Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
HAZİNE AVI ( AİLEDEKİ LİDERLİK ROLÜ) 2 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

HAZİNE AVI ( AİLEDEKİ LİDERLİK ROLÜ)

"Eğitim sisteminin belli bir düzene göre işlemesine karşılık, yaşam okulu düzensiz ve karışıktır."

                                                                                                            Albert Einstein

YUkarıda ki sözden yola çıkarak, öğrendiklerimizi, düzensiz ve karışık olan yaşam okulunda uygulamaya koyamıyorsak ya da o okulda yaşanan durumdan yola çıkıp yeni şeyler öğrenemiyorsak ne anlamı kalır yaptıklarımızın. Şayet öğrettiklerimiz ya da yol gösterdiklerimiz anlamlı ve kullanışlı gelmiyora diye düşünüp bir video ile başladık liderlik yolculuğumuza. Konumuz ailedki liderlik rolleriydi ve bunu hayatın içerisine taşıyarak öncelikle liderliğin ne olduğunu sorgulamaya başladık. 

 Videoda neler yaşandığını sorguladıktan sonra gelen ilk "liderlik yaptı çocuk"  cevabını tahtanın ortasına yazıverdik. uzun uzun konuştuk beler yapıldığına ,nasıl yapıldığına ve hangi becerileri gerektirdiğine dair. bu konuşmanın hemen sonrasında baktik ki tahtada sşöyle bir şekil belirmiş. Öğrencilerim liderlik için gerekli becerileri söylerken bir bir, bende tahtaya yazmıştım o becerileri... Şöyle bir göz attığımızda bizim söylediklerimizden farklı değil tespitlerii... Bu becerilere sahip olmanın bizleri daha başarılı yapacağı konusunda hemfikir olduk. Öğrencilerimin , öğretmenim bu yazdıklarınıza baktığımız zaman siz de bizim sınıfımızın liderisiniz demesi benim açımdan çok güzel bir geribildirim oldu.

 

 

1. dersimizi bu şekilde bitirdikten sonra 2. derste bahçede olacağımzı belirterek çıktık teneffüse... Bahçede kocaman bir çember oluşturduk. bir oyun oynayacağımızı ve bu oyunun adının "Lideri Takip Et" diğer bir ismiyle de "Simon Diyor Ki" oyunuydu oynayacağımız. Oyunun yönergeleri aşağıdaki şekliyle öğrencilere verildi.

1- Tüm öğrenciler çember olurlar.

2- Lider seçilen kişi çemberin ortasına gelir ve yapılmasını istediği hareketi söyleyerek yapar.

Örnek: Muhammed diyor ki, yerinizde zıplayın der ve yerinde zıplar. Diğer öğrenciler de liderin dedikleri ve yaptıkları doğrultusunda hareket ederler.

3- Çemberin ortasına gelen liderler, istedikleri hareketleri yaparlar ve diğer katılımcılardan da aynı şekilde yapmalarını isterler.

4- Tüm öğrencilere liderlik fırsatı verilerek oyun devam eder. Oyunun aslında çember olmaya gerek yoktur. bizim sayımız çok fazla olduğu için bu şekilde bir çalışmayı uygun bulduk.

Yukarıdaki yönergeler doğrultusunda da oyunumuzu oynadık.

http://ekampus.orav.org.tr/file/41797/Video0022.mp4

Çemberi bozmadan oyunla ilgili öğrencilerimizin neler hissettiklerini sorduğum zaman gelen cevap çok ilginçti. Öğretmenim önce ne yapacağımıza ve yaptıracağımıza karar verdik sonra da uygulamaya geçtik dediler.

Sınıfı altışarlı 10 gruba böldük. sırayla birden on a kadar saydık ve tüm 1 lerin bir araya ikilerin bir araya, 3 lerin,....10 ların bir araya gelmesini istediğimizde 10 tane grubumuz oluşmuştu. Merakla ne yapacaklarını sorduklarında "Hazine Avı"na çıkacağımzıı söylediğimde çok sevindiler.

HAZİNE AVI

GEREKLİ ARAÇ GEREÇLER: Grup sayısı kadar kese kağıdı, her kese kağıdına 20 den fazla olacak şekilde nohut(isteğe bağlı olarak dğer bakliyat ürünleri ya da şekerler koyulabilir), hazine haritası hazırlamak için renkli kartonlar, kese kağıtlarının ağzını bağlamak için ip, grup sayısı kadar plastik tabak, öğrenci sayısı kadar pet bardak.

1- Tüm gruplardan kendi içlerinde bir lider belirlemeleri isenir bunun için 5 dk zaman verilir.

2- Liderini belirlemede güçlük çeken gruplara rehberlik edilir(Liderlik özelliği olan öğrencilerden birkaç tanesi aynı gruba denk gelirse böyle bir sorun ortaya çıkabiliyor)

3- Liderlerin grubun bir adım önünde dururlar ve hazine haritası grupaki diğer üyelere verilir.

4- Gruptakiler tek tek hazine haritasındaki uygulama adımlarını okurken lider de onların söylediklerini yerine getirir.

5- Hazineyi bulan gruplara birer plastik tabak ve gruptaki üye sayısı kadar pet bardak verilir.

6- Hazineyi aralarında eşit şekilde paylaşmaları istenir.

Tüm gruplara hazineyi paylaşmaları için 10 dk süre verilir. Sürenin sonunda öğrencilere

Nasıl paylaştınız?, Kim Paylaştırdı? Herkese eşit miktarda düştü mü?, Paylaşımla ilgili şikayetiniz var mı? Daha farklı nasıl paylaşılabilirdi? soruları sorulur ve bu süreçte yaşananlar liderlik becerileri ile ilişkilendirilir. Öğrencinin cevabı bu etkinliği niçin yaptık sorusuna verdiği cevap bu aşamada çok ilginçti. Öğretmenim içimizde kimlerin lider olduğunu mu tespit etmeye çalıştınız oldu. Bu cevap günü rahat bir şekilde tamamlayıp eve gitmeme sebep olacak kadar güzeldi. Yaşam okuludaki karmaşık ve dağınık düzen içerisinden bu bilgiyi çekip alabilen öğrencilerimin olması beni mutlu ediyor.

(ÖNEMLİ NOT: Hazine avı etkinliği bölme işleminin öğretiminde sadece öcesindeki oyun değiştirilerek yapılabilir.)

Evde yapmaları gereken çalışma olarak ise Aile bireylerinin liderlik becerilerini kapsayacak şekilde bir örnek olay ve 3 liderlik becerisi ilebu olay arasıdaki bağlantıyı kurmalarını gerektiren bir yazı yazmaları istendi. Bakalım neler gelecek.

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...