KİTAP OKUMA DERS PLANI (ÖRNEK)
DERS : OKUMA ALIŞKANLIĞI
A-AMAÇ : ÖĞRENCİLERİN OKUMA ÇEŞİTLİLİĞİNİN FARKIDA OLMASI
B-KAZANIM : EDEBİYAT ALANINDA FARKLI KATEGORİLERİN OLDUĞUNUN FARKINA VARIR
C- ANAHTAR SÖZCÜKLER : OKUMA - TÜR
D-MATERYALLER : HER ÖĞRENCİ İÇİN BİR KİTAP VE ZAMAN UYARICI
MERAK UYANDIRMA : ÇEŞİTLİ TÜRDEN KİTAPLAR VE ZAMAN UYARICIYLA SINIFA GİRİLİR.
İLGİYE ODAKLAMA : EDEBİYATTA TÜRLER HAKKINDA SORU SORULUR?
ÖĞRENİM DENEYİMİ :
ZAMAN UYARICI 8 DK DA BİR ÇALACAK ŞEKİLDE AYARLANIR
HER SIRAYA ÖĞRENCİ SAYISI KADAR KİTAP BIRAKILIR
HER ÖĞRENCİ ÖNÜNDEKİ KİATBI ALARM ÇALANA KADAR OKUYACAKTIR
ALARM ÇALDIĞINDA ÖĞRENCİLER YER DEĞİŞTİREREK BAŞKA BİR KİTABI İNCELERLER
BU HER ÖĞRENCİ EN AZ 5 KİTABI İNCELEYECEK ŞEKİLDE AYARLANIR.
SON TURDAN SONRA ÖĞRENCİLERE OKUMAYI SÜRDÜRMEK İSTEDİKLERİ HERHANGİ BİR KİTAP OLUP OLMADIĞI SORULUR.
SEÇTİKLERİ KİTABI OKUMALARI SAĞLANIR
DENEYİM PAYLAŞIMI: OKUDUKLARI KİTAPLA İLGİLİ BİR SUNUM YAPMALARI İSTENİR.
( AKRAN ÇALIŞMASI YADA GENEL SUNUM ŞEKLİNDE OLABİLİR)
AYNI TÜRLERİ OKUYANLAR TÜR TANITIMI VE İLGİLİ YAZARLARI TANITIR.
BİR YAZAR SINIFA DAVET EDİLEBİLİR.
DEĞERLENDİRME
KİTAP OKUMA YÖNTEMİNİ ÖLÇEN BİR RUBRİK HAZIRLANABİLİR
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...