Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
4-E AKTİF ÖĞRENİYOR 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

4-E AKTİF ÖĞRENİYOR

Aktif Öğrenme ile Öğrenen Sınıflar Sanal Dersinden  Kalanlar

Her salı okul çıkışı bir koşturmaca. Sabahtan yapılan yemeğin ısıtılıp hızla yenmesi, plates salonuna koşarcasına gitme, onbeş dakika önce salondan ayrılma… Aktif öğrenme dersine yetişebilmek içindi bu koşuşturmacalar. Bilgisayarı açış, sisteme kabul için uğraşım, bir taraftan çay suyunu koyma ve adaşımın sesiyle başlayan dersim… Çaydanlık ve çerezim masada, kulaklığımı da taktım ve derse hazırım öğretmenlerim, ülkemin çeşitli şehirlerindeki görmediğim arkadaşlarım… Öğrenmeye hazırım…

Aktif öğrenme, geriye dönüp baktığımda bana ve öğrencilerime neler kazandırdı? Neleri yapabildik, neleri yapamadık? Düşündüm de…

SINIF DÜZENİ; gelen resimleri tahtaya yansıttım, farklı bir düzen oluşturmaya çalıştık, olmadı… Başka bir düzen için uğraştık yine olmadı. Yaptığımız oturma düzenini de sınıfı paylaştığım arkadaş beğenmeyince vazgeçtik. Sınıf yerleşim örnekleri çıktılarını öğretmenler odasında incelerken yöneticimiz geldi. Seneye 1.sınıf okuturken uygulayacağım düzeni gösterdim. Seneye sıraların değişeceğini, yeni sıralarla bu yerleşim örneklerini uygulamanın imkânsız olduğunu belirtti. Okullara gönderilen sıralar iki kişilik, sabit ve çok yer kaplayan cinsten.

SORULARRR… Risk hatırlatıcılar… Güdü artırıcı sorular… Soru sorma, cevaplama, söz alma ve vermede sınıfım epeyce yol aldı. Dersin sonunda neler öğrendik arkadaşlar? Akran dayanışmasını da öğrendiler.

UZUN KULE sınıfımda uyguladım. Etkinliği öğrencilerim sevdi, bense çok yoruldum.

 Şınav çeker pozisyonunda eline geçen topu yanındaki arkadaşına uzatması, oyunun devam etmesi önce çok zorladı öğrencilerimi, sonrası eğlendiler coşkuyla.

4-E DONMUŞ ÇERÇEVE oyununda yaratıcı ve harikaydı.

PATATES BUZ KIRICI pipetle patatesi delmek bizimkilere zor geldi. Uğraşları eğlenceliydi. Birlikte mutlu olduk.

Oyun alanlarının düzenlenmesinin önemi… İdareci olsaydım neler yapardım okul bahçeme neler…

ÖDEV verilmeli mi, verilmemeli mi? Kontrolü nasıl olmalı? Bu da benim ev ödevimdi. Ödev konusunda epeyce

araştırma yaptım. Araştırma yaparken Johan Vilhelm Snellman ile tanışma imkânı buldum. Çok etkilendim.

Finlandiya eğitimi için yaptıklarını öğrendim. SNELLMAN ve ÖRAV çalışanları… ÖRAV eğitimcileri de dağ, bayır,

soğuk, sıcak demeden ülkemizin en ücra yerlerine ulaşmakta. Öğretmenlere dokunmakta, öğretmenler de

öğrencilere dokunarak ülke eğitimine katkıda bulunmakta. Bir ülkenin kalkınmasını istiyorsak, eğitimden

başlamalıyız. ÖRAV’ın Türkiye için çok önemli olduğunu bir kez daha gördüm. ÖRAV desteklenmeli, güçlenmeli.

Daha çok öğretmene ulaşmalı, daha çok eğitim verebilmeli. Daha çok yapacak işimiz var eğitimciler  olarak…

 

YAŞAM BOYU ÖĞRENME(LLL)------ X-Y-Z GÖKKUŞAĞI---- HAREKET AKIŞLI DERS PLANI

- BLOM’UN TAKSONOMİSİ--- TABAKALI ÖĞRENME—KOLAJ-- OYUN ALANLARININ DÜZENLENMESİ

BİLGİ KARTLARI --  PİAGET ,AUSUBEL,BRUNER,DEWEY,VYGOTSKY

 Sınıfımızdaki farklı zeka türleri ile neler yapabiliriz?

 Her tür zeka ve sınıf öğretmenlerinin becerileri… Bu teknikler sınıfımıza girer mi? Girerse neler olur?

Ne yapıyor olmamız öğrenme sürecini aktif tutar?

Bu akşam, şu andan sonra yarına ne götürüyorsunuz?

Salı akşamları bu soruları duymak ve düşünmek… Bizim sınıfa bazı teknikler girdi, öğrencilerim daha aktifleşti,

oyunlar öğrendik, oynadık, yorulduk, güldük, eğlendik, düşündük…4-E çok şeyler kazandı.

       Teşekkür ederim Esin Burcu İliş öğretmenim,

       Teşekkür ederim Yusuf Ziya Güldere öğretmenim,

Bana ve öğrencilerime katkılarınızdan dolayı, emekleriniz için… 

 

 

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...