BİZİM AİLE EL ELE(HAYAT BİLGİSİ DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KAZANIM:Aile içindeki yardımlaşmayı gözlemleyerek,aile içinde üstlenebileceği görevlerle ilgili yeni fikirler üretir.
SÜRE:40+40+40 DAKİKA
İLİŞKİLİ OLDUĞU DERSLER:TÜRKÇE(YAZIM KURALLARI)
MATEMATİK(TABLO KONUSU)
MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerin meraklı bakışları altında tahtaya OĞUZ adlı çocuğun hikayesi yazıldı.
OĞUZ:Sabah kalkar.Elini,yüzünü yıkar.Annesi,babası ve ablası kahvaltıyı hazırlar.Oğuz da oturup yer.Annesi üstünü giydirip,çantasını hazırlar,okula gönderir.Anne,baba ve abla akşamyemeğini hazırlarken o çizgi film izler.Baba,anne ve abla alış-veriş paketlerini taşırken Oğuz birşeyler atıştırmakla meşgul olur.Odasını annesine toplatır.
İLGİYİ ODAKLAMA:Oğuz'la ilgili ne düşünüyorsunuz?Sorusuna cevaplar alındı.
Verilen cevaplar tahtaya yazıldı.Özellikle sorumluluk ve yardımlaşma kelimeleri üzerinde duruldu.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Evinizde yardımlaşmayı gerektiren hangi işler var?Diye sorulup gelen cevaplar tahtada listelendi.Öğrenciler de kendilerine verilen A4 kağıtlarına bu işleri listelediler.
Öğrencilerden listeleme yaptıkları kağıtların yanına bir tablo çizmeleri,ailedeki bireyleri bu tablonun sütunlarına yazmaları ve kim hangi işleri yapıyorsa o işin önündeki numaraları tablolara kodlamaları istendi.
Evlerinde kimlerin kimlere yardım ettiği üzerinde duruldu.
*Tahtada ortak bir tablo oluşturuldu.
Tablonun anlattıkları konuşuldu,yazıldı.
*Özellikle annenin yüklendiği işler öğrencilerin dikkatini çekti.
*Öğrenci çalışma kitabındaki etkinlikler yaptırıldı.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:*Ailede yardımlaşma konusunda ne düşünüyorsunuz?
*Konuştuğumuz işlerin dışında başka hangi işlerde,ailemizde kime yardımcı olabiliriz?
Sorularının cevapları alındı.Yeni fikirler üretmeleri sağlandı.
Tablo yapmak,yaparken müzik dinlemek,rakamları tabloya kodlamak öğrenciler,onları izlemek benim için keyifliydi.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...