Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Emek verdik,eğlendik;yarınlara bilgi ektik... 8 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Emek verdik,eğlendik;yarınlara bilgi ektik...

 "Öğrenmeyi etkileyen en önemli faktör, öğrencinin mevcut bilgi öğretim birikimidir.Bu ortaya çıkarılıp ona göre planlanmalıdır."

''David Ausubel''

 

     Emek vermeden öğrenme olmuyor.Akşamdan başlayan hazırlıklar ile bugünkü derse hazırlıkları ancak yetişti.Kafamda yaptığım ders simülasyonu ile zihnen dersime hazırdım.Hazırlıkları kısa notlarla destekleyip, hatırlatma çalışması ile tamamlayınca artık tamamdı.Dersin genel planlamasını bu haftaki aktif öğrenme dersini esas alarak yapmaya çalıştım.

      Okula giderken gökyüzünde toplanan, üst üste yığılmış gri renkli bulutlardan sızan yağmur,cama bıraktığı büyük taneleri ile eşlik etti. Yağmur yağmıyordu sızıyordu tane tane.Usul, sessiz, ılık bir gözyaşı gibi...Bir anda gökyüzü,grilerden siyahlıklara verdi rengini.Renk değişimini gökyüzünün değişen sesi izledi.Yağmur, gri renkli bulutlardan hızlı bir dolu yağışına dönüşerek takipteydi beni... Islanmak,bazen iyi geliyordu.

    Öğrenciler sınıfa; yaşantı ve bilgileri tarafından şekillendirilen bilişsel yapılarıyla geliyorlar.Öğrenmenin oluşabilmesi için, yeni öğreteceğim bilginin, öğrencilerin önbilgileri ile bağlantılı kazanımları ile birleştirerek ,eğlenceli bir hale getirmek ve öğrenmeyi etkinlikler üzerinden yapmak etkili bir yol oluyor .

1. Öğrenmeye uygun bir atmosfer yaratılması

  ( Merak uyandırma):

Çarşamba günü beden eğitimi dersi olduğu için merak uyandırmayı bu ders üzerinden yapmayı planlamıştım.Yeni hazırladığımız sınıf düzenimizin de ilk etkinlik uygulama denemesi olacaktı.Derse ısınma hareketleri ile başladık.Ayaklar çapraz, kollar yana, yukarı aşağı hareketler ile ısınma hareketleri yaptık.Sınıfın içi bir anda kollar ile kaplandı.

2. Aktarılan bilgiyle ilk karşılaşma ( İlgiyi odaklama ):

Paralel doğrular, keşişen doğrular, dik keşişen doğruları ellerimiz ve bedenimizi kullanarak yaptık.Anlattığım düzlem,düzlem parçası,doğru, doğru parçası, ışın  konularını açılmamış bir kurşun kalem ile anlattım.

 

Açılmamış kurşun kalem nedir?

DOĞRU PARÇASI

Bir ucu açılmış kurşun kalem nedir?

IŞIN

İki ucu açılmış kurşun kalem nedir ?

DOĞRU

Sınıf tahtamızın yüzeyini düzlem olarak örneklendirerek; düzlemi vurguladım. Düzlem üzerinde doğru, doğru parçası ve ışın çizdim.Paralel doğrular,keşişen doğrular, dik keşişen doğrular öğrenciler tarafından çizildi.

Düzlem nedir?

Sınırsız büyüklükteki düz yüzeylere düzlem denir.

Düzlem  parçaları nedir?

Düzlemi oluşturan, sınırlı parçalara düzlem parçası denir.

Düzlemsel şekiller nedir?

Düzlem parçası üzerindeki şekillere düzlemsel şekil denir.



Açı nedir ?

Başlangıç noktaları aynı iki ışının arasındaki açıklığa açı deriz.Dik keşişen doğrular dik açı,keşişen doğruların keşişme yerleri arasındaki aralık, dar ise dar açıyı,geniş ise geniş açıyı oluştururlar.İki ışının bir doğru olarak birleşimi ile doğru açı oluşur, diyerek öğrendiklerimizi zihinlerimizde hatırladıktan sonra kavram açıklamalarımız tamamlanmıştı.

 

3. Yeni bilginin keşfedilmesi(Öğrenme deneyiminin yaşanması):

Diyerek kısaca anlatımlarımızı topladıktan sonra yönergemizi verdik. Yönerge basitti.Tahtadaki yansıya göre  aynı alan resimleri bulup, kavramları resimlerle eşleştirecektik.Masalarda bulunan yapıştırıcı ile kesilmiş olan kavram fişlerini yapıştıracaktık. Müzik elbette olacaktı.

 

4. Bilgiyi hayata aktarma ( Deneyimin Paylaşılması ):

Çalışma sona erince gruplar yaptıkları çalışmaları tahtada sunarak panoya  astılar.Hazırladığım bilgi kartlarını dağıtarak çalışmayı tamamladık.Bilgi kartlarını da panoya asılan çalışmaların altına iğneleyerek yaptığımız çalışma ileeşleştirmiş olduk.Toplam 3 ders saatinde eğlenerek yaptığımız değerlendirme çalışmaları ile etkinlik uygulayarak kavramları kalıcı bilgi haline getirmeye çalışmıştık.



Esen kalın...

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • Emeğine sağlık. Paylaşımın için teşekkür ederim.

    | cevapla |1 defa beğenildi.
  • Yusuf Ziya Hocam, çok teşekkür ederim.Bizlerde bir ayna gibi sizden öğrendiklerimizi yansıtmaya çalışıyoruz.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    14.3.2014

  • Öğrencileriniz çok şanslılar ,güzel bir çalışma ,teşekkürler  Uğur öğretmenim.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Esin Özbay

    13.3.2014

  • Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.Öğrencilerimiz ve güzel yarınlar için hayal etmeye ve çalışmaya devam diyorum.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    14.3.2014

  • Öğrenmenin oluşması için akışın tüm basamakları uygulanmış...Son fotoğraflarda öğrenmenin gerçekleştiğinin göstergesi.Gözlerinin içi gülüyor çocukların...Emeğine sağlık üstat...

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Kadir AÇIKBAŞ

    13.3.2014



  • Çocuklar güldüğü zaman tüm yorgunluklar eriyip gidiyor sanki.Sizlerin güzel yüreklerinin yansımasıda ayrıca mutlu ediyor.Teşekkür ediyorum kardeşim..

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    14.3.2014

  • Emeğinize sağlık Uğur Hocam.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Deniz Güntan

    13.3.2014

  • Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.Uzaklarda bile takip edildiğini bilmek çok güzel bir etki bırakıyor.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    14.3.2014

  • Sevgili Uğur öğrencilerini ve çalışmalarınızı keyifle takip ediyorum. Kimi zaman bir sınıfım olsaydı da dedirtiyorsunuz bana...:) Ayrıca sanal derslerimize sürekli, etkin katkı ve paylaşımlarınla vermekte olduğun destek için teşekkür ederim. İyi ki varsınız.

    | cevapla |1 defa beğenildi.
  • Çok teşekkür ederim Esin.. Sizlerde iyi ki varsınız.Sanal derslerde öğrendiklerimiz ile öğretmek istediklerimiz daha anlamlı oluyor.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    25.3.2014

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle