Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
BU ELLER MİYDİ?

BU ELLER MİYDİ?

      Bu Eller miydi

     Bu eller miydi masallar arasından
     Rüyalara uzattıgım bu eller miydi.
     Arzu dolu, yaşamak dolu,
     Bu eller miydi resimleri tutarken uyuyan.

     Bilyaların aydınlık dünyacıkları
     Bu eller miydi hayatı o dünyaların.
     Altın bir oyun gibi eserdi
     Altin tüylerinden mevsimin rüzgarı.

     Topraktan evler yapan bu eller miydi
     Ki şimdi değmekte toprak olan evlere.
     El işi vazifelerin önünde
     Tırnaklarını yiyerek düşünmek ne iyiydi.

     Kaybolmuş o çizgilerden
     Falcının saadet dedikleri.
     O köylü çakısının kestiği yer
     Söğüt dallarından düdük yaparken...

     Bu eller miydi kesen mavi serçeyi
     Birkaç damla kan ki zafer ve kahramanlık.
     Yorganın altına saklanarak
     Bu eller miydi sevmeyen geceyi.

     Ayrılmış sevgili oyuncaklardan
     Kırmış küçücük şişelerini.
     Ve her şeyden ve her şeyden sonra
     Bu eller miydi Allaha açılan

                                   Fazıl Hüsnü DAĞLARCA

FINDIK DİYARINDAN SELAMLAR.....

FINDIK DİYARINDAN SELAMLAR.....

      Karadeniz'in incilerinden Ordudaydık bu hafta.Her zamanki gibi müthiş eğlenceli,hareketli,dolu dolu bir eğitim oldu.Sevgili Arzu hocamın verdiği müthiş enerji ve rehberliği,takım arkadaşım Ebru'nun ve benim yolumuzu aydınlattı.Ulubey İlköğretim Okulu öğretmenleri inanılmaz öğrenme hevesleri,okul müdürü Servet öğretmenim ve İlçe şube müdürü Hakan Öğretmenim misafirperverlikleriyle harika bir eğitim geçirmemizi sağladılar.Hepinize çook teşekkür ediyorum,iyi ki varsınız:))

RENKLENDİR VE KIŞKIIIRT;ORİGAMİ

RENKLENDİR VE KIŞKIIIRT;ORİGAMİ

 RENKLENDİR VE KIŞKIIIRT;ORİGAMİ 

                                                                                                                                      Bu hafta matematik etkinliklerinde öğrencilerimle origami çalışması yaptık.Origamiyle hem eğlendiler,hem düşündüler,hem yardımlaştılar.Yapılacak şeklin parçalarını katlarken takıldıkları yerlerde birbirlerine yardım etme hevesleri,bir ürün ortaya getirmenin verdiği özgüven,nasıl birleştireceğini düşünürken geliştirdiği akıl yürütme becerisi kazanımlarından bir kaç tanesi oldu bu etkinlikte.Çok eğlendiler,çok uğraştılar,en sonunda başardılar...

 

ÇOCUK RESMİNİN GELİŞİM AŞAMALARI

ÇOCUK RESMİNİN GELİŞİM AŞAMALARI

ÇOCUK RESMİNİN GELİŞİM AŞAMALARI

Çocuklar büyüyüp,olgunlaştıkça resimleri daha ayrıntılı oranlı ve gerçekçi olur. Her yaş dönemi resimlerinin belirgin özellikleri vardır. Kısaca onlara değinelim.
1-KARALAMA DÖNEMİ (1-4)YAŞ ARASI
Çocuklar bu yaşlar arasında gelişi güzel çizimler yaparlar. Resimler daha çok oyun amaçlıdır. Çizgiler,tren rayı vb. dir.
Karalama Örneklerinden bazıları şunlardır.
2-ŞEMA ÖNCESİ DÖNEM (4-7) YAŞ ARASI
Üç yaş çocuğu tipik yuvarlak kafa çizebilir. İnsan çiz değince baş ve ayakları olan insan çizebilirler. Yüz hatlarını belirleyebilir. Dört yaş çocuğu kolları ve bacakları olan çöp adam çizebilirler. Beş yaşındaki çocuğunun yaptığı insan ve evler daha belirgin olmaktadır. Altı yaş çocuğunun yaptığı resimler de artık yavaş yavaş konuda vardır. Resimlerde yer zemini çizgisi mevcuttur. Resimlerde saydamlık da vardır. Örneğin ev çizimlerinde evin içindeki eşyalarında çiziliyor olması gibi.

RENKLERİN ANLAMLARI (4-7) YAŞ ARASI

Dört beş yaşlarındaki çocuklar genelde renk ayrımı yapmadan resmi boyarlar. Bu yaşlarda ana ve ara renkleri öğrenebilirler. Mutlu resimlerde genelde sarı renk, üzüntülü resimlerde genelde kahverengi renk daha ağırlıktadır. Unutulmamalıdır ki çocuk hangi rengi seviyorsa ,resimlerde ağırlık o renge doğrudur. Resimlerde ağırlık kırmızı renkse iddiacılığı ve saldırganlığı temsil eder. Pembe,sarı,turuncu......gibi sıcak renkleri seçen çocuklar sevecen,uyumlu,işbirlikçi......dir. Siyah,mavi,yeşil,kahverengi gibi soğuk renkleri seçen çocuklar, baskıcı aile ortamında yetişen iddiacı,çekingen,güçlükle kontrol edilen,uyumsuz,gerçek duygularını bastıran .... çocukları temsil edebilir.
3-ŞEMATİK DÖNEM (7-9) YAŞLAR ARASI
Resimler daha belirgin ve ayrıntılıdır. İlk bakışta resmin ne olduğu kolaylıkla anlaşıla bilinir . Resimler daha gerçekçidir. Resimde mekansal ilişki vardır. Çocuklar yer çizgisi kullanırlar. Yer çizgisi çocuğun kendisi ve çevresiyle olan ilişkinin boyutunu temsil eder. Bu dönemde kuşbakışı resim çizimleri ağırlıktadır.
4-GERÇEKÇİLİK DÖNEMİ (9-12)YAŞLAR ARASI
Bu dönemde resimlerde daha ayrıntılı çizimler ve gerçekçi bir yaklaşım görülür. Resim konularında kızlar ve erkekler arasında farklılıklar gözlemlenir. Kız çocukları daha çok bebek resmi,portreler,elbiseler...erkek çocukları ise araba,gemi,uçak...çizerler. Resimleri beğenmeme , aşırı hassasiyet ve kendini ifade güçlüğü görülür.
5-DOĞALCILIK DÖNEMİ(12-14)YAŞLAR ARASI
Nesneler orantılıdır. Resimler perspektiftir. Yakın çevrede gördüğü objelerin orantılarını,boyutlarını ve derinliklerini çizgileriyle yansıtmaya çalışır. Renkle