Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
TEKNOLOJİ KULLANIMI ÖĞRETMEN YETERLİLİKLERİNİN NERESİNDE? 2 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

TEKNOLOJİ KULLANIMI ÖĞRETMEN YETERLİLİKLERİNİN NERESİNDE?

Artık klasikleşen tabirler arasında yerini alan “hızla gelişen teknoloji” ve dijital yerliler olarak adlandırılan çocukların baş döndürücü bir biçimde bu hıza ayak uydurabiliyor olmaları, hem eğitimin niteliğinin hem de öğretmen yeterliliklerinin artık farklılaşması gerektiği gerçeğini de aynı hızla peşinden sürükledi. Onların bizden önde olduğunu çoktan kabul ettiğimize göre eğitimciler olarak ayak uydurabilmenin yollarını arar, bunun için yeni araçlar geliştirir, keşfeder ve kullanır olduk.

Eğitimcilerin bu araçların kullanımına dair edindiği doğru deneyimin sınıfa faydalı bir biçimde yansıtılması durumunda daha sağlıklı öğrenme ortamlarının tasarlanabileceğine dair bilgilerimiz de artık göz ardı edilemez nitelikte.

Bu bağlamda Öğretmen Yeterlilikleri kavramının “öğretmenlik mesleğini etkili ve verimli bir biçimde yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri ve tutumlar” olarak tanımlandığını görmek mümkün. Yapılan araştırmalar teknoloji yeterliliklerinin öğretmen yeterliliklerinin ayrılmaz bir parçası olduğunu ve özellikle Türkiye’de öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının teknoloji okuryazarı olmayı öğretmenin önemli bir niteliği olarak gördüklerini göstermektedir. (Seferoğlu, Akbıyık. 18. Eğitim Bilimleri Kurultayı Sunumu)

Öğretmenlerin bu becerileri kazanabilmesi ve güncel araçlar hakkında bilgi sahibi olabilmeleri amacıyla düzenlenen işlevsel, uygulamaya dönük, sınıf içi başarılı ve akılcı çözümlerin sunulduğu Edtechist (http://tr.edtechist.com/) bu anlamda bulunmaz bir fırsat olarak karşımıza çıkıyor.

Geliştirilen araçlar ve sınıf uygulamaları için paralel oturumlardan ilk göze çarpanlar Celale Esra Arslan’ın “İpad ile Eğitimde Yol Haritanız Olacak 15 Farklı Uygulama” ve Claire Wachowiak & Brycen Davis’e ait olan Class Sites as Learning Tools başlıklı çalışmalar. Özellikle dünyadan örnek görebilecek olmak heyecan verici.

Sadece bununla da kalmıyor. Özel gereksinimli öğrencilerle çalışan öğretmenler için de teknolojik yeterlilikler çok çok önemli. Bu konuda Cem Akköse’nin “Özel Gereksinimli Öğrenciler için iPad ile Eğitim Programı ve Farklı Öğrenme Alanlarında Kazanımları” başlıklı oturumu kaçırılmamalı.

Öğretmen yeterliliklerinin iyileştirilmesi yolunda atılan her adım ulaşılan her çocuk için çok kıymetli. Bu sebeple öğretmenlerin kişisel gelişiminin desteklendiği ortamlar yaratmak, fırsat vermek ve uygulama olanakları sağlamak da kurumların önemli bir görevi.

Bu tür organizasyonların ve eğitimcilerin de katılım sayılarının artması dilekleriyle..

 

Öznur Toper

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...