Emek verdik,eğlendik;yarınlara bilgi ektik...
"Öğrenmeyi etkileyen en önemli faktör, öğrencinin mevcut bilgi öğretim birikimidir.Bu ortaya çıkarılıp ona göre planlanmalıdır."
''David Ausubel''
Emek vermeden öğrenme olmuyor.Akşamdan başlayan hazırlıklar ile bugünkü derse hazırlıkları ancak yetişti.Kafamda yaptığım ders simülasyonu ile zihnen dersime hazırdım.Hazırlıkları kısa notlarla destekleyip, hatırlatma çalışması ile tamamlayınca artık tamamdı.Dersin genel planlamasını bu haftaki aktif öğrenme dersini esas alarak yapmaya çalıştım.
Okula giderken gökyüzünde toplanan, üst üste yığılmış gri renkli bulutlardan sızan yağmur,cama bıraktığı büyük taneleri ile eşlik etti. Yağmur yağmıyordu sızıyordu tane tane.Usul, sessiz, ılık bir gözyaşı gibi...Bir anda gökyüzü,grilerden siyahlıklara verdi rengini.Renk değişimini gökyüzünün değişen sesi izledi.Yağmur, gri renkli bulutlardan hızlı bir dolu yağışına dönüşerek takipteydi beni... Islanmak,bazen iyi geliyordu.
Öğrenciler sınıfa; yaşantı ve bilgileri tarafından şekillendirilen bilişsel yapılarıyla geliyorlar.Öğrenmenin oluşabilmesi için, yeni öğreteceğim bilginin, öğrencilerin önbilgileri ile bağlantılı kazanımları ile birleştirerek ,eğlenceli bir hale getirmek ve öğrenmeyi etkinlikler üzerinden yapmak etkili bir yol oluyor .
1. Öğrenmeye uygun bir atmosfer yaratılması
( Merak uyandırma):
Çarşamba günü beden eğitimi dersi olduğu için merak uyandırmayı bu ders üzerinden yapmayı planlamıştım.Yeni hazırladığımız sınıf düzenimizin de ilk etkinlik uygulama denemesi olacaktı.Derse ısınma hareketleri ile başladık.Ayaklar çapraz, kollar yana, yukarı aşağı hareketler ile ısınma hareketleri yaptık.Sınıfın içi bir anda kollar ile kaplandı.
2. Aktarılan bilgiyle ilk karşılaşma ( İlgiyi odaklama ):
Paralel doğrular, keşişen doğrular, dik keşişen doğruları ellerimiz ve bedenimizi kullanarak yaptık.Anlattığım düzlem,düzlem parçası,doğru, doğru parçası, ışın konularını açılmamış bir kurşun kalem ile anlattım.
Açılmamış kurşun kalem nedir?
DOĞRU PARÇASI
Bir ucu açılmış kurşun kalem nedir?
IŞIN
İki ucu açılmış kurşun kalem nedir ?
DOĞRU
Sınıf tahtamızın yüzeyini düzlem olarak örneklendirerek; düzlemi vurguladım. Düzlem üzerinde doğru, doğru parçası ve ışın çizdim.Paralel doğrular,keşişen doğrular, dik keşişen doğrular öğrenciler tarafından çizildi.
Düzlem nedir?
Sınırsız büyüklükteki düz yüzeylere düzlem denir.
Düzlem parçaları nedir?
Düzlemi oluşturan, sınırlı parçalara düzlem parçası denir.
Düzlemsel şekiller nedir?
Düzlem parçası üzerindeki şekillere düzlemsel şekil denir.
Açı nedir ?
Başlangıç noktaları aynı iki ışının arasındaki açıklığa açı deriz.Dik keşişen doğrular dik açı,keşişen doğruların keşişme yerleri arasındaki aralık, dar ise dar açıyı,geniş ise geniş açıyı oluştururlar.İki ışının bir doğru olarak birleşimi ile doğru açı oluşur, diyerek öğrendiklerimizi zihinlerimizde hatırladıktan sonra kavram açıklamalarımız tamamlanmıştı.
3. Yeni bilginin keşfedilmesi(Öğrenme deneyiminin yaşanması):
Diyerek kısaca anlatımlarımızı topladıktan sonra yönergemizi verdik. Yönerge basitti.Tahtadaki yansıya göre aynı alan resimleri bulup, kavramları resimlerle eşleştirecektik.Masalarda bulunan yapıştırıcı ile kesilmiş olan kavram fişlerini yapıştıracaktık. Müzik elbette olacaktı.
4. Bilgiyi hayata aktarma ( Deneyimin Paylaşılması ):
Çalışma sona erince gruplar yaptıkları çalışmaları tahtada sunarak panoya astılar.Hazırladığım bilgi kartlarını dağıtarak çalışmayı tamamladık.Bilgi kartlarını da panoya asılan çalışmaların altına iğneleyerek yaptığımız çalışma ileeşleştirmiş olduk.Toplam 3 ders saatinde eğlenerek yaptığımız değerlendirme çalışmaları ile etkinlik uygulayarak kavramları kalıcı bilgi haline getirmeye çalışmıştık.
Esen kalın...
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Emeğine sağlık. Paylaşımın için teşekkür ederim.
Yusuf Ziya Güldere
13.3.2014
Yusuf Ziya Hocam, çok teşekkür ederim.Bizlerde bir ayna gibi sizden öğrendiklerimizi yansıtmaya çalışıyoruz.
Uğur Özeren
14.3.2014
Öğrencileriniz çok şanslılar ,güzel bir çalışma ,teşekkürler Uğur öğretmenim.
Esin Özbay
13.3.2014
Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.Öğrencilerimiz ve güzel yarınlar için hayal etmeye ve çalışmaya devam diyorum.
Uğur Özeren
14.3.2014
Öğrenmenin oluşması için akışın tüm basamakları uygulanmış...Son fotoğraflarda öğrenmenin gerçekleştiğinin göstergesi.Gözlerinin içi gülüyor çocukların...Emeğine sağlık üstat...
Kadir AÇIKBAŞ
13.3.2014
Çocuklar güldüğü zaman tüm yorgunluklar eriyip gidiyor sanki.Sizlerin güzel yüreklerinin yansımasıda ayrıca mutlu ediyor.Teşekkür ediyorum kardeşim..
Uğur Özeren
14.3.2014
Emeğinize sağlık Uğur Hocam.
Deniz Güntan
13.3.2014
Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.Uzaklarda bile takip edildiğini bilmek çok güzel bir etki bırakıyor.
Uğur Özeren
14.3.2014
Sevgili Uğur öğrencilerini ve çalışmalarınızı keyifle takip ediyorum. Kimi zaman bir sınıfım olsaydı da dedirtiyorsunuz bana...:) Ayrıca sanal derslerimize sürekli, etkin katkı ve paylaşımlarınla vermekte olduğun destek için teşekkür ederim. İyi ki varsınız.
Burcu Esin İLİŞ
17.3.2014
Çok teşekkür ederim Esin.. Sizlerde iyi ki varsınız.Sanal derslerde öğrendiklerimiz ile öğretmek istediklerimiz daha anlamlı oluyor.
Uğur Özeren
25.3.2014