SOSYAL BİLGİLER
DERS: Sosyal Bilgiler
SINIF:4. Sınıf
SÜRE: 40+40+40
KAZANIM:Kamuoyunun yerel yönetimlere etkisine örnekler verir.
DİĞER DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME
TÜRKÇE:Türkçeyi doğru, güzel ve eksiksiz konuşma.
Yazım kurallarını uygulama
Görsel sunu hazırlama
MERAK UYANDIRMA
Sınıf duvarlarına Bolu'nun en yaşlı muhtarının ve Belediye Başkanının resimleri asılır. Bolu'da yayınlanan yerel gazete haberlerinden seçilen bir haber sınıf duvarlarına asılır. Haberle ilgili kamuoyu tepkisini dile getiren yorumlar asılır.
İLGİYİ ODAKLAMA
Haber ve okunur. Çocukların haber hakkındaki görüşleri alınır. Yaşadıkları yer düşünülerek bu haber hakkındaki görüşleri sorulur. Böyle bir habere nasıl tepki verilebileceği konuşulur.
ÖĞRENME DENEYİMİ
Resimlerde yer alan en yaşlı muhtarı bilen olup olmadığı sorulur. Muhtarın 3. kez seçilme nedeni ne olabilir sorusu yöneltilir.
Gazete haberi ve yorumların halkın tepkisini dile getirdiği söylenir. En güzel tepkilerin seçimler sırasında beğenilmeyen başkan veya muhtarları bir daha seçmemek olduğu belirtilir.
Bolu'da yaşadığımız sorunlar nelerdir? sorusu sorulur. Söylenen sorunlar içinden 4 tanesi seçilir.
1. Yolların bozuk olması (Afiş)
2. Kökez içme suyu kesintileri (Gazete Haberi)
3.Parklarda çocuk oyun alanlarının yapılması (Mektup)
4. Çöplerin belirli günlerde toplanması (Şiir)
Öğrenciler 4 grup oluşturur. Her grup kura ile belirlenen sorunlardan birini seçer. Verilen yöntemlerle (Afiş,mektup, gazete haberi,şiir) kamuoyu oluşturmak için ürün hazırlarlar.
DENEYİMİN PAYLAŞILMASI
Hazırlanan ürünlerin sınıfta sunumu yapılır. (Renkli sunumlar perşembe günü değişik şekilde kamuoyu oluşturma hazırlıkları devam ediyor)