Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
''Akıllı tahta yerine, akıllı öğretmen olmalı''

''Akıllı tahta yerine, akıllı öğretmen olmalı''

sınıf yönetimi

Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof.Dr. Ziya Selçuk'un''Doğru Sınıf Yönetimi''konferansından notlar...

             ''Teknolojik olmayan sorunlarımızı teknoloji ile halledemeyiz. Türk eğitim sisteminin sorunu teknoloji değil. Bizim teknolojiden önce öğretmene yatırım yapmamız lazım. Öğretmene ne kadar çok yatırım yaparsak, sıfır teknoloji bile olsa öğretmen kendi yaratıcılığı ile o teknolojiyi üretir. Portekiz, Şili gibi birçok ülke akıllı tahtalı ve benzeri çalışmaları deneyimledi. Ancak öğretmenlerin buna yeterice hazır olmaması ve isteksiz olmasından kaynaklanan sorunlar oluştu. İngiltere’de öğrenciler öğretmenlerden akıllı tahtayı kullanmayı daha iyi biliyor. Öğretmenle de bu nedenle yeniliklere sıcak bakmıyor. Teknoloji sınıf yönetimine girdiğinde, bunu nasıl kullanacağınız önemli. Akıllı tahtadan ziyade akıllı öğretmen öne çıkmalı.''

 

* Eskiden okulda öğrenilenlerin yüzde 75'i kullanılırken, şimdi yüzde 2'si kullanılıyor.

* Çocuklar sevdiği öğretmenin dersine daha çok önem veriyor.

* Okullar öğretmenlerin kariyer gelişimini desteklemeli.

* Dersin kalıcı öğrenilmesi için çocuğun 16 kere tekrar yapması gerekiyor.

* Sınıfta iyi iletişimle çocuklar kurallara uyma konusunda daha istekli oluyor.

* Öğretmenler sınıfta kendi koyduğu kuralı çiğnememeli.

* Öğrencilerin dersi iyi anlaması için konular küçük parçalar halinde anlatılmalı.

* Öğretmen iyiyse okul da iyidir.

* İyi öğretmen velinin beklemediği şeyleri yaparsa öne çıkar.

 

             ''İyi yönetilmeyen bir sınıfta çocuklar, olumsuz kalıcı davranışlar kazanabiliyor. Eğer bir sınıfta 3 ile 6 ay arasında sistematik olarak sürdürülen bir olumsuz davranış varsa, bunun kalıcı davranışa dönüşmesi yüksek ihtimal.''

       &n