PHILANTHROPY OKULLARI •Yetişkinler ve çocuk arasındaki ilişki sevgi ve güvene dayalı olmalıdır.
PHILANTHROPY OKULLARI
KURUCUSU : JOHANN BERMHARD BASEDOW (1724-1790)
TARİH : 27 ARALIK 1774
ETKİ : ROUSSEAU ve CHRISTIAN HEINRICH WOLKE (1741-1825) un düşüncelerinden etkilenmiş olan JOHANN BERMHARD BASEDOW Alman bir eğitim reformcusudur. İlk yıllarında tek bir öretmeni ve 3 öğrencisi olan bir okuldu ama ünü yayıldıkça bu rakam hızla artmıştır.
Philanthropinum Basedow ve Wolke’un yanısıra ilk eğitim profesörü olan Ernst Christian Trapp (1745–1818),ve Christian Gotthilf Salzmann (1744–1811).tarafından da şekillenmiştir.
ÖĞRETMENLERİ : 1779 dan 1787 e kadar,ekonomist ve istatiskçi olan August Friedrich Wilhelm Crome (1753–1833) bu okulda çalışmıştır.Sanatçı olan Carl Wilhelm Kolbe (1759–1835)
1780 den 1833 e kadar bu okulda Resim ve Fransızca dersleri vermiştir. Basedow ve Wolke ayrıca işadamları ve genç eğitimcileri okulda eğitim vermeleri için ikna etmeye çalışmışlardır. Yavaş reformlar yerine eğitimde Acil Devrim çağrısı yapan Immanuel Kant da bu okulun destekleyicileri arasındadır.
Almanya ve diğer ülkelerde benzer birçok okula model oluşturan bu okul 1793 yılında sessiz bir şekilde kapanmıştır.
ÖĞRETİM PROGRAMI VE FELSEFESİ
Hangi dine ve devlete ait olursa olsun tüm erkek çocuklar bu okula kabul edilirler. Ayrıcalıklı sınıflar-da eğitim gören daha zengin ailelerin erkek çocukları burada akademik konular üzerine eğitilirken daha az varsıl ailelerin çocukları el işleri üzerine eğitilmişlerdir. Bunun yanısıra tüm öğrenciler el sanatları eğitimini alırken aynı zamanda oyunlar ve beden eğitimi derslerinede katılmakla yükümlüydüler.
Eğitim kullanılabilir ve ihtiyaca yönelik bir şekilde planlanmış ve uygulamalı bir yaklaşıma sahipti.
Öğrencilerin doğal yetenek ve ilgileri bastırılmamış tam tersine onları yönlendirmeye çalışan bir hedefi ilke edinilmiştir. Okul üniformasının seçiminde sınırlı değil kullanışlı olunmasına özen gösterilmiştir..
Dessau Philanthropinum (Philanthropy Okulu) o döneme özgü olan kilisenin yakın denetimi ve gözetimi yöntemine ters tamamen bağımsız bir okul olmuştur. Tamamiyle yeni olan Philanthropistlerin yalnızca ders içeriği değil (modern diller ve fen bilimlerindeki gibi) aynı zamanda öğretim yöntemleri de yepyeniydi. Öğrenmenin eğlenceli ve olanaklı olduğunca oyunsallaştırılmış olması önemliydi. Philanthropistlerin hedefi öğrencileri geleceğe hazırlamaktı. Öğrenciler bilgi edinmeyi, elişini ve fiziksel aktiviteleri günlük yaşamlarında gerçekleştirebilmeliydiler. Başarıyı değerlendirme yöntemi bugüne de damgasını vuran öğrencinin yapabilirliklerini ve eksikliklerini açıkça gösteren not yöntemi ile Başarı Çizelgesi şeklinde gösterilmiştir.
Dessau Eyalet Kütüphanesi 1920 de Philanthropinum’un yayınlanmamış belgelerini ele alır. Hesaplama (Calculations) , Ev İdaresi, Bir Sofranın Hazırlanması için gerekli eşyalar Listesi, Ev Kuralları gibi çalışmalar bu yayınlanmamış belgelerde bulunmaktadır. Bunların hepsi Philanthropinum daki yaşama dair bilgiler edinmemize yardımcı olmaktadır.
Bu belgeler 5 ana katagoride toplanmıştır.
- Hak’ lar /Erdemler Kitabı
- Okulun mali durumları ve yönetimi
- Ders raporları ; Öğrencilerin günlük okul aktivitelerini anlatan öğretmen ve öğrenci mektupları
- Veli ve öğrenci mektupları , öğrenci çalışmaları
- Veli ve öğretmenlerden mektuplar
Kaynak : http://www.haraldfischerverlag.de/hfv/dessau_philanthropinum_engl.php
ÇALIŞMALARI :
Appeal to Friends of Mankind and to Men of Power concerning Schools and Studies and Their Influence on Public Welfare (1768)
The Method Book for Fathers and Mothers of Families and for Nations (1770).
Elementarwerk(1774) (Ansiklopedik bir çalışma)
http://www.answers.com/topic/basedow-johann-bernhard#ixzz2cbYMVf7f
Salzmann, Christian Gotthilf (1744–1811)
Kimdir :
Alman ilahiyatçı, eğitim reformcusu ve yazar Christian Gotthilf Salzmann 1774 de Almanya’da doğmuştur. Pedagoji yazımına papaz vekili iken başlamış ve daha sonra Johann B.Basedow ( Okulun kurucusu) tarafından Philanthropinum’a kabul edilmiştir. Philanthropinism olarak bilinen okulun peadgoj anlayışını geliştirmeye yardımcı olmuştur
Philanthropinism’e göre ;
* Yetişkinler ve çocuk arasındaki ilişki sevgi ve güvene dayalı olmalıdır.
- Eğitim Jean-Jacques Rousseau nun eğitimde çocuğun doğasının önemini kavratan anlayışından hareketle eğlenceli ve oyunsallaştırılmış olmalıdır.
Okulun aile yapısı şeklinde olması ve öğretmenlerin öğrencilerine iyi örnek olması gerektiğine inanan Salzmann 1784 yılında kendi yatılı okulunu kurmak için Phianthropy okulundan istifa etmiştir.
EĞİTİM ANLAYIŞI :
- Çocukların gözlem yapabilme yetilerinin açığa çıkarılmasına ve ahlaki gelişimlerinin yanı sıra akıl gücünü kullanmalarının geliştirilmesi gerektiğine aşırı önem vermiştir.
- Çocuğa en yakın olandan başlamak onun için vazgeçilmez bir eğitim anlayışıydı. Böylece görünenden gözle görünmeyene , yakından uzağa ve somuttan soyuta doğru giden yaklaşım Salzmann için çok önemliydi.
- Beden Eğitimi çok önemliydi ve Salzmann sağlık, Jimnastik ve elişleri(doğramacılık /marangozluk, Bahçe işleri vb.) eğitimi üzerine sürekli odaklanmış ve bu programı onaylamıştır.
* Eğitimcilerin eğitimine önem vermiştir.
PHİLANTHROPHİSTLER :
BASEDOW , J.H. CAMPE ve FR.E.VON ROCHOW ile birlikte SALZMANN bu ekolun önemli bireyleri arasındaydı. Onun dönemine ait pedagoji ve pedagojik uygulamalar üzerine tartışmaları Almanca konuşan ülkelerin ötesine geçecek kadar önem taşımıştır.
ETKİ ALANI :
Salzmann’ın etki alanı kısmen yazıları ve kısmen de pedagoji öğrenimi gören öğrencilerle öğretmenlerin Schnepfenthal’da kurduğu okulunu ziyaretleriyle gelişmiştir. Bunların yanı sıra ünlü beden eğitimi reformcusu Johann Gutsmuths’da aşırı derecede etkilemiştir.
ÇALIŞMALARI :
Çalışmalarını en az 2 gruba ayırabiliriz:
- Eğitim Klavuzu
- Pedagojik Romanlar (Eğitsel Romanlar.)
Pedagojik romanlarında Salzmann’ın eğitim bilmine ait düşüncelerini “Yaşam Şekli” “Eski sosyal düzenin farklı sınıflarında süren yaşam koşulları hakkındaki neşeli öyküler “şeklinde görebilirsiniz.
Böylece Carl von Carlsberg adlı romanında burjuvazi ile aristokrasi arasındaki yaşam koşullarının anlatımını , Conrad Kiefer gibi kitaplarında da köylü çocukların akılcı (rational education) yada mantıksal (sensible)eğitimi ile ilgili yaklaşımlarını görebilirsiniz
Son olarak Fiziksel ve Ruhsal hastalığa yol açtığına inandığı uygarlığın büyük felaketi olan Masturbasyon’ un tehlikeleriyle ile ilgi ciddi kaygılara sahip olduğunu söyleyebiliriz.
Kaynak: SIGNE MELLEMGAARD
http://www.faqs.org/childhood/Re-So/Salzmann-Christian-Gotthilf-1744-1811.html
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...