Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
4-E'NİN KULELERİ 6 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

4-E'NİN KULELERİ

              

                4-E’NİN KULELERİ

  Yarın iki ataç, iki pipet, dosya kâğıdı büyüklüğünde kalın kâğıt ve yara bandı getirmenizi istiyorum. Kule yapacağız.  Ertesi gün, okul bahçesinde getirdikleri malzemeleri göstermeye başladılar. Heyecanlıydılar. Lütfen kule yapalım, sabırsızlanıyoruz, nasıl olacak öğretmenim?

    İlk işimiz sıralarımızı küme çalışması biçimine getirmek oldu. Kısa sürede gruplar oluşturuldu. Volkan Bal ‘ın güncesini tahtaya yansıttım. DESTİNATİON IMAGİNATİON(Hedef Hayal Kurma) .Öğrencilerim kadar ben de heyecanlıydım. Nasıl kuleler oluşturacaktık? Süre bizim yaş grubumuza göre azdı. Süre belirtmedim. Sadece yapılmış örnek kuleyi gösterdim ve başladık.

   Getirilen malzemeler ortaya konuldu. Gelen pipet ve ataçların farklılığı dikkatimi çekti. Tahtaya yansıttığım kulenin resmini, grupça çıkarak incelediler. Düşünme aşamasından sonra yapım aşamasına geçildi. Bana da çocukları gözlememek görevi düştü. Bir kümedekileri uyarmama rağmen bireysel çalıştılar. Kümeden bir öğrencim;

-Biz tek başımıza yapacağız, her kule üst üste konacak ve gökdelen olacak.(Kuleler üst üste konunca gökdelen oluşmadı, yıkıldı.)Etkinliğimizin sonunda hatalarını anladılar.Birlikte çalışmalıymışız ...

  

    Sessizce konuşabileceklerini söylemem rağmen yüksek sesle düşündüler, heyecanlıydılar. Her küme kendini görüyordu. Zil çalar çalmaz dışarı çıkan öğrencilerim teneffüse çıkmadılar. Her gruptan biriniz kalabilir desem de sınıfım tam kadro iş başındaydı. Kuleyi tamamlayan ilk grubun yanında saymaya başladık.1-2-…28-29  Oley! Kule yıkılmadı! Bu coşku anlatılmaz, sadece yaşanır. Diğer gruplar çalışmaya devam ettiler. Birinci katı tamamlayanlar bir kat daha çıkmak için uğraştılar. Ne yaparsak ikinci kat oluşur ve yıkılmaz? Birinci katın pipetlerini çoğaltsak mı? Yoksa yoksa… Sesli düşündüler…

 Öyle yaptılar, böyle yaptılar, çok emek harcadılar. Yılmadılar, mücadele ettiler ve başardılar. Sevinç çığlıkları…1-2…28- 29 Başardık.

El becerileri gelişmiş, güzel resim yapan öğrencilerin bir araya geldiği grubun ilerlemediğini görünce nedenini sordum. Şato çizmişler ve uygulamaya başlamışlar. Biz şato yapacağız. Bazen düşünüyorum da ben mi yönergeyi doğru veremiyorum, yoksa herkes ne anlamak istiyorsa onu mu yapıyor? Kuleyi tekrar inceletsem de biz şato yapacağız öğretmenim dediler. Karışmadım. Sonunda çok güzel tek katlı kuleyi başardılar, halen şatonun peşindeler…

Tüm gruplar bitirince ve sakinleşince sıra geldi bu etkinlik bize neler kazandırdı? Neler öğrendik bölümüne…

-Grupla çalışmak çok önemliymiş, birlikten kuvvetin doğduğunu öğrendik.

-Dayanışmanın önemini öğrendik.

-Yardımlaşmak güzelmiş.

-Büyüdüğümde evimin temelinin sağlam olmasına özen göstereceğim.

-Evlerin temeli sağlam olmalı.

-Çok katlı binalar yapılırken , malzemeler kaliteli olmalı yoksa depremde yıkılır.

-Birlikte çalışmaktan zevk aldık, birbirimizle, yakınlaştık.

-Biz bu etkinliği çok sevdik, düşündük, paylaştık, heyecanlandık, eğlendik, öğrendik. Bize sıkça böyle etkinlikler yaptırırsanız mutlu oluruz öğretmenim. Çok gürültü yaptığımız için de özür diliyoruz. 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...