YARDIMLAŞMA (HİKAYE YAZIYORUM, ÇİZİYORUM,HESAPLIYORUM,...)
Bir Hayat bilgisi dersi etkinliği olarak başlayan gün tüm dersleri kapsayacak şekilde devam edince paylaşma ihtiyacı duydum. Yusuf Ziya Hocam'ın serzenişleri ve aktif öğrenme ile öğrenen sınıflar sanal dersinin günü ve saatine uyamayışımla bu konuda benim de e-kampüste izim bulunsun, burayı takip eden arkadaşlara da katkım olsun diyerek yazılmış bir güncedir. Keyifle okumak dileğiyle...
Günlerden Cuma ve ilk dersimiz hayat bilgisiydi. Konumuz da "Ailede Yardımlaşma" idi. aşağıdaki videolar ile dikkatlerini çekmeye çalışarak başladık birlikte öğrenmeye...
http://ekampus.orav.org.tr/file/41510/Ekip ruhu nedir23.mp4http://ekampus.orav.org.tr/file/41511/Ekip ruhu nedir22.mp4http://ekampus.orav.org.tr/file/41510/Ekip ruhu nedir23.mp4
Öğrencilerime videoda neler gördüklerini anlatmalarını istediğimde aldığım ilk cevap yardımlaşma oldu. Katkı sağlamak isteyen tüm öğrencilerden fikirlerini aldıktan sonra "yardımlaşma" sözcüğünü yazdık ve bize ne çağrıştırdığı üzerine beyin fırtınasına başladık.
ilk dersimizi bu şekilde tamamlamış olduk. bir sonraki dersimiz türkçe idi. hem okuma hem okuduğunu anlama hem de çıkarımlar yaparak kendini ifade etme becerilerine yönelik olarak aşağıdaki linkte keyifle okuyabileceğiniz bir hikayeyi okuyarak başladık. (Ben bir küçük dereyim...)
http://ekampus.orav.org.tr/blogger/ugurozeren/page/42182/ben-kucuk-bir-dereyim---
Öğrencilerimizle birlikte bu güzel hikayeyi okuduktan sonra hep birlikte hikayenin en beğendiğimiz ve en az beğendiğimiz bölümlerini belirlemelerini istedik. Belirledikleri bu bölümlerde nasıl değişiklik yapmak istiyorlarsa yapmalarını isteyerek 2. dersimizi bitirdik. Beğendikleri bölümü değiştirmelerini isteyerek hep daha iyiye gitmelerini, az beğendikleri bölümü değiştirmelerini isteyerek de günlük hayatlarında karşılarına çıkacak problem durumları karşısında harekete geçmeleri gerektiğini vurguladık.
Yapılan değişikliklerin ardından beyin fırtınasında elde ettikleri kelimelerle yeniden bir hikaye yazacağımızı belirttik.
kısaca bir hikaye haritası oluşturduk. Hikayenin geçeceği yer, hikayede kimlerin olacağı, ve hikayenin konusunu aşağıdaki şekilde belirledik.
Hikayede kimler var? sorusuna Öğrenciler: deve, devenin sahibi, tavşan , akrep, yılan e fare olsun dediler.
Hikayenin derede geçtiği sorusuna ise sıcak bir çöl dediler ve konusu ile tabii ki yardımlaşma idi.
3. derste öğrencilerimiz gürültü metresinin kadranı 0'ı gösterirken kendi hikayelerini yazmaya başladılar.
sanırım neler yazdıklarını merak etmeye başladınız bile....işte size resimleri ev 2 örnek hikaye...
.
YARDIMSEVER HAYVANLAR
Çok sıcak bir çölde yaşayan adam, çocuklarına yiyecek almak için devesiyle yola çıkmış. Devesiyle çölde ilerlerken hava çok sıcakmış. Öğlen saatlerinde karşılarına bir fare çıkmış.
Adam fareye bakarak bu sıcak yerde sen nasıl yaşıyorsun? Diye sormuş.
Fare bu soruya arkadaşlarımın yardımıyla ben burada yaşayabiliyorum diye söylemiş. Adam dayanamamış ve “peki nasıl yaşıyorsun?” demiş. Fare ise şu ilerdeki ağacı görüyor musun demiş. Çok sıcak olduğunda o ağacın altında gölgeleniyorum demiş. Arkadaşlarım da buldukları yemek kırıntılarını bana getiriyorlar karnımı doyuruyorum onlarla demiş. Fakat arkadaşlarım uzun süredir yiyecek getirmediler bende çok acıktım demiş. Sıcaktan bunalan adam ve devesi fareye iznin olursa senin ağacının altında gölgelenebilir miyiz diye sormuşlar. Farede evet diyerek onları ağacın gölgesine davet etmiş. Hep birlikte ağacın gölgesine doğru ilerlerken bir tavşan onlardan korkarak kaçmış. Hemen tavşana seslenmişler biz dostuz bizlerden korkma demişler. Tavşan onlara buralarda ne aradıklarını sormuş. Adam bu soruya yiyecek arıyoruz diye cevap vermiş. Tavşan yiyeceğin nerede olduğunu biliyorum demiş ve hepsi tavşanın söylediklerine çok sevinmişler. Biraz dinlendikten sonra hep birlikte gideriz demişler. Otururken tavşan kumu karıştırıyormuş. Tavşan bir akrep görmüş ve birden bire havaya sıçramış. Tavşan akrebe sormuş sen nasıl kumun altında yaşıyorsun demiş. Akrep kumun üstü çok sıcak bu nedenle bende kumun altında yaşıyorum demiş. Kumun altı üstünden daha serin olduğu için çok fazla sıcakta kalmıyorum demiş. Akrep siz ne geziyorsunuz buralarda diye sormuş. Onlarda biz yiyecek arıyoruz demişler. Bunu duyan akrep bende size katılabilir miyim diye sormuş. Tabii ki demişler ve yola koyulmuşlar. Yolda giderken açlıktan yorgun düşmüş bir yılana rastlamışlar. Yılana hasta mısın diye sormuşlar. Yılan da onlara çok açım demiş. Biz yiyecek bulmaya gidiyoruz bize katılabilirsin demişler ve yılanı da yanlarına alarak yürümeye devam etmişler. Az ilerdeki tepeyi aşınca büyük büyük muz ağacı görmüşler. Hemen ağaçların yanına giderek bol bol muz yemişler.
Muhammed KANBAZ
2-D Sınıfı öğrencisi
YARDIMSEVER HAYVANLAR
Çok sıcak bir çölde yaşayan adam, çocuklarına yiyecek almak için devesiyle yola çıkmış. Devesiyle çölde ilerlerken hava çok sıcakmış. Öğlen saatlerinde karşılarına bir fare çıkmış.
Adam fareye bakarak bu sıcak yerde sen nasıl yaşıyorsun? Diye sormuş.
Fare: Ben bir çöl faresiyim ve burada yaşıyorum, diye karşılık vermiş. Fare de adama peki sen buralarda ne geziyorsun demiş.
Adam cevap vermiş: Ben çocuklarıma yiyecek götürmek için buradayım. Ama hiçbir şey bulamıyorum, demiş ve yoluna devam etmiş. Az gitmiş uz gitmiş ve yoluna bir tavşan çıkmış.
Tavşan adama :Merhaba kardeş. Bu sıcak çölde ne yapıyorsun? Hayırdır demiş.
Adam: Çocuklarıma yiyecek bulmak için geziyorum demiş.
Tavşan: Ben sana yardım ederim beni takip et dedikten sonra birlikte yürümeye devam etmişler. Adam tavşanın söylediklerine çok sevinmiş. Biraz ilerledikten sonra su akan bir dere bulmuşlar, adam bu dereden tüm küplerini doldurmuş ve devesine su içirmiş. Devesine de kendisine yardım ettiği için teşekkür etmiş. Küpleri devenin üzerine yerleştirip yola devam etmişler. Biraz daha yürüdükten sonra türlü yiyecekler ve meyve ağaçları buldular. Adama bunları da toplayarak çocuklarına götürmek üzere yola koyulmuş. Tavşana da binlerce kez teşekkür etmiş.
Medine GÖK
2-D Sınıf Öğrencisi
4. ve 5. dersimizde de bu hikayelerle tamamladıktan sonra öğrencilerimizle matematik dersinde adamın topladığı meyvelerle ilgli doğal sayılarda toplama işlemi gerektiren problemler oluşturup çözdük. Herkes kendi hikayesinin sonunda bulduğu yiyeceklerle ilgili problem yazmasını istedik. sonra da herkes kendi probleminin çözümünü arkadaşlarına anlattı.
son dersimiz (6.ders) ise görsel sanatlar dersi idi. tüm öğrencilerimizden yazdıkları hikayeleri resmetmelerini isteyerek tamamladık. çizdikleri resimleri de paylaşmak isterdim fakat bir kısmı resimlerini tamamlayamadıklarını ve evde tamamlayıp getirmek istediklerini belittiler. sanırım günce epeyce uzadı o resimler de başka bir günce konusu olur diye düşünüyorum. günü tamamlayıp eve giderken tarif edilmez bir huzur içimi kapladı bilin bakalım sebebi ne olabilir.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...