İKİ GÜNCE BİR DÜŞÜNCE(BÖLME İŞLEMİ)
Daha önce yayınlamış olduğumuz iki güncede paylaştığımız etkinlikleri biraz yapılandırarak farklı konularda yaptığımız çalışmayı bölme işlemine uyarlamaya çalıştık. İlgililere duyurulur.
1. Etkinlik. Öğrencilerden belirlenen alanda serbest bir şekilde yürümeleri istenir. Öğretmen el çırptığında herkes durur ve en yakınındaki kişi ile eş olur. Öğrenciler ikili gruplar halinde yürürler. Öğretmenin el çırpmasıyla yere otururlar. En son oturan grup oyunu dışardan izlemeye devam eder. En son grup kalana kadar bu işlem devam eder ve en sona kalan grup alkışlatılır. Oyun, 3'lü, 4'lü, 5'li gruplar şeklinde de oynatılır. (Dikkat çekme aşaması)(Sınıf Kalabalık olunca bahçede oynadık)(bu oyunu 2. ve 3. sınıflarda geriye doğru ritmik sayma işlemi yaparak bölme işleminin kavratılmasında da oynattık.)
Ara Değerlendirme: Oyunun sonunda öğrencilerden çember olmaları istenir. Oyunla ilgili duygu ve düşüncelerini paylaşmalına fırsat verilir. Sınıfımızdaki öğrencileri bir bütün kabul edersek eşit parçalara böldüğümüzü ve bu parçaların oyundan her defasında eksildiklerine vurgu yapılır.bölme işlemi ile olan bağlantısı bulunur. daha sonra sınıfı eşit sayıda gruplara bölme için ilk etkinlikteki oyun 5 li şeklinde oynatılır ve sınıfı 5 li gruplara böleriz. Öğrencilere bir hazine avına çıkacağımız ve buldukları hazineyi eşit şekilde paylaşmaları gerektiği vurgulanır.(http://ekampus.orav.org.tr/blogger/ymuhammed/page/42355/pizza-ustalari-isbasinda)
HAZİNE AVI
GEREKLİ ARAÇ GEREÇLER: Grup sayısı kadar kese kağıdı, her kese kağıdına 20 den fazla olacak şekilde nohut(isteğe bağlı olarak dğer bakliyat ürünleri ya da şekerler koyulabilir), hazine haritası hazırlamak için renkli kartonlar, kese kağıtlarının ağzını bağlamak için ip, grup sayısı kadar plastik tabak, öğrenci sayısı kadar pet bardak.
1- Tüm gruplardan kendi içlerinde bir lider belirlemeleri isenir bunun için 5 dk zaman verilir.
2- Liderini belirlemede güçlük çeken gruplara rehberlik edilir(Liderlik özelliği olan öğrencilerden birkaç tanesi aynı gruba denk gelirse böyle bir sorun ortaya çıkabiliyor)
3- Liderlerin grubun bir adım önünde dururlar ve hazine haritası grupaki diğer üyelere verilir.
4- Gruptakiler tek tek hazine haritasındaki uygulama adımlarını okurken lider de onların söylediklerini yerine getirir.
5- Hazineyi bulan gruplara birer plastik tabak ve gruptaki üye sayısı kadar pet bardak verilir.
6- Hazineyi aralarında eşit şekilde paylaşmaları istenir.
Tüm gruplara hazineyi paylaşmaları için 10 dk süre verilir. Sürenin sonunda öğrencilere
Nasıl paylaştınız?, Kim Paylaştırdı? Herkese eşit miktarda düştü mü?, Paylaşımla ilgili şikayetiniz var mı? Daha farklı nasıl paylaşılabilirdi? soruları sorulur ve değerlendirme yapılarak bölme işlemindeki stratejiler tartışılır.
3. etkinlik: tüm gruplara hazineyi paylaşma esnasında eşit bir şekilde paylaşım olmadığında yaşanabilecek durumlarla ilgili bir canlandırma hazırlamaları ve sunmaları istenir. Sunum için her gruba3-5 dakika zaman verilir.
4. etkinlik: (deneyimin paylaşımı) Bu aşamada her grup A4 kağıdına kendi hazinelerini ve nasıl paylaştıklarını bir problem şeklinde yazarak çözümünü de anlatan bir sunum hazırlarlar. (Örn: Bizim grubun hazine torbasından çıkan 76 tane nohutu 5 arkadaş paylaşmak istedik. her birimize kaç nohut düşer? ...vb şeklinde)
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...