HAYAT BİLGİSİ;MEVSİMLER
DERS:HAYAT BİLGİSİ
KONU: DÜN BUGÜN YARIN
KAZANIM :Dünya'nın hareketleri sonucunda oluşan değişim ve sürekliliği algılar.
Mevsimlere özgü zaman dilimlerinde gözlenen değişim ve sürekliliği algılar.
ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME :Bilimin temel kavramlarını tanıma ve süreklilik becerilerini geliştirmeye yöneliktir.
ARAÇ VE GEREÇLER :Renkli kartonlar,boya kalemleri
İLİŞKİLİ DERSLER :
TÜRKÇE:Görsel Okuma
-Resim ve fotoğrafları yorumlar
-Doğayı izler,doğadaki değişimleri fark eder ve yorumlar.
Görsel Sunu
-Grup içinde duygu ve düşüncelerini paylaşır,grupla işbirliği yapar.
MATEMATİK:
-Cetvel kullanarak belli bir uzunluğu ölçer.
-Metre ve santimetre arasındaki ilişkiyi açıklar.
-Belirli bir zamanı,farklı zaman ölçme birimlerini kullanarak ifade ederler.
GÖRSEL SANATLAR
-Duygu düşünce ve izlenimlerini sanat yoluyla ifade eder.
-Yaptığı çalışmaları sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan haz alır.
MERAK UYANDIRMA:
Farklı mevsimlere ait resimlerin bulunduğu kartlar öğrencilerin önüne konur ve incelemeleri söylenir,resimleri birbirleriyle ilişkileri bakımından gruplamaları ve daha önceden bir kağıda yazılmış olan kavramı tahmin etmeleri istenir(Mevsim)
İLGİYE ODAKLAMA:
Kavram tahmin edildikten sonra bu kavramla ilgil neler bildikleri birer cümleyle alınır.Mevsimlerin oluşumunu anlatan bir video izlenir.
ÖĞRENME DENEYİMİ
İkişer kişilik gruplara ayrılarak,her grubun kendisine bir mevsim seçmesi,verilen kartonlara bu mevsimlerin özelliklerini yansıtan bir resim yapması istenir.
Çalışmalar bitirildikten sonra tüm resimler birleştirilerek bir mevsim şeridi oluşturulur.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI
Renkli kağıtlara mevsimlerle ilgili kavramlar yazılır,bu kavramlar sırayla öğrencilere çektirilerek ,beden diliyle arkadaşlarına anlatmaları ve onların da tahmin etmeleri istenir.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...