Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
KENDİMİ SEVİYORUM (HAYAT BİLGİSİ) 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

KENDİMİ SEVİYORUM (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

TEMA:BENİM EŞSİZ YUVAM

SINIF:3

SÜRE:40+40 dk.

KAZANIM:B.3.9. Fiziksel özelliklerini tanıyarak olumlu bir beden imgesi geliştirir.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Öz yönetim (kendini tanıma ve kişisel gelişimini izleme)

KİŞİSEL NİTELİKLER: Öz saygı ve öz güven üzerinde durulacaktır.

ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:Rehberlik ve Psikolojik Danışma (1):Fiziksel,zihinsel ve duygusal olarak kendine bakmanın gerekliliğini bilir.

KAVRAM:Beden imgesi

ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı,çalışma kitabı,''Yavru Fil''adlı masal,A4 kağıtları,boya kalemleri

DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:

TÜRKÇE

TEMA:HAYAL GÜCÜ

SÜRE:40+40 dk.

KAZANIMLAR

   YAZMA

   1.Yazma Kurallarını Uygulama

1.Yazmak için hazırlık yapar

2.Yazma amacını belirler.

3.Kelimeler,cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakır.

4.Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar.

5.Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.

6.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru yazar ve yerinde kullanır.

7.Yazılarında yazım kurallarını uygular.

8.Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.

9.Yazılarında sözlük ve yazım klavuzundan yararlanır.

10.Konu dışına çıkmadan yazar.

    3.Tür,Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma

6.Yazılarında betimlemeler yapar

    2.Kendini Yazılı Olarak İfade Etme

3. Yazısına uygun başlık belirler

    GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU

    1.Görsel Okuma

15.Metin ve görsel ilişkisini sorgular

ARAÇ GEREÇ:A4 Kağıtları,renkli kalemler,renkli kartonlar,delgeç

DERS:MATEMATİK

ÖĞRENME ALANI:ÖLÇME

SÜRE:40+40 dk.

ALT ÖĞRENME ALANI:UZUNLUKLARI: ÖLÇME

KAZANIMLAR:

5.Metre ve santimetre birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer ve kurar.

BECERİLER:Psikomotor beceriler,akıl yürütme,ilişkilendirme ve iletişim becerileri

YÖNTEM VE TEKNİKLER:Yparak yaşayarak öğrenme,grupla öğrenme,anlatım,soru cevap.

ARAÇ GEREÇLER:metre,cetvel.

DERS:MÜZİK

KAZANIM:A.2.Birlikte söyleme ve çalma kurallarına uyar.

SÜRE:40+40 dk.

MERAK UYANDIRMA:Fıkra anlatıldı.

                            BUNCA YILLIK ARKADAŞ

     Aynaya bakan Temel birden irkildi.Yanındaki Dursun'a:

-Ula Dursun!dedi.Ben ha bu aynadaki adamı tanımayirum.

     Dursun:

-Ver oni bir de ben pakayum,diyerek aynayı Temel'den aldı.Baktı,baktı,sonra da:

-Ula Temel,yazıklar olsun saa,dedi.Bunca yıllık arkadaşını tanimayisun.Ha o benim da...Gülümse

İLGİYİ ODAKLAMA:Öğrencilere 1. ve 2. sınıftaki resimleri müzik eşliğinde slayt gösterisi olarak projeksiyondan izlettirildi.

Ne düşündükleri soruldu.Cevaplar alındı.

Fiziksel özellikleriyle ilgili cevaplara ulaşıldı.

kucuk_DSCF0461.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ:Her öğrenciye bir renkli kalem ve her gruba bir A3 kağıdı verildi.

''Fiziksel Özelliklerim'' deyince aklınıza ne geliyor sorusunun cevabını A3 kağıdına yazmaları ya da görsellemeleri istendi.Aynı kağıda aynı anda dört bir taraftan çalıştılar.(Kalem konuşur'a benzer bir etkinlik henüz isim bulamadım.Mahçup)

kucuk_DSCF0466.JPGkucuk_DSCF0469.JPGkucuk_DSCF0470.JPGkucuk_DSCF0471.JPGkucuk_DSCF0473.JPGkucuk_DSCF0474.JPG

İkili gruplar oluşturuldu.İki kişiye bir A4 kağıdı verildi ve ortadan ikiye ayırmaları istendi.Fiziksel özelliklerini karşılaştırmaları istendi.Benzer özellikleri aynı renk kalemle,farklı özellikleri farklı renkli kalemle yazma kararı alındı.

kucuk_DSCF0476.JPGkucuk_DSCF0478.JPG

kucuk_DSCF0488.JPGkucuk_DSCF0489.JPG

MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerden ayağa kalkmaları ve sınıfta dolaşmaları istendi.

Müzik verileceği ve müzik durduğunda karşısında kim varsa o arkadaşının bir fiziksel özelliği ile ilgili olumlu bir şey söylemeleri yönergesi verildi.

kucuk_DSCF0490.JPG

''Yavru Fil'adlı masal anlatıldı.

''Sevdiğim Özelliklerim'' başlıklı çalışma yaptırıldı.

kucuk_DSCF0492.JPGkucuk_DSCF0494.JPGkucuk_DSCF0495.JPG

''Neye Yarar ?'' adlı çalışma yaptırıldı. 

kucuk_DSCF0496.JPGkucuk_DSCF0497.JPGkucuk_DSCF0499.JPG

Bir öğrencimizin 1.sınıfta çekilmiş bir resmi projeksiyondan yansıtıldı.O resimdeki Türkiye haritası sınıfta  yine aynı yerde asılıydı ve kıyaslamaları sağlandı.

Beyin fırtınası yaptırılarak bazı fiziksel özelliklerin zaman geçtikçe değiştiğini farketmeleri sağlandı.

kucuk_DSCF0462.JPGkucuk_DSCF0464.JPG

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Bu çalışmada neler öğrendim?

Neleri farkettim? Öğrencilerden tek tek alındı.

MATEMATİK

1.Öğrencilerden metrelerini çıkarmaları birbirlerine yardım ederek boylarını,kulaçlarını,adım ve ayaklarını ölçüp uzunluklarını bir tabloya işlemeleri ve bu tablodaki verileri kullanarak çarpma işlemiyle çözülebilecek bir problem yazmaları ve çözmeleri istendi.

2.Bellerini,kol ve bacak uzunluklarını,kulaklarını vb. fiziksel özelliklerini ölçüp uzunluklarını bir tabloda göstermeleri ve bu tablodaki verileri kullanarak çarpma işleminin kullanıldığı bir problem yazmaları ve çözmeleri istendi.

kucuk_DSCF0479.JPGkucuk_DSCF0480.JPGkucuk_DSCF0481.JPG

kucuk_DSCF0511.JPGkucuk_DSCF0512.JPGkucuk_DSCF0514.JPGkucuk_DSCF0516.JPG

TÜRKÇE

Öğrencilere birer A4 kağıdı verildi.

Delgeç kullanılarak renkli kartonlar delinip noktaşeklinde renkli kağıtlar elde edildi ve her masaya dağıtıldı.Nokta yerine bu kağıtların kullanılacağı bir çalışma yapılacağı söylendi.

kucuk_DSCF0500.JPG

 Sınıfça bir kahraman belirlendi.Bu kahramanın fiziksel özelliklerinin betimleneceği bir yazı çalışması yapılacağı,sırayla birer cümle söylenerek yazının tamamlanacağı,yazım kurallarına uygun,noktalama işaretlerinin yerinde kullanılacağı,sayfa düzenine uyulacağı vb.açıklamalar yapıldı.

Betimleme yapıldıktan sonra betimlemeye uygun görseller yaptırıldı ve incelendi.

kucuk_DSCF0501.JPGkucuk_DSCF0502.JPGkucuk_DSCF0508.JPGkucuk_DSCF0509.JPG

Konu ile ilgili şiir yazma çalışması yaptırıldı.

kucuk_DSCF0519.JPGkucuk_DSCF0520.JPG

MÜZİK:Türkçe dersinde yazılan şiirler müziklendirildi.

kucuk_DSCF0524.JPGkucuk_DSCF0525.JPGkucuk_DSCF0526.JPGkucuk_DSCF0527.JPGkucuk_DSCF0528.JPGkucuk_DSCF0529.JPGkucuk_DSCF0531.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...