DEFTERLER DEĞİŞTİRİLİRSE
DERS: FEN VE TEKNOLOJİ
Öğrencimin hazırladığı Dünyamız videosunu izleyerek derse başladık. Dört kişilik ekip iyi çalışmış. Sunumlarını yaptılar. Buldukları ve çizdikleri resimleri, mahalleden topladıkları taşları boyayıp arkadaşlarına gösterdiler. Yazı ve resimlerini teneffüste panomuza astılar.Bir suntanın çevresi maviye boyanmış(su küre),kâğıdı yapıştırıp buruşturup dağları oluşturmuşlar, üzerine de yapıştırıcı sürüp kum dökmüşler. Değişik taşları suntaya yapıştırmaya çalışmışlar.(taşküre) .Oyuncak ağaçlar, insan maketleri yapıştırmışlar ve dünyamız. Hava küreyi gösteremedikleri için üzgündüler.Evden okula gelene kadar taşımak için epeyce uğraşmışlar. Mavi pastel boyasının ve iki yapıştırıcısının bittiğine de üzülmüş. Arkadaşlarına sorularını sordular, arkadaşları da onlara sorular sordu. Teşekkür ederek ve alkışlayarak başarmanın, beğenilmenin gururuyla mutlu bir şekilde yerlerine geçtiler.
4-E boşluk tamamlama etkinliklerini severek yapıyor.Sırayla okuyarak ve boşluklara kelime yazılarak bitirildi.
Dünyamız alttan ve üstten basık ------ şeklindedir
Ateş küredeki yapışkan maddeye ------ denir.
Kayaçların yapısında MİNERALLER vardır.
Ekonomik değeri olan minerallere------- denir.
Hava kürenin diğer bir adı da --------dir.
Kayaçların ufalanması ile ---------- oluşur.
Toprağın sel, akarsular ve rüzgârlarla sürüklenmesine ------- denir…
Şimdi sıra dikkatli olma oyununda. Kurallarımızı anlatıyorum.
1.Oturma kurallarına uygun oturulmalı.
2.Yanınızda oturan arkadaşınızla defterlerinizi değiştirin.
3.Kâğıdımızdaki bir cümleyi özenle yazalım.
4.Arkadaşınız sizden geç yazarsa, o sürede bilgileri okuyabilirsiniz. Geç yazan arkadaşınızı sessizce bekleyin.
5.Bulduğunuz yanlışları arkadaşınız izin verirse tahtada paylaşabilirsiniz.
6.Güzel yazıları övebilirsiniz.
Sıralar arasındaki dolaşımımda bazı öğrencilerin kendi defterlerine yazdıklarını gördüm. Uyarımdan sonra anlayıp defterlerini değiştirdiler. Ders boyunca sınıfıma sessizlik hakimdi. Defterler sessizce değiştiriliyor, buldukları yanlışların altları renkli kalemle çiziliyordu. Öğrencilerim hiç olmadıkları kadar sessiz ve dikkatliydiler.
Bu ders hakkındaki görüşlerinizi belirtmek ister misiniz? İlk sözü ben vereceğim, diğer sözü konuşan verecek.
-Arkadaşımın yanlışlarını görünce, ben o yanlışları bir daha yapmamaya karar verdim.
-Yeni bilgileri kolayca öğrendim.
-Cümlenin sonuna nokta koymayı öğrendim.
-Dikkatli olmayı öğrendim.
-Hata yapmamayı öğrendim.
-Yanlışlar yaparak doğruları öğrendim.
-Dikkatlice bakıp, dikkatlice yazmayı öğrendim.
-Noktalama işaretlerini öğrendim.
-Çalışkanların da yanlış yapabileceğini öğrendim.
-Bu ders çok tatlıydı.
-Arkadaşlarımı sevdiğimi fark ettim.
Öğretmen olarak öğrencilerimin eksiklerini gördüm.
Bir öğrencim arkadaşının yanlışını sonradan bulduğunu, ısrarla göstermek istediğini söyleyince söz verdim. Önemli olduğunu düşünmüştüm.
Ü harfinin noktasının birini koymayı unutmuş.
4-E mutluydu. Birbirimize saygı duymayı, hata yapabileceğimizi, hatalarımızı düzeltebileceğimizi, eğlenerek de öğrenilebileceğini birlikte deneyimleydik.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...