POTFOLYO
Alernatif Bir Değerlendirme Aracı
POTFOLYO
Arzu CAR'ın katkılarıyla 02.Ocak.2012
Çarşamba günü saat 20.00 21.30 arası aşağıdaki link'ten derse katılabilirsiniz.
http://sanalsinif.orav.org.tr/r11795578/?launcher=false
Derse katılmak isterseniz, bu dersle ilgili dokümana aşağıdaki link'ten ulaşabilirsiniz.
http://ekampus.orav.org.tr/file/26734/portfolyo I 1. ders.doc
Alternatif araçları yaşama geçirmek dileğiyle ...
Görüntülenme Sayısı:Google.Apis.Requests.RequestError User does not have sufficient permissions for this profile. [403] Errors [ Message[User does not have sufficient permissions for this profile.] Location[ - ] Reason[insufficientPermissions] Domain[global] ]
YUSUF HOCAM MISAFIR ALIYORMUSUNUZ...
Leman Özay
1.1.2013
İlgilenen herkes katılabilir.
Yusuf Ziya Güldere
2.1.2013
Düşüncelerin düşünceleri doğurduğu bir paylaşım sınıfı gibiydi, hepinize teşekkür ederim. Paylaşımlardan aklımda kalan bir soru, böyle bir sürece alışık olmayan velilerin katılımını arttırmak için neler yapılabilir?
Burcu Esin İLİŞ
2.1.2013
Degerli Hocam,
Sorunuz icin tesekkur ederiz.
09.01.2012 tarihli dersimizde “Portfolyo Kullaniminda Veli Katilimini ayrintıili olarak tartisacagiz.
Portfolyo çalışmasında velinin rolü çok önemlidir. Velilere, gelişim dosyasının öğretmen için anlamını, programın bir parçası olarak nasıl kullanıldığını, öğrenciler için önemini ve değerlendirmenin bir parçası olarak nasıl kullanıldığını çok iyi anlatılmalıdır.
Bu süreç velilere, yazılı bilgilendirme, konferans ya da görüşmeler yolu ile birkaç kez tekrarlanmalıdır. Her bir velinin tıpkı öğretmenler gibi yeterli bilgi alması, inanması ve uygulamayı destekleyip okula geri bildirimlerde bulunması uygulamayı besleyecektir.
Ayrıca portfolyolar, öğretmen ve öğrencinin de bulunduğu ebeveyn görüşmelerinde gözden geçirebilir ya da değerlendirme sorularıyla birlikte eve gönderilebilir. Ebeveynler, portfolya gözden geçirildikten sonra içine dahil edilmek üzere öğrencilere yansıtıcı yorumlar yazmak için ayrıca cesaretlendirebilirler.
Portfolyo süreci içinde velinin takibini sağlayan bilgilendirme ve değerlendirme formlarının bulunması, öğrencinin eğitimi ile ilgili olarak ebeveyn ve okula ortak sorumluluk ve işbirliği olanağı sağlamaktadır. Bu form orneklerini de onumuzdeki derslerimizde paylasacagiz.
arzu car
7.1.2013
İkinci dersimiz de bitti.Çok şeyler öğrendik.Öğreneceğiz de.İyi ki portfolya dersine katılmışım.İyi ki varsınız öğretmenim.
Esin Özbay
2.1.2013
Yusuf Ziya Hocamın isteği üzerine dersteki sorularımı buraya taşıyorum:
1. Portfolyonun değerlendirilmesi ve değerlendirme sonucunda geri bildirim verilmesi oldukça zaman ve süreklilik isteyen bir süreç. Biz öğretmenler, fazla zaman isteyen bu süreci nasıl etkin bir biçimde yönetebiliriz?
2. Yusuf Ziya Hocam sunumunu yaparken, “Portfolyo oluşturma sürecini öğrencilerin bilişüstü becerilerini geliştirmek için bir fırsat olarak da kullanabiliriz.” diye aklımdan geçirdim. (Ne tür etkinlikleri yaparken daha çok zevk aldıkları ve daha çabuk öğrendikleri üzerine odaklanmak gibi… ) Bu konuyu tartışırsak anlamlı sonuçlar elde edebileceğimizi düşünüyorum.
3. Portfolyoların notla değerlendirilmesine gerçekten ihtiyaç var mı? Özellikle Görsel Sanatlar dersinde konu sıkıntısı çektiğimizde sıklıkla başvurduğumuz yöntem hayali resim (serbest resim) çalışmasıdır. Öğrencilerimizin dönem boyunca hayal güçlerini yansıtıp, özenle seçerek biriktirdikleri Görsel Sanatlar portfolyosuna her dönem e-okul sistemi üzerinden not veriyoruz. Aslında bir bakıma öğrencilerin hayallerini notla değerlendirmiş olmuyor muyuz?
4. Tamamen sübjektif bir gözlem sonucunda biz öğretmenlerin(kendim dâhil) 6 portfolyo türünden(Gelişim, Öğretmen, Uzmanlık, Ekinlik, Çalışma Becerileri, Kolej Kabul) etkinlik portfolyosunu daha sık kullandığımızı düşünüyorum. Portfolyoları etkinlik yığınlarından kurtarıp, öğrencinin performans gelişim sürecini yansıtan gelişim portfolyolarına dönüştürmek için neler yapabiliriz?
5. Merakımı fazlaca cezbeden son sorum zengin bir tartışmaya konu olabilir. Biz öğretmenlerin tercih ettikleri yöntemlerle öğrenci portfolyolarının niceliği ve niteliği arasındaki ilişkiyi araştırırsak, acaba ortaya nasıl bir sonuç çıkardı? :-)
Yusuf Ziya Hocamın yönetimindeki ders, kıymetli arkadaşlarımızın kıymetli katkıları ile çok keyifli geçti. Herkese çok teşekkür ederim…
Mustafa Göktaş
2.1.2013
Degerli hocam,
Sorulariniz icin tesekkur ederiz. Dersin diger yurutucusu olarak sorularinizi yanitlamaya calisacagim.
1- Sizinde bahsettiginiz gibi portfolyo degerlendirme sureci surecinde belirtiginiz nedenlerden dolayi atlanan bir bolum...
Surec her ne kadar zaman alıcı gibi gorunse de aslında pratikte ogretmenlerin islerini kolaylastirmakta...
Degerlendirme boyutunda asil onemli olan hedeflerin ne olması gerektiği ve standartlarin açıkça ve onceden belirlenmesi... Önceden belirlenip, hem öğrenci hem de veliye bildirilen bu kriterler değerlendirmenin başlıca esasları olacaktır. Tabi bu surecte programa uyumluluk da dikkate alınmalıdır. Kriterlere yonelik kullanilan degerlendirme formu orneklerinin uygulanmasiyla surec tamamlanmis olacaktir. Tum hazirliklarin onceden yapilmasi ogretmenlerin zaman kullanimina destek olacaktir.
Portfolyo kullaniminin ilk yili biraz sancili olabilir ama sonrasinda ogretmenler icin onemli bir veri kaynagi olmaktadir.
Portfolyo çalışması, öğretmen açısından zaman alıcı olmakla birlikte daha objektif değerlendirme yapabilmesi için ve yaptığı değerlendirmenin gerektiğinde somut kanıtını sunabilmesi için yararlıdır.
2- Portfolyo, öğrencinin kendini yansıtması için ( bilişsellik ) onemli bir arac...Tartisma onerinizi dersimizde tekrar gundeme getirelim.
3- Dile getirdiginiz surec maalesef egitim sistemimizin en onemli yaralarindan biri... Ancak portfolyo surecinde dogrudan bir notlandirma yapmiyoruz. Elimizdeki degerlendirme formlarini kullaniyoruz (orneklerini derslerimizde paylasacagiz)
Form orneklerimizde:
Niçin bu çalışmayı dosyamda bulunduruyorum?
Bu çalışmayı neden sizinle paylaşmak istiyorum.
Bu çalışma benim neyi, nasıl ve niçin öğrendiğimi gösteriyor.
Bu çalışmayı bir daha yaparsam , şu şekilde yapardım
Çalışma esnasında beni en çok ne şaşırttı ?
Bu çalışma benim için şunu ifade ediyor, çünkü…...
sorulari mevcut...
Bu sorular aldigimiz yanitlar bize ogrenci hakkinda onemli veriler sagliyor.
Sorunuzda bahsettiginiz nedenden dolayi karne dışında daha sağlıklı gelişim bilgileri vermesi açısından, bu modelin okullarda yaygınlaşması, öğrencinin birey olarak daha sağlıklı değerlendirilmesini sağlayacaktır.
4- Donemi tamamlamadan verecegimiz her yanit biraz havada kalabilir. Potfolyoya hangi çalışmaların dahil edileceği öğrencinin; portfolyonun değerlendirilmesi öğretmenin sorumluluğundadır. Öğretmen sadece rehberdir. Ogrenciyi yigina bogmamak gerekir. Surecin donem basinda planmamasi amactan sapmayi engelleyecektir.
5- Portfolyo surecinde yonlendirme cok onemli... Nicelik cogu zaman bir anlam ifade etmeyebiliyor. Bu konuyu dersimizde tartişmaya acalim.
arzu car
7.1.2013
Degerli hocam,
Sorulariniz icin tesekkur ederiz. Dersin diger yurutucusu olarak sorularinizi yanitlamaya calisacagim.
1- Sizinde bahsettiginiz gibi portfolyo degerlendirme sureci surecinde belirtiginiz nedenlerden dolayi atlanan bir bolum...
Surec her ne kadar zaman alıcı gibi gorunse de aslında pratikte ogretmenlerin islerini kolaylastirmakta...
Degerlendirme boyutunda asil onemli olan hedeflerin ne olması gerektiği ve standartlarin açıkça ve onceden belirlenmesi... Önceden belirlenip, hem öğrenci hem de veliye bildirilen bu kriterler değerlendirmenin başlıca esasları olacaktır. Tabi bu surecte programa uyumluluk da dikkate alınmalıdır. Kriterlere yonelik kullanilan degerlendirme formu orneklerinin uygulanmasiyla surec tamamlanmis olacaktir. Tum hazirliklarin onceden yapilmasi ogretmenlerin zaman kullanimina destek olacaktir.
Portfolyo kullaniminin ilk yili biraz sancili olabilir ama sonrasinda ogretmenler icin onemli bir veri kaynagi olmaktadir.
Portfolyo çalışması, öğretmen açısından zaman alıcı olmakla birlikte daha objektif değerlendirme yapabilmesi için ve yaptığı değerlendirmenin gerektiğinde somut kanıtını sunabilmesi için yararlıdır.
2- Portfolyo, öğrencinin kendini yansıtması için ( bilişsellik ) onemli bir arac...Tartisma onerinizi dersimizde tekrar gundeme getirelim.
3- Dile getirdiginiz surec maalesef egitim sistemimizin en onemli yaralarindan biri... Ancak portfolyo surecinde dogrudan bir notlandirma yapmiyoruz. Elimizdeki degerlendirme formlarini kullaniyoruz (orneklerini derslerimizde paylasacagiz)
Form orneklerimizde:
Niçin bu çalışmayı dosyamda bulunduruyorum?
Bu çalışmayı neden sizinle paylaşmak istiyorum.
Bu çalışma benim neyi, nasıl ve niçin öğrendiğimi gösteriyor.
Bu çalışmayı bir daha yaparsam , şu şekilde yapardım
Çalışma esnasında beni en çok ne şaşırttı ?
Bu çalışma benim için şunu ifade ediyor, çünkü…...
sorulari mevcut...
Bu sorular aldigimiz yanitlar bize ogrenci hakkinda onemli veriler sagliyor.
Sorunuzda bahsettiginiz nedenden dolayi karne dışında daha sağlıklı gelişim bilgileri vermesi açısından, bu modelin okullarda yaygınlaşması, öğrencinin birey olarak daha sağlıklı değerlendirilmesini sağlayacaktır.
4- Donemi tamamlamadan verecegimiz her yanit biraz havada kalabilir. Potfolyoya hangi çalışmaların dahil edileceği öğrencinin; portfolyonun değerlendirilmesi öğretmenin sorumluluğundadır. Öğretmen sadece rehberdir. Ogrenciyi yigina bogmamak gerekir. Surecin donem basinda planmamasi amactan sapmayi engelleyecektir.
5- Portfolyo surecinde yonlendirme cok onemli... Nicelik cogu zaman bir anlam ifade etmeyebiliyor. Bu konuyu dersimizde tartişmaya acalim.
arzu car
7.1.2013