samsun-ilkadım ögrenen lider öğretmen projesi basladı.
TC
İLKADIM KAYMAKAMLIĞI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2019 SAMSUN EĞİTİM VİZYONU KAPSAMINDA “İLKADIM’IN ÖĞRENEN LİDER ÖĞRETMENLERİ” PROJESİ
İLKADIM 2013
Proje Adı |
2019 SAMSUN EĞİTİM VİZYONU KAPSAMINDA “İLKADIM’IN ÖĞRENEN LİDER ÖĞRETMENLERİ” |
Proje Konusu |
Öğretmenlerin kendi mesleki yeterliklerini sorgulama, gelişime açık yönlerini belirleme, mesleki gelişimlerini planlama ve uygulama arayışı içinde olmaları adına içsel motivasyon sağlayıcı bir süreç geliştirilmesi. Bu yolla problem çözmede eleştirel bakış açısına sahip, ekip çalışması yapabilen, araştırmacı yönüyle öğrencilerine model olan, meslektaşlarıyla deneyimlerini paylaşarak güvenli, demokratik ve kararlı bir okul ortamının oluşumuna katkıda bulunabilen öğrenen öğretmenler dinamiği oluşturulması. |
Projenin Amacı |
Okul içinde ve dışında öğretmenlerin mesleki bilgilerinin, becerilerinin, değerlerinin ve tutumlarının gelişimini desteklemek, etkili öğrenme ve öğretme ortamları oluşturmada öğretmene katkı sağlamak. Bu döngü sayesinde ilçemizdeki öğrenci ve okul başarısını artırmak. |
Projeyi Düzenleyen Kurum |
İLKADIM KAYMAKAMLIĞI |
Projeyi Düzenleyen Kurum Yetkilisi |
Ahmet NARİNOĞLU, İlkadım Kaymakamı |
Proje Destek ve Uygulama Birimi
|
İlkadım İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü |
Kapsam |
İlkadım İlçesi’nin 12 okulunun öğretmenleri ve yöneticileri |
Proje Danışmanı Tel Web/Mail |
Leman ÖZAY 0 533 6124667 lemanarge @hotmail.com |
İlçe Proje Yürütme Kurulu |
İlkadım Kaymakamlığı APAM Öğretmen Mesleki Gelişim Ekibi
|
Proje Uygulama Süresi |
ŞUBAT – HAZİRAN 2013 (5 AY) |
GİRİŞ
Değişimi ve gelişimi etkin biçimde yönetmek ve yönlendirmek, en başta yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemiş, kendi gelişimi başta olmak üzere öğrencilerinin, meslektaşlarının, okulunun ve dolaylı olarak içinde yaşadığı toplumun gelişiminden kendini sorumlu hisseden öğretmenlerce gerçekleştirilecektir.
Millî Eğitim Bakanlığı’nın sürdürmekte olduğu eğitim reformu kapsamında Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, bu reformu destekleyici çalışmalar yürütmektedir.Bu çalışmaların en başında, Bakan Onayı ile yürürlüğe giren ve 2590 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yayımlanan Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri yer almaktadır. Ayrıca Özel Alan Yeterlikleriyle ilgili çalışmalar devam etmektedir.
Öğretmenlerin yeterliklerini geliştirmek için hazırlanan Okul Temelli Mesleki Gelişim “OTMG”, problem çözmede eleştirel bakış açısına sahip, ekip çalışması yapabilen bireylerin yetiştirilmesine katkı sağlayacaktır. OTMG, öğretmenlerin mesleki yeterliklerini sorgulama, gelişime açık yönlerini belirleme, öğrenen ihtiyacını karşılamaya yönelik mesleki gelişimlerini planlama, uygulama ve çalışmalarını okul müdürü ve meslektaşlarıyla birlikte izleme süreçlerinde öğretmenlere en temel desteği sunacaktır.
OTMG’nin çerçevesini öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri oluşturmaktadır.
F-Program ve İçerik Bilgisi |
E-Okul-Aile ve Toplum İlişkileri |
D-Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme ve Değerlendirme |
C-Öğretme ve Öğrenme Süreci |
B-Öğrenciyi Tanıma |
A-Kişisel ve Mesleki Gelişim-Mesleki Değerler |
ÖĞRENEN ÖĞRETMEN |
Aşağıda yeterlik alanlarının birbirleriyle ve mesleki gelişimle olan bağlantılarını gösteren çerçeve verilmiştir.
Katılımcı bir anlayışla planlanmış ve yapılandırılmış bir OTMG, mesleki öğrenme fırsatlarına yönlendirilmiş öğretmenlere aşağıdaki konularda destek sağlayacaktır.
Öğrenen Öğretmen-Etkili OTMG
|
Gerçekleştirilen mesleki gelişim uygulamaları sonucu öğrencinin derse aktif katılması, özgüveninin artması, öğrenme durumunun daha iyi değerlendirilmesi desteklenecektir.
1- PROJENİN GEREKÇESİ
Çağımızda bilgi herkese yakın bir hale gelmiştir. Bu yüzden eğitim bilimlerinde öğretme-öğrenme anlayışındaki gelişmelerle öğretmenin ve öğrencinin rolünde değişiklik olmuştur. Yapılandırmacı yaklaşımı temel alan yeni öğretim programı “öğretmek”ten çok “öğrenme”yi merkeze alan bir anlayışı esas alır. Öğrencinin neyi öğrendiği değil, nasıl öğrendiği önemlidir. Bunu yapabilmek için öğretmen tarafından öğrencinin aktif olarak öğrenebilmesi adına uygun öğrenme ortamları sağlanmalı, çeşitli öğretim ve öğrenme yöntemlerine yer verilmelidir. Bu doğrultuda, öğretmenlerimizin yeterli alan bilgisine sahip olması, bu bilgiyi öğrencilerine yeni program anlayışı doğrultusunda, yapılandırmacı bir yaklaşımla aktarabilmeleri, yönetme ve organize etme yanında öğrencileriyle iletişim ve meslektaşları ile işbirliği yapabilme becerilerine sahip olmaları, aileler başta olmak üzere ilgili tüm paydaşlarla etkin görüş alış verişinde bulunabilmeleri beklenmektedir. Okul dışında yapılan hizmet içi kurslar bu ihtiyacı karşılamakta yetersiz ve eksik kalmaktadır. Zira süreğen değildir ve çevresel faktörlerde karşılaşılan farklılıklarhalihazırda var olan hizmet içi eğitimlerdeki edinimlerin uygulanmasında da sıkıntı yaratabilmektedir. Oysa Okul Temelli Mesleki Öğrenme, öğretmenlere yeni öğretim programıyla ortaya çıkan ihtiyaçları karşılayacak uygulamalar geliştirmede ve okulu iyileştirmede öğretmenin bizzat kendisine belirleyici bir rol alma fırsatı sağlar. Edinimlerini hemen o anda uygulamaya koyma, meslektaşıyla paylaşma, öğrenciye yansıtma tutumu içinde kalmalarına olanak tanır. Dolayısıyla okul gelişimini ve yükselen standartları destekleyen öğretmenlerin iş birliği içinde çalışmaları ve mesleki bilgi paylaşımı kültürünün oluşturulması yoluyla bunun sürekliliği de sağlanacaktır.
PISA (Programmefor International StudentAssessment- Uluslararası Öğrenci Başarısını Belirleme Programı), TIMMS (Trends in International MathematicsandScienceStudy-Uluslararası Matematik ve Fen Araştırması), PIRLS (Progress in International Reading LiteracyStudy – Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi) vb. araştırma sonuçları öğrenci başarısı ve eğitim kalitesinin dünya ülkeleri ile kıyaslandığında ülkemizde oldukça düşük olduğunu ortaya koymaktadır. Bu seviyenin yükselmesini sağlamak için çağdaş eğitim yaklaşımları doğrultusunda önlemler alınmalıdır.
2- PROJENIN KONUSU
Öğretmenlerin kendi mesleki yeterliklerini sorgulama, gelişime açık yönlerini belirleme, mesleki gelişimlerini planlama ve uygulama arayışı içinde olmaları adına içsel motivasyon sağlayıcı bir süreç geliştirilmesi. Bu yolla problem çözmede eleştirel bakış açısına sahip, ekip çalışması yapabilen, araştırmacı yönüyle öğrencilerine model olan, meslektaşlarıyla deneyimlerini paylaşarak güvenli, demokratik ve kararlı bir okul ortamının oluşumuna katkıda bulunabilen öğrenen öğretmenler dinamiği oluşturulması.
3- AMAÇLAR
“İlkadım’ın Öğrenen Lider Öğretmenleri” projesinde Okul Temelli Mesleki Gelişim modeli esas alınmıştır. OTMG, okul içinde ve dışında öğretmenlerin mesleki bilgilerinin, becerilerinin, değerlerinin ve tutumlarının gelişimini destekleyen, etkili öğrenme ve öğretme ortamları oluşturmada öğretmene destek sağlayan süreçleri içerir. İlkadım’ın Öğrenen Lider Öğretmenleri Projesi’nin amaçları;
3.1. Öğretmenlerin kendi gelişimleri için daha fazla sorumluluk almalarını sağlamak,
3.2. Öğrencinin öğrenme ihtiyaçları temelinde ve okul gelişim hedefleri doğrultusunda öğretmenlerin, öz değerlendirmelerini yaparak eksik gördükleri yönlerini ya da geliştirmek istedikleri yeterlik alanlarınıbaz alan bireysel mesleki gelişim planı hazırlamalarını ve uygulamalarını sağlamak,
3.3. Öğretmenlerin öğretme-öğrenme stratejileri ile ilgili yeni yaklaşım ve bilgiler konusunda daha bilinçli duruma gelmelerine, meslektaş paylaşımlarıyla bu yaklaşım ve stratejileri kendi bireysel uygulamalarınayansıtmalarına destek olmak,
3.4. Öğretmenlerin okuldaki çalışmaları ile mesleki gelişimlerini bağlantılı hale getirmek,
3.5. Okulların gelişim planları doğrultusunda öğretmenlerin deneyim ve uzmanlığından anında yararlanmak,deneyimlerini paylaşmaya ve daha az deneyimli meslektaşlarını desteklemeye özendirmek,
3.6. Okul çalışma kültürü ve değerler sisteminin gelişimine bağlı olarak okulun çevre ile bütünleşmesini ve çevre olanaklarının okul sorunlarının çözümünde daha fazla işe koşulmasını sağlamak,
3.7. Okuldaki insan ve materyal kaynaklarının etkili kullanımının sağlanması için daha fazla olanak yaratılması bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarının okul ortamında karşılanması,
3.8. Yukarıda sözü edilen tüm döngüler yoluyla ilçemizdeki öğrenci ve okul başarısını artırmak.
4- HEDEFLER
4.1. Öğretmen Açısından;
- Kendisinin ve meslektaşlarının öğrenme ve gelişim ihtiyaçlarını tespit edebilme becerisi geliştirmek.
- Öz-değerlendirme, gözlem ve meslektaş değerlendirme becerileriniişe koşaraköğrenme fırsatları oluşturmasına olanak tanımak, öğrenmeyi yapılandırabilmeleri için zaman ayırmaya teşvik etmek.
- Rehberlik becerileri ile mesleki tartışma ve geri dönüt verebilme becerilerinde yeni farkındalıklar oluşturmak.
- Okulun iyileştirilmesi ve başarılı uygulamaların geliştirilmesi sürecinde sürükleyici bir rol alma fırsatı sağlamak.
- Uzun dönemli kariyer gelişim hedefleri planlamalarını sağlamak.
- Öz güven ve öz saygılarının artmasını, kendilerini çalışmalarında ve girişimlerinde daha değerli ve desteklenmiş hissetmelerini mümkün kılmak.
4.2.Okul Açısından;
- Daha az sorunla karşılaşmak.
- Okul standartlarının yükselmesini ve gelişimini desteklemek.
- Okulun fiziki ve insan kaynaklarını geliştirerek eğitimin niteliğini ve öğrenci başarısını artırmayı, eğitimde planlı ve sürekli gelişimi amaçlayan sistematik bir süreç yaratmak.
- Öğrenen öğrenci, öğrenen öğretmen temelinde sürekli gelişim içinde olan bir okul yapısı ortaya koymak.
4.3. Öğrenci Açısından;
- “Öğretmek”ten çok “öğrenme”yi merkeze alan bir anlayışı esas alarak öğrencinin neyi öğrendiği değil, nasıl öğrendiğinin gözetildiği uygun öğrenme ortamları oluşturmak,.
- Öğrenci başarısı dünya ülkeleri ile kıyaslandığında ülkemizde oldukça düşüktür. Bu seviyenin yükselmesini sağlamak projenin en temel hedeflerinden bir tanesidir.
4.4. Veli Açısından;
- Velilerin okulda öğrenme ve öğretme süreçlerinin geliştirilmesi için gösterilen çabalar konusunda farkındalıklarının oluşmasında ve bu konuda ihtiyaç duyulan katkıları getirmelerinde yönlendirici olmak.
5- HEDEF GRUP
İlkadım İlçesi’ndeki 14 okulun öğretmen ve idarecileri projenin hedef grubunu teşkil eder. Bu okullar şunlardır:
1- Cumhuriyet Anaokulu
2-Necatibey İlkokulu
3- Kubilay İlkokulu
4-Sakarya İlkokulu
5- Arıburnu İlkokulu
6- Kalkancı İlkokulu
7- Şehit Cengiz Topel İlkokulu
8-Yunus Emre Orta Okulu
9- Osman Gazi İmam Hatip Ortaokulu
10-19 Mayıs Lisesi
11-Samsun İbrahim Tanrıverdi Sosyal Bilimler Lisesi
12- Samsun Rotary Kulübü Bilim ve Sanat Merkezi
13- Şehit Selman Özay İlkokulu
6-KAPSAM
Bu proje, yukarıda adı geçen okulların öğretmen ve idarecilerinin yanı sıra projenin sonuçları itibari ile eğitimin bütün paydaşlarıdır ve Şubat – Haziran 2013, 5 aylık süreyi kapsar.
7- DAYANAK
7.1. 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu’nun 43 ve 45. Maddeleri,
7.2. 2590 sayılı Tebliğler Dergisi
7.3. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü’nün 2007 yılından beri yürüttüğü ve 500’ün üzerinde okulda uygulanan Okul Temelli Mesleki Gelişim Projesi
7.4. “2019 Eğitim Vizyonu” kapsamında ilçemizde uygulanan anketler sonucunda (2013- İlkadım İlçe MEM) öğrenciler tarafından belirlenen sorunların analizinde “mesleki yetersizlik” en yüksek düzeyde sorun alanı olarak görülmektedir.
8- İLKELER
8.1. Proje destek ve uygulaması İlkadım İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nce sağlanacaktır.
8.2. Proje, yukarıda sözü geçen hedef gruba yönelik uygulanacaktır.
8.3. Yürütülen faaliyetler sürekli APAM Öğretmen Mesleki Gelişim Ekibi tarafından izlenerek, mevcut durum analizi yapılacaktır.
8.4. Gerçekleştirilen olumlu faaliyetlerin tanıtımı ve paylaşımı İlkadım Kaymakamlığı APAM Öğretmen Mesleki Gelişim Ekibi tarafından sistematik olarak yapılacak, Kaymakamlık - MEM - pilot okullar arası koordinasyon sağlanacaktır.
8.5. APAM Öğretmen Mesleki Gelişim Ekibi ve pilot okullar proje sonunda nihai rapor hazırlayacaktır.
9- KISALTMALAR
9.1. MEM :İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
9.2. APAM: Avrupa Birliği ve Proje Araştırma Geliştirme Merkezi
9.3. OTMG: Okul Temelli Mesleki Gelişim
9.4. PROJE OKULU: Projenin uygulanacağı okulu kapsar.
10. UYGULAMA:
Sorumluluklar ve İşbirlikleri:
Projenin sorumluluğu; İlkadım Kaymakamlığına bağlı APAM, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Proje Uygulama Okullarını kapsar. Bu bağlamda;
PROJE OKULU: Projenin uygulanacağı okullardaki öğretmen/yöneticilerin belirtilen takvimdeki sorumluluk alanlarını kapsar.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ:Projenin yürütülmesi, uygulamaya konulması, Proje okullarından gelen raporların APAM’a gönderilmesi, Proje sonunda katılımcılara belge düzenlenmesi.
APAM; Okullardan gelen raporların birleştirilmesi, analiz edilmesi, sürdürülebilir olması için sonraki eğitim öğretim yılı için planlamanın yapılması, analizler sonucuna göre yeni ve iyileştirmeye açık alanlarla ilgili öneri ve proje sunması, projenin sonunda faaliyet raporunun düzenlenmesi,
Proje İşbirlikçileri: Projenin tanıtımı için ulusal ve yerel basın kuruluşları ile projenin uygulamasının değerlendirilmesi için üniversite ile işbirliği planlanmaktadır.
11- UYGULAMA SÜRECİ VE AŞAMALARI
Projenin uygulanacağı pilot okullardaki öğretmen ve yöneticilere ön test – son test uygulanacaktır. İki haftalık zaman dilimleri içinde, belirlenen film ve videoları izleyecekler; kitabı okuyacaklar ve belirlenen makaleleri inceleyeceklerdir. Okunan kitaplara, izlenen video ve filmlere, incelenen makalelere ait formlar dolduracaklar ve bunlardan oluşan bir “Mesleki Gelişim Dosyası” tutacaklardır. Doldurulması ve sözü geçen dosyaya koyulması istenen dokümanlar şunlar olacaktır:
- ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU(Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine İlişkin) (EK 2)
- KEFE ANALİZİ (EK 3)
- FİLM DEĞERLENDİRME FORMU (EK 4)
- KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU (EK 5)
- VİDEO DEĞERLENDİRME FORMU (EK 6)
- MAKALE DEĞERLENDİRME FORMU (EK 7)
- ÖN ve SON TESTLER (EK 8)
İki haftalık zaman dilimlerinde yapılması planlanan bir diğer etkinlik ise öğretmen ve yöneticilerin, belirlenen “tartışılan sorun alanı” üzerinde 6 / 8 kişiden oluşan küçük gruplar halinde fikir teatisinde bulunmaları ve geliştirdikleri çözüm önerilerini İlçe Milli Eğitim ARGE birimine (Proje danışmanı Leman ÖZAY’a) rapor halinde ulaştırmalarıdır.
Bu raporlar APAM OTMG ekibi tarafından değerlendirilerek birleştirilecek, tek rapora dönüştürülecek, öneriler doğrultusunda yeni projeler üreterek projenin sürdürülebilirliği sağlanacaktır.
Böylece öğretmenler ve yöneticiler, edinimlerinden yola çıkarak, okulda pozitif bir değişim süreci içinde kurum kültürünün geliştirilmesi; okulu bir takıma dönüştürme; ortak hedefler gerçekleştirme; tartışma grupları ile okulun doğal liderlerini tespit etme ve aktif hale getirme; aralarında beyin fırtınası oluşturma; tartışma ve meslektaş deneyimlerinden, analizlerinden yararlanarak, iyileştirme; yeni yaklaşımlar keşfetme süreci içine gireceklerdir. “Şu an neredeyim?”, “Neleri bilmem gerekiyor?” ve “Gelişimim için neler yapabilirim?” sorularına cevap arayacaklar, aldıkları cevaplardan elde ettikleri başlangıç noktasıyla kendi kişisel ve mesleki planlamalarına yönelecek ve uygulamaya koyacaklardır. Eylem planının tamamına süreç içinde aksaklık göstermeden etkin katılım sağlayan öğretmenlere belirlenen takvimin sonunda sertifika verilecektir.
12- Eylem Planı
12.1. APAM OTMG Ekibi ve Proje Yürütme Kurulu’nun Yürüteceği Eylem Planı:
ŞUBAT:
- APAM OTMG Ekibinin kurulması ve proje üzerinde çalışması
- Proje metninin hazırlanması ve onaya sunulması
- Pilot okullarda projenin tanıtımı ve başlatılması
MART, NİSAN, MAYIS aylarında projenin okullarda uygulanmaya devam etmesi, Okul Yürütücülerinin düzenli aralıklrl bir araya gelerek kendi okullarındaki uygulamaların gidişatı hakkında bilgi alış verişinde bulunulması, tartışılacak sorun alanlarıyla ilgili raporların İlçe Milli Eğitim ARGE birimine (Proje danışmanı Leman ÖZAY’a) gönderilmesi, APAM OTMG Ekibi tarafından raporların incelenip analiz edilmesi.
HAZİRAN:
- Projeye katılım gösteren öğretmen ve yöneticilere sertifika verilmesi
- APAM OTMG Ekibi tarafından nihai raporun hazırlanması
- Projenin sürdürülebilirliğine, 2019 Samsun Eğitim Vizyonu kapsamında gelişime açık yönler ve bunların iyileştirilmesine yönelik yeni projelerin neler olabileceğine dair ilçe MEM’ e görüş bildirmesi
12.2. Proje Uygulayıcısı Olan Okulların Yürüteceği Eylem Planı:
Okullarda uygulanacak eylem planı “Ek:1 “ olarak proje metnine ilave edilmiştir.
13- Proje Yönetimi
İSİM |
KURUM |
GÖREVİ |
Ahmet NARİNOĞLU |
İlkadım Kaymakamlığı |
Kaymakam |
Davut NUMANOĞLU |
İlkadım Milli Eğitim Md. |
Milli Eğitim Md. |
13. 1. Proje Ekibi
(APAM - Okul Temelli Mesleki Gelişim Ekibi)
İSİM |
KURUM
|
GÖREVİ |
Civan ÇELİK |
İlkadım Kaymakamlığı |
APAM Koordinatörü |
Emine ŞENER |
Necatibey İlkokulu
|
Sınıf Öğretmeni |
Deniz TURAN TUNÇ |
Necatibey İlkokulu
|
Müzik Öğretmeni |
Leman ÖZAY |
İlkadım ARGE
|
İlçe MEM Proje Koordinatörü |
Süleyman ÇİFTLİ |
Yunus Emre Ortaokulu |
Müdür Yardımcısı |
Özlem ZİKGUŞ |
Olgunlaşma Enstitüsü
|
İngilizce Öğretmeni |
Erkan ALTINTAŞ |
Kubilayİlkokulu
|
Müdür Yardımcısı |
Ceyda KİPER CEYLAN |
Kubilay İlkokulu |
Rehber Öğretmen |
Ağa ÖZ |
Sakarya İlkokulu |
Müdür Yrd. |
İsa SEMİZ |
Sosyal Bilimler Lisesi |
Müdür Yrd. |
Müzeyyen BAKIR |
Kalkancı İlkokulu |
Müdür Yrd. |
Ömer Faruk ÇAKMAK |
Cumhuriyet Anaokulu |
Müdür Yardımcısı |
Nihat ACAR |
Arıburnu İlkokulu |
Müdür Yardımcısı |
13.2. Proje Okul Yürütücüleri
İSİM |
KURUM
|
GÖREVİ |
Emine ŞENER |
Necatibey İlkokulu
|
Sınıf Öğretmeni |
Deniz TURAN TUNÇ |
Necatibey İlkokulu
|
Müzik Öğretmeni |
Süleyman ÇİFTLİ |
Yunus Emre Ortaokulu |
Müdür Yardımcısı |
Özlem ZİKGUŞ |
Olgunlaşma Enstitüsü
|
İngilizce Öğretmeni |
Erkan ALTINTAŞ |
Kubilayİlkokulu
|
Müdür Yardımcısı |
Ceyda KİPER CEYLAN |
Kubilay İlkokulu
|
Rehber Öğretmen |
Muhsin BAYRAK |
Samsun Rotary Kulübü Bilim ve Sanat Merkezi |
Matematik Öğretmeni |
Ağa ÖZ |
Sakarya İlkokulu
|
Müdür Yrd. |
İsa SEMİZ |
Sosyal Bilimler Lisesi |
Müdür Yrd. |
Müzeyyen BAKIR |
Kalkancı İlkokulu
|
Müdür Yrd. |
Ömer Faruk ÇAKMAK |
Cumhuriyet Anaokulu
|
Müdür Yardımcısı |
Nihat ACAR |
Arıburnu İlkokulu
|
Müdür Yardımcısı |
Ağa ÖZ |
Sakarya İlkokulu
|
Müdür Yrd. |
İsa SEMİZ |
Sosyal Bilimler Lisesi
|
Müdür Yrd. |
Müzeyyen BAKIR |
Kalkancı İlkokulu
|
Müdür Yrd. |
Ömer Faruk ÇAKMAK |
Cumhuriyet Anaokulu
|
Müdür Yardımcısı |
Nuray TORUN |
Osman Gazi İmam Hatip Ortaokulu |
Rehber Öğretmen |
Süleyman BİREL |
Şehit Cengiz Topel İlkokulu |
Müdür Yardımcısı |
Recep KORKMAZ |
19 Mayıs Lisesi |
Müdür Yardımcısı |
Selma ŞEHİRALİ |
Muzaffer Barışyurt İlkokulu |
Okul Müdürü |
14- DEĞERLENDİRME:
Bu proje 2013 eğitim öğretim yılı içinde Şubat – Haziran ayları boyunca uygulanacak, ortaya çıkan sonuçlar APAM Okul Temelli Mesleki Gelişim Ekibi tarafından projenin nihai raporu haline dönüştürülerek proje analizi yapılacak, 2019 Samsun Eğitim Vizyonu kapsamında gelişime açık yönler ve bunların iyileştirilmesine yönelik yeni projelerin neler olabileceğine dair ilçe MEM’ e görüş ve öneriler sunulacaktır.
15- FİNANSMAN:
Projenin diğer kurumlara örnek olmasını sağlamak ve katılımcıları teşvik etmek amacıyla her proje okuluna; birer takım kitap seti, proje kapsamında önerilen film, video, ve makalelerin birer suretinin temin edilmesinin kaymakamlık bütçesinden, projenin diğer giderleri İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Okul Aile Birlikleri, Öğretmenler ve yöneticiler tarafından karşılanacaktır.
16- YÜRÜRLÜK:
Bu yönerge, 16 MADDEDEN İBARET OLUP İlkadım İlçe Kaymakamlığı’nca onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...