Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Kantindeki milyonlar.. 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Kantindeki milyonlar..

Kantine hep giderim ya çay içmeye, tost yemeye,nedense hiç dikkat etmemişim bizim kantincinlerin çocuklara milyonlardan bahsettiğini.Dikkat kesildim sonraki teneffüslerde.Harbiden bizimkiler, 1 TL'ya 1 milyon; 25 Kuruşa 250 kuruş, 50 kuruşa 500 kuruş; 75 kuruşa 750 kuruş diyorlar.Nasıl da fark etmedim şimdiye kadar bu yanlışı? 

Tesadüfen, bu hafta da "paralarımız" konusunu işliyoruz.Bizler doğrusunu öğrete duralım,çocuklar, öğrendiklerini okulun kantininde hayata geçirememeleri içler acısıydı. Elbette kantincileri uyardım ama her an yanlarında da olamam. Çocuklara yapılan hatayı fark etmelerini ve kendilerinin de kantincileri uyarmalarını istedim. 

Gelelim derse...

Paraları canlı canlı göstermek elbette ki faydalı.Ancak her gün yanımda paraların tamamı yanımda bulunması da imkansız. ( Vah halimize!undecided) Kitabımızın arkasında paraları tanıtmışlar.Üzerinde çok fazla durduk.Tanıdılar çoğunu.İyi de sadece deftere yazmakla, kitaptan bakmakla da olmuyor tabiki.

Şablon halinde oluşturdğum madeni ve kağıt paralarını her öğrenciye dağıttım.Hepsini teker teker kesmelerini istedim. Renkli kartona madeni paralardan başlayarak en küçük birimden en büyük birime doğru sıralamalarını ve bu doğru şekilde yapıştırmalarını istedim. Ketiler,yapıştırdılar ve altlarına miktarlarını yazdılar. Şaşıranlar da oldu. Hemen birbirlerinden yardım almaları da güzel oldu elbette. 

Artık kartonlarımız hazırdı. Paralarımızı öğrenmiştik.

 

Bu çalışmaları dün yaptık.

Bugün ise 1 TL  üzerinde çok durdum. Düşünmeyi gerektirecek bir çalışma yaptık.

Kaliteli bir soruyla 40 dakikayı geçirdik. 

"Annenizden 1TL istediniz. Ancak size 1 tane  1TL vermedi. Cebinden farklı madeni paralar çıkarttı ve size elindeki paraların tam 1 TL olduğunu söyledi. Sizce bunlar hangileridir?"

Akıl yürütmelerini, düşünerek cevap vermelerini istedim. Klasik olarak zaten çoğu 2 tane 50 kuruş cevabını verdi. 4 tane 25 kuruş diyenler ise 6-7 kişiydi. 10 tane 10 kuruş diyenler ise 4 kişiyi geçmedi. Ancak 1 kişinin, 1 tane 50 kuruş, 2 tane 5 kuruş, 4 tane 10 kuruş demesi beni çok mutlu etti ve umutlandırdı. Oysa ki bu öğrenci sivri öğrencilerden de değildi. 

Yarın bu çalışmayı grupça ,yine şablonlar yardımıyla kes-yapıştır çalışmasıyla gerçekleştirecekler. Bakalım, öğrendiklerini uygulayabilecekler mi? 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...