Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
GERÇEK BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

GERÇEK BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ

 

                                  GERÇEK BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ

(BAŞARTMAK)

 

Sevgili Saffet KAYA dan dinlemiştim.

Civciv üretim tesislerinde yumurtadan çıkan civcivleri taşıma kasalarına koymadan önce yürüyen bir bandın üzerine bırakırlarmış. Banttan atlayanları alır, atlayamayanları da bandın sonundaki yok etme - kıyma makinesinde yok ederlermiş. Burada çalışan bayanlar bu duruma üzülmüş olacaklar ki elleriyle banttan atlayamayan civcivlere dokunmaya başlamışlar. Dokundukları civcivlerin harekete geçip banttan atladığını gözlemlediklerinde banttan atlayamayan bütün civcivlere dokunmaya başlamışlar.

 

Süreç devam ederken gözlenebilir olumsuzluklar yapılan müdahalelerle olumluya çevrilebiliyorsa, süreci yaşayandan ziyade, ona etki edenin katkısı daha önemlidir.  Bu davranışı ölçme ve değerlendirme açısından “başartmak”  diye nitelendirebiliriz.

 

“Başartmak” kavramına örnek olacak bir çalışmayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bir lise düşünün! Mezun olan öğrencilerinin tamamı dört yıllık lisans programlarına yerleşsin. Robert koleji gibi, Galatasaray Lisesi gibi okulları geride bırakarak Türkçeden Türkiye altıncısı olsun… Bu başarıyı ayakta alkışlamak gerekmez mi? Tabi ki alkışlamalıyız. Hem de yürekten.

 

Sapanca Anadolu Lisesinden bahsediyoruz. 2009 / 2010 eğitim döneminde elde edilen bir başarıdır bu. Kendi haline sürecin devam ettiği bir kurumda sınava hazırlanamayan öğrenciler başarılı olamazken iyi hazırlanan öğrenciler de iyi dereceler elde edeceklerdi. Bir kısmı başarmış, bir kısmı da başaramamış olacaktı. Ne olmuştu bu okulda? Bu nasıl bir eldi ki bandın üzerinde yürümeye çalışan herkesi uçurabiliyorlardı? Neler yapılmıştı ki bu başartma elde edilmişti?

 

Bu sorulara verilen ilk cevap, “biz görevimizi yaptık” oldu. “Nasıl” sorusuna gelen cevaplar oldukça etkileyiciydi.

  • İşimizi severek yapıyoruz.
  • Olumsuzlukları görmek yerine, hep olumlu tarafları ön plana çıkarıyoruz.
  • Güven ortamı içerisinde ekip çalışmaları yapıyoruz…

 

Somut örnekler istediğinde ise, son bir ayda öğrencilerin öğretmenler tarafından kampa alındığını, bu süre içerisinde öğretmenlerin bir kaçının evlerine gitmeyip, öğrencilerle birlikte kaldığını, her öğretmenin danışmanlık yaptığı bir grup öğrencisinin olduğunu, maddi durumu iyi olmayan öğrencilere öğretmenlerin ve aile birliğinin oluşturduğu fondan yardımlar yapıldığını, hatta bu öğrencilerden mezun olup üniversitelere kayda gidenlerin cebine öğretmenleri tarafından hatırı sayılır paralar koyulduğu öğrendiklerimizden bazıları.

 

Bir öğretmen düşünün, öğrencilerini motive edebilmek ve zinde tutabilmek için akşamları telefonla arasın, bir öğretmen düşünün bütün öğrencilerinin sınav sonuçları açıklanır açıklanmaz sonuçları değerlendirip, öğrencilerini arayarak kazanabilme pozisyonlarını görüşsün. Ayrıca bir okul müdürü düşünün, tüm personelinin heyecanını, ekip ruhunu sürekli kılabilsin.

 

Söylenecek başka ne olabilir ki? Gönlünüze, emeğinize, yüreğinize, sağlık.  

 

 

 

22/07/2011

                                                                                                                Veysel PARLAK

 

Sevgili Saffet KAYA dan dinlemiştim.doc

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...