Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
PİZZA USTALARI İŞBAŞINDA 4 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

PİZZA USTALARI İŞBAŞINDA

Şanslı olmak doğru zamanda ve  yerde bulunmak mıdır? sorusu ile her ne kadar Aktif Öğrenen Sınıflar dersinin sanal oturumlarına katılamasam da arşivden takip ettiğim kadarıyla Esin hocamın: "Hayal kurar mısınız? sorularını zihnimde bir araya getirdiğimi umarak bu günceyi yazmak istedim.

Öncelikle Aktif Öğrenen Sınıflar dersinden yola çıkıp "hayal kurar mısınız?" sorusunun yaptığımız iş açısından ne kadar önemli olduğunu vurgulamak adına yaşantımdan bir kesit sunma ihtiyacı duydum. Bazı zamanlar vardır hayalleriniz hiç eksilmez ve yapamayacağınızı düşünür ya da yeri ve zamanını bekleyerek  vazgeçersiniz( ya da ötelersiniz). Sınıf mevcudumun son 5 yıldır 63 ün altına hiç düşmemesi nedeniyle ötelemeye başladığım hayallerimin (ders içi etkinlikler anlamında) çoğalmasının beni rahatsız etmesi nedeniyle kendi okulumun dışında özel bir  okulda bu etkinlikleri öğretmen arkadaşlarımla paylaşmaya ve fırsat buldukça uygulamaya başladım. İlk başlarda kurduğum hayallerin uygulanmaya başlamasıyla kendimi daha tatminkar ve yeni hayallere daha aç hissetmiştim. Bu açlık daha çok etkinlik ve daha fazla tatmin şeklinde birbirini besliyordu. Peki bu yapılan çalışmaların da bir değerlendirmesi olmalıydı(vicdani değerlendirmeyi ilerleyen parağraflarda paylaşacağım)ve baktık ki etkinlik yaptığımız sınıflardaki başarı oranı daha yüksek çıkmaya başladı. Bu artış hem tatmindeki hem de açlıktaki artışı daha da tetikledi doğal olarak.

Peki tüm bunların yukardaki ilk soruyla ne alakası vardı. İşte burada devreye vicdan muhasebesi girdi. Her ne kadar sınıfım kalabalık olsa da öğrenciler doğru zamanda ve doğru yerdeydiler. O zaman onları hayata karşı şanslarını biraz daha arttırmalı ve doğru zamanda doğru yerde olamalarının mükafatını almalılar diye düşünerek özel okulda 20 kişilik sınıflar için tasarladığım tüm etkinlikleri kendi sınıfım için de uygulamaya başladım. Sınıfımla yetinmeyip, okulumdaki 1-8. sınıf seviyesinde derslere giren  tüm arkadaşlarımla da bu etkinlikleri paylaşmaya karar verdim. (dolayısıyla günceler aracılığıyla da sizlerle). Her iki okulda da uygulamaya koyduğumuz ve adına da "PİZZA USTALARI İŞBAŞINDA" dediğimiz kesirlerle ilgili etkinlik sizlerin ve dolayısıyla öğrencilerinizin hizmetinde... 

Matematik dersi 4,5 ve 6 sınıf seviyesinde uygulanabilecek bir çalışma olarak düşünüyorum. Kesirler konusunun tüm kazanılarını kapsayacak şekilde tasarlanarak düzenlenebilir.

1. Etkinlik. Öğrencilerden belirlenen alanda serbest bir şekilde yürümeleri istenir. Öğretmen el çırptığında herkes durur ve en yakınındaki kişi ile eş olur. Öğrenciler ikili gruplar halinde yürürler. Öğretmenin el çırpmasıyla yere otururlar. En son oturan grup oyunu dışardan izlemeye devam eder. En son grup kalana kadar bu işlem devam eder ve en sona kalan grup alkışlatılır. Oyun, 3'lü, 4'lü, 5'li gruplar şeklinde de oynatılır. (Dikkat çekme aşaması)(Sınıf Kalabalık olunca bahçede oynadık)(bu oyunu 2. ve 3. sınıflarda geriye doğru ritmik sayma işlemi yaparak bölme işleminin kavratılmasında da oynattık.)

Ara Değerlendirme: Oyunun sonunda öğrencilerden çember olmaları istenir. Oyunla ilgili duygu ve düşüncelerini paylaşmalına fırsat verilir. Sınıfımızdaki öğrencileri bir bütün kabul edersek eşit parçalara böldüğümüzü ve bu parçaların oyundan her defasında eksildiklerine vurgu yapılır. Kesirlerin de tıpkı oyunumuzda olduğu gibi eşit olarak bölünen bütünlerin her bir parçası olduğuna vurgu yapılır. Oyun sırasında birinci olan grubu ifade eden kesir buldurulur. (ilgiyi odaklama)

2. Etkinlik:   Öğrencilere birer A4 kağıdı dağıtılır ve birer plastik tabak verilir. Tüm öğrencilere Dünyanın en iyi pizza ustaları olarak bir yarışmada oldukları ve yarışmanın kuralları gereği herkesin aynı büyüklükte pizza yapması gerektiği vurgulanır. Her birinden kendi özel pizzalarını tasarlamalarını ve bu pizzalara isim vermelerini, malzemelerini yazmalarını, pizzayı kaç eşit parçaya bölmeleri gerektiğini belirlemelerini(1-10 arası parçaya bölebilecekleri söylendi) ve pizzalarına fiyat belirlemelerini istedik. Öğrenciler kendi pizzalarını tasarladılar ve eşit parçalara böldüler.

                    

   Pizzalarımız hazırdı, artık tüm pizzaları tatmalıydık ve tadına bakarak puanlamalıydık diye düşünmeye başlamışken tüm öğrencilerden pizzalarını tanıtmalarını, kaç dilim olduğunu, fiyatını,malzemelerini ve dilim fiyatının ne oduğunu sorduk. pizzayı sucuklu da yapan vardı şekerlemeden de yapan vardı işin açıkçası işimizin zorlaştığını düşünmeye başlamıştık puanlamada...:))

          

(Öğrenme deneyimi)

3.  Etkinlik:

 Pizzalarımız hazırdı artık. Kimin pizzasından kaç dilim yiyeeğimiz kalmıştı geriye bu da başlı başına bir kesir problemiydi. Problem kendilerinin olunca o kadar kolay geldi ki çözmek. Kimin pizzasından daha çok yediğimiz sorusunun cevabı ise kesirlerde sıralamayı kolaylaştırdı. Tüm pizzaları aynı büyüklükte yaptırma nedenimizde buydu aslında. Herkesin pizzası aynı büyüklükte fakat dilim sayısı  farklı olunca , payda eşitmenin ve ya pay eşitmenenin işimizi ne kadar da kolaylaştırdığı ve bunu yapma nedenimizi anlamlı hale getirdi. Eğlenceliydi,anlamlı hale geldi, kullanışlıdı ve ilginçti. Pizza ustaları böylelikle erdi muradına darısı diğer etkinliklerin başına...(Deneyimin Paylaşılması)  (Bu çalışma ondalık kesirler için yapılacaksa tüm pizzalar on parçaya böldürülerek etkinlik yapılabilir.)

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...