Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ÜÇGEN SEPETİ 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

ÜÇGEN SEPETİ

DERS: MATEMATİK 

SINIF: 4

SÜRE:40+40 DAKİKA

KONU: ÜÇGENLER

KAZANIMLAR:

5. Üçgenleri kenar uzunluklarına göre sınıflandırır.

6. Üçgenleri açı ölçülerine göre sınıflandırır.

ARAÇ-GEREÇLER: KAĞIT, KALEM, İP, MAKAS

DİKKAT ÇEKME:Meyve Sepeti oyununun üçgen sepeti olarak uyarlanması ile ilk ders saatine başlandı. Oyun ilk olarak Kenar uzunluklarına göre üçgenler şeklinde, eş kenar, ikiz kenar ve çeşit kenar olarak oynandı. 

İLGİYİ ODAKLAMA: Oyunumuzda kaç çeşit üçgenden bahsettik?

Bu üçgenler hangi özelliklere sahip olabilirler? 

Neden eşkenar, ikizkenar ya da çeşitkenar deniyor olabilir? sorularını yönelterek ilgiyi odaklama çalıştık.

ÖĞRENME DENEYİMİ: Öğrenciler üçgen sepeti oyununa göre gruplara ayrıldılar ve her gruba farklı uzunluklarda 3  adet ip verildi. tüm gruplardan verilen iplerle bir adet büyük üçgen oluşturmaları istendi. Daha sonra tüm grupların üçgenleri gezildi ve grup üyeleri kendi hazırladıkları üçgenleri nasıl yaptıklarını ve özelliklerini arkadaşlarıyla paylaştılar. Daha sonra her grup kendilerine verilen ipleri kullanarak oluşturabildikleri en fazla üçgeni oluşturmaya çalıştılar. OLuşturdukları üçgenleri yere bırakıp kenara çekildiler.

DENEYİMİN PAYLAŞILMASI: Her grup oluşturduğu üçgen sayısını e bu üçgenlerin çeşitlerini arkadaşlarıyla paylaştı. tüm üçgen çeşitlerini ve en fazla sayıda üçgeni oluşturan gruplar alkışlandı.

DİĞER 40 DAKİKADA DA AYNI ŞEKİLDE AÇILARINA GÖRE ÜÇGENLER DÜZENLENEREK KONU KAVRATILMAYA ÇALIŞILDI.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...