anlayışını geliştirmeye yardımcı olmuştur

 

Philanthropinism’e göre ;

       * Yetişkinler ve çocuk arasındaki ilişki sevgi ve güvene dayalı olmalıdır.

  • Eğitim Jean-Jacques Rousseau nun eğitimde çocuğun doğasının önemini kavratan anlayışından hareketle eğlenceli ve oyunsallaştırılmış olmalıdır.

 

Okulun aile yapısı şeklinde olması ve öğretmenlerin öğrencilerine iyi örnek olması gerektiğine inanan Salzmann 1784 yılında kendi yatılı  okulunu kurmak için Phianthropy okulundan istifa etmiştir.

 EĞİTİM ANLAYIŞI :

  • Çocukların gözlem yapabilme yetilerinin açığa çıkarılmasına ve ahlaki gelişimlerinin yanı sıra akıl gücünü kullanmalarının geliştirilmesi gerektiğine aşırı önem vermiştir.
  • Çocuğa en yakın olandan başlamak onun için vazgeçilmez bir eğitim anlayışıydı. Böylece görünenden gözle görünmeyene , yakından uzağa ve somuttan soyuta doğru giden yaklaşım Salzmann için çok önemliydi.
  • Beden Eğitimi çok önemliydi ve Salzmann sağlık, Jimnastik ve elişleri(doğramacılık /marangozluk,  Bahçe işleri vb.) eğitimi üzerine sürekli odaklanmış ve bu programı onaylamıştır.

       *  Eğitimcilerin eğitimine önem vermiştir.

PHİLANTHROPHİSTLER :

       BASEDOW , J.H. CAMPE ve FR.E.VON ROCHOW ile birlikte SALZMANN bu ekolun önemli bireyleri arasındaydı.  Onun dönemine ait pedagoji  ve pedagojik  uygulamalar üzerine tartışmaları Almanca konuşan ülkelerin ötesine geçecek kadar önem taşımıştır.

 ETKİ ALANI :

  Salzmann’ın  etki alanı kısmen yazıları ve kısmen de pedagoji öğrenimi gören öğrencilerle öğretmenlerin Schnepfenthal’da kurduğu okulunu ziyaretleriyle gelişmiştir. Bunların yanı sıra ünlü beden eğitimi reformcusu Johann Gutsmuths’da aşırı derecede etkilemiştir.

 

ÇALIŞMALARI :

             Çalışmalarını en az 2 gruba ayırabiliriz:

  • Eğitim Klavuzu
  • Pedagojik Romanlar (Eğitsel  Romanlar.)

Pedagojik romanlarında Salzmann’ın eğitim bilmine ait  düşüncelerini  “Yaşam Şekli” “Eski sosyal düzenin farklı sınıflarında süren yaşam koşulları hakkındaki neşeli öyküler “şeklinde görebilirsiniz.

 Böylece Carl von Carlsberg adlı romanında burjuvazi ile aristokrasi arasındaki yaşam koşullarının anlatımını , Conrad Kiefer gibi kitaplarında da köylü çocukların akılcı (rational education) yada mantıksal (sensible)eğitimi ile ilgili yaklaşımlarını görebilirsiniz

Son olarak Fiziksel ve Ruhsal hastalığa yol açtığına inandığı uygarlığın büyük felaketi  olan Masturbasyon’ un tehlikeleriyle ile ilgi ciddi kaygılara  sahip olduğunu söyleyebiliriz.

 

Kaynak: SIGNE MELLEMGAARD

                http://www.faqs.org/childhood/Re-So/Salzmann-Christian-Gotthilf-1744-1811.html

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...