3-E İLE ORİGAMİ
Bir gün önceden
-Yarın kağıt katlayacağız.Kare şeklinde kağıtlara ihtiyacımız olacak.En az on tane kare kağıt getirelim.
Dikdörtgen bir kağıttan nasıl kare elde edileceğini gösterdim.
-Anladık mı çocuklar.Kare kağıtlar istiyorum.
-Anladık öğretmenim.
-Peki öğretmenim.
Ertesi gün
-Kare kağıtlar hazır mı ?Sıranızın üzerinde görmek istiyorum.
Tek tek baktım.Karemsi kağıtları düzeltmeleri için fırsat verdim.Bazı öğrencilerimin sırasında dikdörtgen kağıtlar,bazılarında ise hiç yoktu.
-Unuttum öğretmenim.
Çocuklar,dikdörgen kağıt ile kare kağıt arasındaki fark nedir?
-Dikdörtgen kağıdı kare yaparken yine dikdörtgen kağıt çıkar.Onlardan da kareler yaparız.Fark olmaz .Sonunda dikdörtgen de kare oluyor öğretmenim.
O kadar gösterip yaptım ki.Bu bir dosya kağıdı ,dikdörtgen.Bakın nasıl kare yapıyorum.Alın size bir kare.Çikan dikdörtgenlerden de minik kareler oluşturuyorum.
Ellerine kare kağıtları verip kağıt katlamaya başlasaydım,problem yaşamayacaktım.Oysa beşinci katlama etkinliğimizde bile karemsi,dikdörtgen kağıtlar görüyorum.
-Elindeki kağıda tekrar bakar mısın?Dikdörtgen mi?Kare mi?
Ellerine kare kağıtlar tutuşturmayacağım.Yorulsam da öğrencilerim kare kağıt oluşturmayı öğrenecekler.Kağıt katlarken öğrencilerim çok mutlu.Hele de başarmışlarsa.Sınıfım kare kağıt yapmada başarılı olduğunda ,ben çok mutlu olacağım.Origami çalışması ile sınıfta takım ruhu oluşmaya başladı.Paylaşıyor,yardımlaşıyor,başarmanın zevkini çıkarıyorlar.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...