Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Düne dair; ÖKT... 2 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Düne dair; ÖKT...

     

       ''Bir araya gelmek bir başlangıçtır, beraberliği sürdürmek bir ilerleme... Beraber çalışmaksa gerçek başarıdır.''

''Henry Ford''

           Dün akşam  kendi yaşamlarımızdan örnekler ile öğretmenler kurulu toplantısı hakkında görüşlerimizi paylaştık.Katkılarından dolayı  katılarak düşüncelerini bizlerle paylaşan Oğuz Öztürk , Osman Zafer Güler, Mustafa Göktaş, Murat Kaçar ve Evşen Eymen Peker'e bir kez daha teşekkür ediyorum.Genel toplantı ilkeleri, iş yaşamından toplantı örnekleri, zümre ve şube öğretmener kurulu tplantılarının önce yapılmasının önemi, öğretmenler kurulu toplantısının bölümler halinde zamana yayılarak yapılması gibi çok önemli etkili önerileri paylaştık.

           Toplantılar,kurumların haberleşme ve koordinasyon kaynağıdır. Toplantılar danışma ve öğrenme aracıdır. Bilgi alış verişi ya da sorunları saptamadır.Karar alma ve Sorun çözme yöntemidir.Toplantı tanımına baktığımızda;

''Birden çok kişinin, bir sorun, bir olay veya olgu üzerinde görüşme yapmak amacıyla bir araya gelmelerine denir.''

     Okullarımızın yıl içerisindeki eğitim öğretim faaliyetleri konusunda  yol haritası niteliğinde olan, yönetmelik gereği de yapılması zorunlu olan ve aynı zamanda yasal bağlayıcılığı yönüyle ise adeta “İç tüzük” niteliğinde olan öğretmenler Kurulu toplantıları ne yazık ki genellikle amacına ulaşamamakta ve gereği tam olarak yerine getirilememektedir.

      Açılış konuşması ve yoklamayla başlayıp, dilek ve temennilerle biten ve saatlerce süren toplantılar. Toplantılar katılım, birlikte yönetme, demokrasinin yerleşmesi, eğitimin çilesini çeken öğretmenlerin fikirlerinin aınması için yapılmazsa bir şey ifade etmez. Yapılması gereken, çok iyi niyetlerle alınmış bir kararın neticesi olan bu toplantılar amacından sapmamalı, yönetmelik gereği savuşturulması gereken bir vazife olarak görülmemelidir.

   Okul yöneticilerinin kendini göstermek için çaba saffettiği en güzel ortamlar, öğretmenler kurulu toplantılarıdır. Okul yöneticilerinin konuşmaları öğüt, nasihat, bazen konferans tarzında olur. Katılımcı öğretmenler fazla uzamasın diye konuşmalara katılmazlar. Toplantılar birkaç öğretmenin konuşması da olmasa tek taraflı bir bilgilendirme, emir ve direktif verme tarzında geçer. Bütün konuşmalar yazmanlar tarafından kaydedilir, ama uzun süren bir toplantının tutanaklarını imzaladığınızda dört sayfa bile tutmadığını görürsünüz. Konuşulanların ancak yüzde onu yazılmıştır. Kendi konuşmanızın kağıda aktarılan bölümünü görünce şaşırırsınız.Anlaşılmadığınızı, boşa konuştuğunuzu düşünür,bundan sonraki toplantılarda konuşmama kararı alırsınız.

     Fikre muhalefet, şahsa muhalefet gibi algılanır. Bu yüzden yanlış söylenen ve yapılan uygulamalar çoğu zaman eleştirilemez. Oyunuzun durumuna göre bazı davranışlarla karşılaşabilirsiniz.

      Bazen ateşli tartışmalar olur, fikirler ortaya atılır, tartışmalar gövde gösterisine dönüşür. Güzel  bir şeyler vücuda gelmek üzeredir, derken görüşleriniz, fikirleriniz, toplantı salonunun duvarlarında kaybolur gider. Çünkü anlattıklarınız, yönetmeliklere uygun olmayabilir ya da müdürün hoşuna gitmemiş olabilir.

   Bazı arkadaşlar hiç konuşmazlar, suya sabuna dokunmazlar. Hiçbir şeyin değişmeyeceğini bildiklerinden midir? Yoksa fikirleri mi yok? Bilinmez. Sık sık saate bakar, arada bir oylama için parmak kaldırırlar. Çoğu zaman tasdik makamındadırlar, güzel düşünce ve fikirleri de gözleriyle onayladıklarını belli ederler. Takındıkları tavır çoğu zaman, yüzlerindeki ifadelerden okunur. Toplantının uzaması çanlarını sıkar, fakat toplantı esnasında söylemezler, daha sonra kendi aralarında sıkıldıklarını, çok uzun bir toplantı olduğunu dile getirirler. Bu uzunlukta bir toplantı, profesyonel idarecilik kurallarına göre iki saatte bitirilir. Okul için hayati öneme sahip toplantılardaki konular hızla konuşulup, karara bağlanır.

     Genellikle konular  dağılır,konuşulup karara bağlanacak bir madde ileride tekrar gündeme gelir, lüzumsuz tekrarlar yapılır. Yanlışlığı dile getirip, bu konunun konuşulduğunu, tekrar aynı mevzunun gündeme alınmaması uyarısında bulunursunuz, başkan tarafından konunun önemine binaen tekrarlandığı söylenir.

    Toplantılarda zaman yönetimi ve zamanın katılan herkes için etkili kullanımı çok önemlidir.Özellikle büyük şehirlerde yaşayan öğretmen ve yöneticiler için zaman planmaasının etkili yapılması büyük önem arz eder.

Öğretmenler kurulu toplantılarının başarılı olması için önerilerim:

-          Bu toplantılara başkanlık edecek kişi, okul müdürünün dışında biri olmalı ve öğretmenler kurulunca seçilmeli. (Divan başkanı modeli)

-          Öğretmenlerin fikirlerini özgürce söyleyebileceği bir ortam oluşturulmalı. Beyin fırtınasına müsaade edilmeli. (Tutanaklara çıkan sonuçlar açıkça kaydedilmeli.)

-          Öğretmenler tarafından bilinmesi gereken, kanun, yönetmelikler, tekrar tekrar gündeme alınıp konuşulmamalı.

-          Kanunlar ve yönetmeliklerle öğretmenler kurullarının yetki ve sorumlulukları arttırılmalı, bu kurullar okul müdürlerini ve diğer idarecileri seçebilmeli.(Demokratik katılım)

-          Bu kurullara öğrencileri, velileri, okul aile birliklerini temsil edecek kişiler katılmalı.(Şeffaflık)

     Kendini geliştiremeyen yöneticiler ,üretmek ve bir şeyler kazandırmaktan çok kendi vaziyetlerini korumakla meşgul olunca yeniliklere, gelişen teknolojiye kapalıdırlar ve bilgi çağının bilgili, dinamik öğretmenlerine önderlik yapma vasfında değildirler.Bu nedenle okullarımızda yukarıdan aşağıya doğru tam ve yeniden yapılanmaya ihtiyaç vardır. Bütün bu yapılanmayı yapabilecek insanların, bilimsel düşünceye sahip olmaları gerekir. “Ben” merkezcilikten, “biz” merkeze doğru gidebilen bir yönetim anlayışı başarılı olabilir.

   Öğretmenler, okulun yönetiminde yöneticileri denetleyen bir alt yapıda mutlaka var olmalıdırlar.Öğretmenler kurulu, bu kararların alındığı ve okulun gelecek vizyonunun şekillendirildiği bir demokratik meydan olmalıdır.Yanlış bir tercihin bir daha değiştirilememesi, dönüşü olmayan yanlışların meydana gelmesine sebep olmaktadır.

Üzerinde konuşabilmek adına bir taslak gündem hazırlayıp bu taslak üzerinden konuşmak ve sizlerinde düşüncelerini almak isterim.

2014 / 2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

ÖRAV İLKÖĞRETİM OKULU

SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI

 Tarih   : 09.09.2014

Yer      : Öğretmenler Odası

Saat    : 10.00

 GÜNDEM MADDELERİ

  1. Saygı duruşu, İstiklal Marşının okunması, Yoklama ve Açılış Konuşması
  2. 2013-2014 Öğretim yılı genel değerlendirmesinin yapılması

           a) TEOG sınavı yerleştirme sonuçları

            b) Sınavlara yönelik alınan önlemlerin değerlendirilmesi

  1. Sınıfların öğretmenlere dağılımı ve sabahçı öğlenci tespiti.
  2. Öğrenci kıyafetleri
  3. İkinci Kademe Haftalık Ders Dağılımı ve Seçmeli derslerin tespiti
  4. Veli toplantıları
  5. Öğretmen ve öğrenci nöbetleri
  6. Yıllık planlar, zümre toplantıları ve Şube Öğretmenler Kurulu Toplantıları
  7. MEBBİS ile E-okul’daki öğretmen ve öğrenci bilgilerinin güncellenmesi
  8. Sosyal kulüp öğretmen tespitleri ve Rehberlik/Sosyal Kulüp etkinliklerinin hangi saatte yapılacağı 
  9. Belirli gün ve haftalar   
  10. Komisyonlara üye seçimi
  11. Eksersiz çalışmaları ve yetiştirme kursları
  12. Dördüncü sınıflarda branş öğretmenlerinin girdiği ders saatlerinde görevlendirme
  13. Ayakta tedavi beyan belgesi
  14. İlköğretim Haftası Kutlamaları
  15. Öğrenci devam takibi
  16. Temenniler ve kapanış

 

 ''Anlatımı güçlendirmek için karikatürlerini  kullandığım değerli karikatüristlerimize çok teşekkür ederim.''

Esen Kalın...

 

       

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...