KENDİMİ SEVİYORUM (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
TEMA:BENİM EŞSİZ YUVAM
SINIF:3
SÜRE:40+40 dk.
KAZANIM:B.3.9. Fiziksel özelliklerini tanıyarak olumlu bir beden imgesi geliştirir.
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Öz yönetim (kendini tanıma ve kişisel gelişimini izleme)
KİŞİSEL NİTELİKLER: Öz saygı ve öz güven üzerinde durulacaktır.
ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:Rehberlik ve Psikolojik Danışma (1):Fiziksel,zihinsel ve duygusal olarak kendine bakmanın gerekliliğini bilir.
KAVRAM:Beden imgesi
ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı,çalışma kitabı,''Yavru Fil''adlı masal,A4 kağıtları,boya kalemleri
DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:
TÜRKÇE
TEMA:HAYAL GÜCÜ
SÜRE:40+40 dk.
KAZANIMLAR
YAZMA
1.Yazma Kurallarını Uygulama
1.Yazmak için hazırlık yapar
2.Yazma amacını belirler.
3.Kelimeler,cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakır.
4.Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar.
5.Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
6.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru yazar ve yerinde kullanır.
7.Yazılarında yazım kurallarını uygular.
8.Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.
9.Yazılarında sözlük ve yazım klavuzundan yararlanır.
10.Konu dışına çıkmadan yazar.
3.Tür,Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma
6.Yazılarında betimlemeler yapar
2.Kendini Yazılı Olarak İfade Etme
3. Yazısına uygun başlık belirler
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.Görsel Okuma
15.Metin ve görsel ilişkisini sorgular
ARAÇ GEREÇ:A4 Kağıtları,renkli kalemler,renkli kartonlar,delgeç
DERS:MATEMATİK
ÖĞRENME ALANI:ÖLÇME
SÜRE:40+40 dk.
ALT ÖĞRENME ALANI:UZUNLUKLARI: ÖLÇME
KAZANIMLAR:
5.Metre ve santimetre birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer ve kurar.
BECERİLER:Psikomotor beceriler,akıl yürütme,ilişkilendirme ve iletişim becerileri
YÖNTEM VE TEKNİKLER:Yparak yaşayarak öğrenme,grupla öğrenme,anlatım,soru cevap.
ARAÇ GEREÇLER:metre,cetvel.
DERS:MÜZİK
KAZANIM:A.2.Birlikte söyleme ve çalma kurallarına uyar.
SÜRE:40+40 dk.
MERAK UYANDIRMA:Fıkra anlatıldı.
BUNCA YILLIK ARKADAŞ
Aynaya bakan Temel birden irkildi.Yanındaki Dursun'a:
-Ula Dursun!dedi.Ben ha bu aynadaki adamı tanımayirum.
Dursun:
-Ver oni bir de ben pakayum,diyerek aynayı Temel'den aldı.Baktı,baktı,sonra da:
-Ula Temel,yazıklar olsun saa,dedi.Bunca yıllık arkadaşını tanimayisun.Ha o benim da...
İLGİYİ ODAKLAMA:Öğrencilere 1. ve 2. sınıftaki resimleri müzik eşliğinde slayt gösterisi olarak projeksiyondan izlettirildi.
Ne düşündükleri soruldu.Cevaplar alındı.
Fiziksel özellikleriyle ilgili cevaplara ulaşıldı.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Her öğrenciye bir renkli kalem ve her gruba bir A3 kağıdı verildi.
''Fiziksel Özelliklerim'' deyince aklınıza ne geliyor sorusunun cevabını A3 kağıdına yazmaları ya da görsellemeleri istendi.Aynı kağıda aynı anda dört bir taraftan çalıştılar.(Kalem konuşur'a benzer bir etkinlik henüz isim bulamadım.)
İkili gruplar oluşturuldu.İki kişiye bir A4 kağıdı verildi ve ortadan ikiye ayırmaları istendi.Fiziksel özelliklerini karşılaştırmaları istendi.Benzer özellikleri aynı renk kalemle,farklı özellikleri farklı renkli kalemle yazma kararı alındı.
MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerden ayağa kalkmaları ve sınıfta dolaşmaları istendi.
Müzik verileceği ve müzik durduğunda karşısında kim varsa o arkadaşının bir fiziksel özelliği ile ilgili olumlu bir şey söylemeleri yönergesi verildi.
''Yavru Fil'adlı masal anlatıldı.
''Sevdiğim Özelliklerim'' başlıklı çalışma yaptırıldı.
''Neye Yarar ?'' adlı çalışma yaptırıldı.
Bir öğrencimizin 1.sınıfta çekilmiş bir resmi projeksiyondan yansıtıldı.O resimdeki Türkiye haritası sınıfta yine aynı yerde asılıydı ve kıyaslamaları sağlandı.
Beyin fırtınası yaptırılarak bazı fiziksel özelliklerin zaman geçtikçe değiştiğini farketmeleri sağlandı.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Bu çalışmada neler öğrendim?
Neleri farkettim? Öğrencilerden tek tek alındı.
MATEMATİK
1.Öğrencilerden metrelerini çıkarmaları birbirlerine yardım ederek boylarını,kulaçlarını,adım ve ayaklarını ölçüp uzunluklarını bir tabloya işlemeleri ve bu tablodaki verileri kullanarak çarpma işlemiyle çözülebilecek bir problem yazmaları ve çözmeleri istendi.
2.Bellerini,kol ve bacak uzunluklarını,kulaklarını vb. fiziksel özelliklerini ölçüp uzunluklarını bir tabloda göstermeleri ve bu tablodaki verileri kullanarak çarpma işleminin kullanıldığı bir problem yazmaları ve çözmeleri istendi.
TÜRKÇE
Öğrencilere birer A4 kağıdı verildi.
Delgeç kullanılarak renkli kartonlar delinip noktaşeklinde renkli kağıtlar elde edildi ve her masaya dağıtıldı.Nokta yerine bu kağıtların kullanılacağı bir çalışma yapılacağı söylendi.
Sınıfça bir kahraman belirlendi.Bu kahramanın fiziksel özelliklerinin betimleneceği bir yazı çalışması yapılacağı,sırayla birer cümle söylenerek yazının tamamlanacağı,yazım kurallarına uygun,noktalama işaretlerinin yerinde kullanılacağı,sayfa düzenine uyulacağı vb.açıklamalar yapıldı.
Betimleme yapıldıktan sonra betimlemeye uygun görseller yaptırıldı ve incelendi.
Konu ile ilgili şiir yazma çalışması yaptırıldı.
MÜZİK:Türkçe dersinde yazılan şiirler müziklendirildi.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...