YARATICI DRAMA 2. OTURUM(ANAHTAR KELİMELERLE ÇALIŞMA)
Ders : Türkçe
Konu : Anahtar Sözcüklerle Çalışma
Sınıf : 20 Öğrenci, Kız –erkek sayısı eşit, 8-9 yaş çocukları,
Süre : 40’
Yöntem / Teknikler: Yaratıcı Drama/Rol Oynama, Doğaçlama
Araç-Gereçler : çalışma yaprağı (20 adet), kalemler (20 adet)
Kazanımlar :
ü Görsellerden yararlanarak söz varlığını geliştirir.
ü Ön bilgilerini kullanarak okuduğunu anlamlandırır.
ü Okuduğunu anlamlandırmada görsellerden yararlanır.
ü Görsellerden yararlanarak metnin içeriğini tahmin eder.
Süreç:
A- Hazırlık/Isınma Çalışmaları
1. Etkinlik: Öğrenciler öğretmenin yönergesi ile alanda serbest bir şekilde sessizce yürür. Öğretmen şu yönergeleri sırayla verir ve öğrencilerden bu yönergeler doğrultusunda hareket etmelerini ister.
ü Sabah uykudan uyandınız.
ü Elinizi, yüzünü yıkamak için banyoya gittiniz.
ü Elinizi yüzünüzü yıkadınız ve kahvaltı ettiniz.
ü Dışarıya çıkmak istiyorsunuz, arkadaşlarınızla oyun oynayacaksınız.
ü Hangi giysileri giyeceğinize karar veremiyorsunuz bir türlü…
Öğrenciler yönergeler doğrultusunda hareket ettikten sonra, öğretmenin yönergesi ile el ele tutuşarak çember olurlar.
Ara Değerlendirme: Neler dikkat ederek giyinirsiniz? Giyinmemizde hava durumu nasıl etkili olmaktadır? Soruları sorularak öğrencilerin düşüncelerini açıklamalarına fırsat verilir.
B- Canlandırma
2.Etkinlik: Öğrenciler alanda serbest bir şekilde yürütülür. Öğretmenin el çırpması ile durmaları ve en yakınındaki kişi ile ikili eş olmaları istenir. Eşlerden biri A, diğeri ise B olur. A’ lardan soğuk bir günde kendi istediği elbiseyi giymeyi isteyen çocukları, B’ lerden ise hava durumuna göre uygun olarak onları giydirmeye çalışan anne ya da babayı canlandırmaları istenir. Doğaçlamalar aynı anda başlatılır. Daha sonra öğretmenin seçtiği gruplar doğaçlamalarını yaparken diğer gruplar onları izler. Daha sonra eşlerden rolleri değiştirmeleri ve canlandırmalarını yapmaları istenir. Hazırlık ve canlandırmalar için yeterli süre verilir.
3. Etkinlik: Öğrencilerden çember olmaları istenir. Öğrencilere sırasıyla 1,2,3,4 diye saydırılarak beşerli dört grup oluşturulur. Gruptaki öğrencilere, “bir gün önce hava çok soğuk olmasına rağmen dışarıya kendi istediği kıyafetleri giyerek çıktığı için okulda hasta olan ve ateşi yükselen bir çocuk varmış. Öğretmeni çocuğun hasta olduğunu annesine haber vermiş. Annesi de babasına haber vererek çocuğu okuldan alıp doktora götürmeye karar vermiş.” Bilgisi verilerek;
1.grup, bu olayın okuldaki nasıl yaşandığını canlandırmalarını,
2.grup, işyerindeyken çocuğun hastalandığını haber alan babayı ve iş arkadaşlarını,
3. grup, hastanede neler yaşanmış olabileceğini,
4. grup, hastaneden döndükten sonra neler yaşanabileceğini, canlandırmaları istenir.
C- Değerlendirme
4. Etkinlik: Öğrencilerden kendilerine verilen çalışma kağıtlarına doktor, hasta, giysiler ve hava durumu sözcüklerini kullanarak birer cümle kurmaları ve bunu yazmaları istenir. Daha sonra verilen görsel ile uygun sözcüğü eşleştirmeleri istenir.
Adı Soyadı:………………………………
2. Oturum Çalışma Kağıdı
1- Doktor, hasta, giysiler, hava durumu sözcüklerini birer cümlede kullanarak yazınız.
………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………….
2- Aşağıdaki görseller ile ona uygun olan sözcüğü eşleştiriniz.
KARLI
BULUTLU
GÜNEŞLİ
YAĞMURLU
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...