Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
BEN NASIL ÖĞRENİRİM (BAŞARILI OLURUM) ?

BEN NASIL ÖĞRENİRİM (BAŞARILI OLURUM) ?

                                                  ...

11-13 KASIM 2011 TUFANBEYLİ İLKÖĞRETİM OKULU (ADANA-TUFANBEYLİ)

11-13 KASIM 2011 TUFANBEYLİ İLKÖĞRETİM OKULU (ADANA-TUFANBEYLİ)

AYŞEN ÖZNACAR-KADİR AÇIKBAŞ  BOZGÜNEY-KAYARCIK-YAMANLI İLKÖĞRETİM OKULU'nun Sevgili Öğrenen Lider öğretmenleri: Önce ayna olduk birbirimize... Eğitim fuarında planladık, sergiledik ve eğlendik...   Şiir.gazete haberi,ma...

SAHADAN YANSIMALAR (Bir Matematik Etkinliği)

SAHADAN YANSIMALAR (Bir Matematik Etkinliği)

11-13 Kasım 2011 Adana-Tufanbeyli eğitiminde katılımcılardan Serap YENİGÜN öğretmenimizin bir çalışması Eğitim fuarından cebimize koyduğumuz bir matematik etkinliği.

DERS:MATEMATİK

KONU:METRENİN AST VE ÜST KATLARI

SINIF:2

İŞLENİŞ:

Tahtaya 7 katlı bir apartman çizilir ve bu apartmanın ilginç insanların toplandığı renkli bir apartman olduğu söylenir.

KİLOLU MERYEM

HEKİM

DEKAN

MERYEM

DAMAT

MERAKLI SANİYE

MİNİK MERYEM

Bu apartman 7 katlı ancak asansörü olmayan bir apartman.En üst katta oturan KİLOLU MERYEM yumurtayı çok sevmekte ve yumurta yemekten fazlasıyla kilo almakta.merdivenlerden inip çıkarken kilo vermesi için eşi ona dairenin en üst katını almış.kilolarından dolayı sağlık problemi yaşamakta ve sık sık doktora ihtiyaç duymakta.HEKİM bey ona yardımcı olabilmek için yakını olan alt katına yerleşmiş.DEKAN bey hekim beyin arkadaşı olduğu için onun bir alt katına taşınmıştır.bu apartmanın güzel mi güzel bir kızı var,adı MERYEM,Meryem nişanlı ve yakında evlenecektir,nişanlısı olan DAMAT hemen onun alt katında oturmakta.bir de MERAKLI SANİYE vardır ki sormayın,apartmanda ne olup bittiğini öğrenebilmek,gelen gideni takip debilmek için birinci kata oturmak istemiştir ama yaşlı bir nineyi görüp onun birinci taşınmasına razı olmuş 2kata oturmuştur.evet birinci kata da bizim minicik,şeker mi şeker,yaşlılıktan beli bükülmüş MİNİK MERYEM ninemiz oturmuş

 

.Kilolu Meryemin kocası ona yumurta almadığında en alt kata iner ve her kattan birer yumurta toplayarak evine çıkarmış,sonra onları bir güzel yer ve kocası eve yumurta getirdiğinde de her kata aldığı bir yumurtayı vererek aşağıya inermiş.

 

 

Evet çocuklar gördüğünüz gibi bu apartman fazlasıyla eğlenceli bir apartman,gelin bu apartman sakinlerini birinci kattan başlayarak hatırlayalım.MİNİK MERYEM (MİLİMETRE) , MERAKLI SANİYE (SANTİMETRE) , DAMAT (DESİMETRE) , MERYEM (METRE) , DEKAN (DEKAMETRE) , HEKİM (HEKTOMETRE) , KİLOLU MERYEM (KİLOMETRE)

 

Bakın bu apartman sakinlerinin isimlerini hatırlayarak metrenin ast ve üst kat

Hayat Bilgisi- Etkinlik Temelli Ders Planı -Sanal Dersi Bizleri Nasıl Değiştirdi?

Hayat Bilgisi- Etkinlik Temelli Ders Planı -Sanal Dersi Bizleri Nasıl Değiştirdi?

Bu dönem almaya başladığım "Hayat Bilgisi Etkinlik Temelli Ders Planı Hazırlama" dersinin sonuna geldik.Bu dersi "Keşke daha önce alsaydım." diye düşünmeye başladım.Neden mi?Kısaca özetlemeye çalışayım.

3 Mayıs 2011 tarihindeki ilk sanal toplantımızla birlikte beni bir heyecan  almaya başladı.Bir plan hazırlamam gerekiyordu.Bir gün önce işlediğim bazı etkinlikler yaptığım bir dersti bu.Hemen güncelerden daha önce Murat ,Banu hocalarımın güncelerini incelemeye ve planı nasıl hazırlamam gerektiğini araştırmaya başladım.Çok şanslıydım.Çünkü öyle güzel planlamışlardı ki.Bir sentez yaparak ilk planımı oluşturup yayınlama şansı buldum.

İkinci sanal toplantı başlamadan bir heyecan daha sarıverdi beni.Neden mi?Çünkü görücüye çıkmıştı hazırlamış olduğumuz planlar.Toplantının başlamasıyla birlikte almış olduğumuz güzel geri bildirimler ve arkadaşlarımızın yorumları beni biraz daha yüreklendirdi.Ardından diğer arkadaşlarımın güncelerinde haırlamış oldukları planları inceledikçe planlamada ,"Merak uyandırma ,ilgiyi odaklama ,öğrenme deneyimi ve deneyimin paylaşımında"nelere dikkat etmem gerektiğini daha iyi anlamış oldum.

Bütün bu paylaşımlar beni biraz daha heyecanlandırdı.Sınıfımda derslere daha bir farklı hazırlanmama sebep oldu.Ayrıca aynı hafta Diyarbakır'da "Akış ve Ritmin Sürekliliği" konusunu anlatırken Murat  Hocamın güncesini ve hazırlamış olduğu planı örnek olarak katılımcılara gösterdiğimde güzel bir paylaşım olduğu ve konunun daha iyi anlaşılmasına sebep oldu.Bu yolla hem E-Kampüsü tanıtmış oldum ,hemde güncelerde Türkiye'nin dört bir yanından öğretmenlerin güzel paylaşımları tanıtılmış oldu.Diğer eğitimlerimde de bunlardan faydalanmaya devam ettim.

İkinci planımda biraz daha özenle ve ilk plandan aldığım geri bildirimlerden yararlanarak sınıfımda öğrencilerimle birlikte zevkle işlediğimiz çalışmaları yansıtmaya çalıştım.Bu planımda sanal toplantıda sunulduğunda kendimizi biraz daha geliştirdiğimiz ortaya çıktı.Toplantılarda arkadaşlarımızın yüreklendirici sözleri Yusuf Ziya Hocamın yol göstericiliği bizlerin daha iyiye ve daha yeni ufuklara yelken açmamıza sebep oluyordu.

Bu arada toplantılarda konuştuklarımız;okullarımızda öğretmenler odasında yer alıyor orada güncelerde paylaşılan konular dile getiriliyor ve yapılanlarda arkadaşlarımız tarafından kullanılmaya çalışılıyordu.Bu yaptıklarımızın sadece toplantıya katılan bir avuç insan tarafından değil herbirimizin paylaştıkları ortamlarda onlarca kişiyi etkilediğini söylemek isterim.

Yine bu süreçte Yusuf Ziya hocamın bir güncesinden etkilenerek sınıfımızdaki çöp kutusunu kaldırdık.Benden sonra iki sınıfımız daha bu uygulamayı yaptı ve başarılı oldu.Böylece sınıflarımız daha temiz oldu.Ayrıca derslerde çöp atma bahanesiyle bölünmemeye başladı.

Son toplantılarımızda Hayat Bilgisi dersleri için hazırlamış olduğumuz planları diğer derslerle ve disiplinlerle birleştirme fikri de katılımcı arkadaşlarım ve benim tarafımdan uygulanmaya başalandı.Dersler 40 dakika ile sınırlı kalmamaya ,çocuklarla derslerimizi planlamaya,planda olmasada yeri geldiğini hissettiğimizde kısa geziler ve oyunlarla derslerimiz daha zevkli ve faydalı olmaya başladı.Sınııfımızda etkinlikler dolayısı ile meydana gelen gürültüler artık hoş görülmeye başlandı.

Sevgili arkadaşlarım, ÖRAV ailesinin bir ferdi olduktan sonra hayatım çok değişti sayenizde.Bu sınıfıma okuluma ve sosyal yaşatımada yansıdı.

 Yusuf Hocam,Murat Hocam,Banu Hocam,Efe Hocam,Havva Hocam,Arslan Hocam iyi ki varsınız...

Sizlerle aynı ortam

ANNEM-BABAMDA OYUN OYNARMIŞ(HAYAT BİLGİSİ-2)

ANNEM-BABAMDA OYUN OYNARMIŞ(HAYAT BİLGİSİ-2)

DERSİN ADI: Hayat Bilgisi

SINIFI:  2

TEMA:  Dün, Bugün, Yarın

 KAZANIM:C.2.5.Aile büyüklerinin küçükken oynadığı oyunları araştırır,bu oyunlarla kendisinin ve arkadaşlarının oynadığı oyunları karşılaştırarark değişimi farkeder.

Araç-gereçler: Çember,eski çocuk oyunları ile ilgili görseller, misafir veli ve gençlik fotografları

Süre: 40 +40 dk.

ÖĞRENME AKIŞI BASAMAKLARI:

1-MERAK UYANDIRMA :Sınıfa çember çevirerek girilir.

”Hiç çember çevireniniz oldu mu? “

“Hayır, Çünkü bizim kumandalı arabalarımız var” v.b cevaplar alındı.

 2 İLGİYİ ODAKLAMA:Eskiden oynanan oyunlar ile ilgili görseller gösterildi.

“Bu oyunlardan hangilerini biliyorsunuz?” Sorusu yöneltildi.

“Bazılarını babam-annem eskiden oynadıklarını söylemişlerdi.”v.b. cevaplar geldi.

3 ÖĞRENME DENEYİMİ : Sınıfa davet ettiğimiz misafir velimiz Mehmet bey elinde iki çomak ile sınıfa gelerek ,çocukluk dönemlerinde oynadıkları Çelik kırmaç (çelik çomak) oyununu çocuklara anlattı.Körebe v.b.birkaç oyun daha anlattı. Öğrencilere çocukluk ve gençlik resimlerinden örnekler gösterdi.

Bu resimlerle şimdiki halim arasında ne değişiklikler görüyorsunuz?

Çocuklardan ;

“O zamanlar saçlarınız simsiyah,şimdi ise biraz beyazlamış.”

“Fotoğraflarda daha genç görünüyorsunuz.”v.b. cevaplar geldi.

Çocuklar şimdi hangi oyunları oynuyorsunuz? Sorusu sorulduğunda ise

Bilgisayar, play station kumandalı araba ve konuşan bebeklerle oynadıklarını ifade ettiler.

Okul bahçesine çıkılıp,çelik çomak,körebe  oyunları oynandı.

Çocuklar bu oyunları çok sevdiler.

Anne ve babalarının da küçükken bu oyunları oynadıklarını ifade ettiler.

Bu oyunların daha zevkli olduğundan bahsettiler…

4 DENEYİMİN PAYLAŞILMASI: Oynadıkları oyunlar hakkında duygularını yazmaları istendi.Bu çalışmalar  arkadaşları ile paylaştılar ve panoya asıldı.