Su ya farklı bir bakış.
Konu : Su (Yeşil Kutu içerisindeki ana başlıklardan yaralanılabilir )
Ders : Fen Teknoloji (Türkçe, Matematik, Sosyal bilgiler vb olabilir yapacağınız etkinliklere göre ilişkilendirebilir ve kazanımlarını ekleyebilirsiniz. Ben anlattığım ders için sadece Fen ve Teknolojiyi aldım)
http://www.yesilkutu.net/files/yonlendirme_tablosu.pdf yararlanılabilir.
Sınıf Seviyesi : 4. Sınıf. (Hangi sınıf seviyesine kere hazırladığınız önemli)
Kazanımlar : Yeşilkutun içindeki ders planlarından yaralanabilirsiniz.
Benim yaralandığım plan : http://www.yesilkutu.net/yesilkutu_icerikleri_uyelere_ozel/water/lessons/02-1.pdf
• Suyun gündelik yaşamdaki önemini fark eder.
• Su döngüsünü açıklar.
• Su kirliliğinin nasıl oluştuğunu fark eder.
• Su kirliliğinin önlenmesi için başvurulabilecek yöntemleri araştırır.
• Alışkanlıklarımızdaki basit değişikliklerin su tasarrufu sağlayabileceğini fark eder.
Ders saati : 2 (Yapacağınız etkinliklere göre belirleyebilirsiniz)
Merak Uyandırma : Derse 2 adet soğan , bardak, tuz ve kürdan getirmeleri istenir.
Yansı da ki resimlerin ne resmi olacağı tahmin ederek bir kağıda yazmaları istenir
İlgiyi Odaklama : Sınıfta öğretmen elindeki su şişesinden bir bardak içerek su içen öğrencilerden bir kaçından içtiği suyun yaşının tahmin etmesini isteyebilir.
Gelen yanıtlara göre 2,5 milyara ulamaya çalışır.
Her şekle girebilen şey nedir diyerek suyun her şekle girebileceği vurgulanabilir.
Topl şeklindeki bir dünya ile öğrencilerin birbirlerine atarak baş parmaklarının geldiği yeri söylemeleri istenebilir.
Öğrenme deneyimi : Öğrencilere Yeşil Kutudan ilgili ders planında Öğrenci Bilgi sayfası dağıtılır ( sayfa 32 http://www.yesilkutu.net/yesilkutu_icerikleri_uyelere_ozel/water/lessons/02-1.pdf )
İçme suyunun az olduğu sorusuna vurgu yapılarak sınıfta bulunan bardakalrdan hangisinde temiz su olduğu nun tadına bakmadan nasıl bulunacağı sorulur.
Gelen görüşlerden bazı bitki köklerinin temiz suya duyarlı olduğu vurgusu yapılarak
Getirdikleri soğanlarla deney kurulumu yapılır.
Yeşil Kutu ders planından Sağlık ve Çevre su kirliliği ders planından Öğrenci Bilgi Sayfası 224 öğrencilrere dağıtılır : http://www.yesilkutu.net/yesilkutu_icerikleri_uyelere_ozel/health_and_the_environment/lessons/20-3.pdf
)
özet olarak http://www.vidivodo.com/video/suyun-yolculugu-animasyon/296341 izlenebilir.
Deneyim Paylaşımı : Öğrencilerin getirdikleri bilgi sayfalarından grafik olarak ifade etmeleri istenebilir. Öğrencilerden gelecek fikirler değerlendirilir; sınıfta su döngüsü ile ilgili bir hikaye yönlendirelbilir, örnek hikaye okunup masal, şiir ya da resim yapmaları yada bir canlandırma geçekleştirmeleri istenebilir.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...