Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ARAŞTIRMA YAPARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

ARAŞTIRMA YAPARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

 2. sınıf öğrencilerim, geçmişte kabul gören mesleklerle günümüzde kabul gören meslekler konusunda okulumuzun bilgisayar odalarında araştırmalar yaptılar.

Araştırmalar sırasında araştırdıkları konunun dışında bir çok başka bilgiyle karşılaştıklarını,bir başlık başka anlamlara da geldiğinde hangisinin araştırdıkları konuyla ilgili olduğunu sordular.Rehberlik etmeye çalıştım.

Öğrenmeyi öğretmek yanında, internette aradığı bilgiye en doğru şekilde ulaşmak,bilgi kirliliğinden sıyrılmak,birden fazla kavramla karışıyorsa aradığını bulmak  için neler yapılabilir? Araştırma yapılırken nelere dikkat edilebilir? Tavsiye edeceğiniz uygulamalar,yöntemler var mıdır? Önerileriniz nelerdir?

Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler...

 

ESKİ VE YENİ MESLEKLER (HAYAT BİLGİSİ)

ESKİ VE YENİ MESLEKLER (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KONU:ESKİ VE YENİ MESLEKLER

KAZANIM:C.2.8.GEÇMİŞTE KABUL GÖREN MESLEKLERLE GÜNÜMÜZDE KABUL GÖREN MESLEKLER ARASINDAKİ FARKLILIKLARI ARAŞTIRIR.

SÜRE:40+40 DAKİKA (HAYAT BİLGİSİ)...40+40 DAKİKA (GÖRSEL SANATLAR)...40 DAKİKA TÜRKÇE..MATEMATİK 40 DAKİKA

İLİŞKİLİ OLDUĞU DERSLER: MATEMATİK (Standart olmayan farklı uzunluk ölçme birimlerini kullanarak bir uzunluğu ölçme....Uzunlukları metre ve santimetre birimleriyle tahmin eder ve tahminini ölçme sonucuyla karşılaştırır.)

GÖRSEL SANATLAR(ARAŞTIRMALARI GÖRSELLEME)...

TÜRKÇE(ŞİİR YAZMA)

ARAÇ-GEREÇ:Meslek tanıtma kartları,A4 kağıtları,renkli kartonlar,boya kalemleri

MERAK UYANDIRMA:İçinde meslek isimlerinin geçtiği bir kliple derse başlandı.

kucuk_DSCF1035.JPGkucuk_DSCF1037.JPG

Klipte geçen meslek isimleri sorulup tahtaya yazıldı.

İLGİYİ ODAKLAMA:Bazı meslekler yok oluyor adlı film izletildi.Film ile ilgili düşünceleri soruldu.

http://www.dailymotion.com/video/xcm97c_sanatkar-meslekler-unutulmaya-yuz-t_news

kucuk_DSCF1040.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ:Gruplara eski meslekleri tanıtan kartlar dağıtıldı.İncelemeleri istendi.İnceledikleri mesleklerle ilgili konuşmaları,,paylaşımda bulunmaları için zaman verildi.

kucuk_DSCF1042.JPG

Kartlarda karşılaştıkları eski mesleklerin isimleri soruldu,tahtaya yazıldı.

Bugün o mesleklerin yerini hangi meslekler almıştır sorusunun cevapları yazıldı.Bu mesleklere rastlayan var mı?Konuşulup yazıldı.

kucuk_DSCF1051.JPGkucuk_DSCF1052.JPG

Gruplara 3'er tane A4 kağıdı dağıtıldı.

1. kağıda dünün meslekleri

2.kağıda bugünün meslekleri yazdırıldı ve tahtaya asıldı.Geleceğin meslekleri neler olabilir? düşünmeleri istendi.

3.kağıda geleceğin meslekleri neler olabilir yazmaları istendi ve tahtaya asılıp okundu.

kucuk_DSCF1053.JPGkucuk_DSCF1054.JPG

kucuk_DSCF1055.JPG

Tahtadaki duruma göre mesleklerdeki değişimlerin sebeplerini yorumlamaları istendi ve yorumlar tahtaya yazıldı.

GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE OYUNLAR (HAYAT BİLGİSİ)

GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE OYUNLAR (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KONU:GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE OYUNLAR

KAZANIM:C.2.5. AİLE BÜYÜKLERİNİN KÜÇÜKKEN OYNADIĞI OYUNLARI ARAŞTIRIR, BU OYUNLARLA KENDİSİNİN VE ARKADAŞLARININ OYNADIĞI OYUNLARI KARŞILAŞTIRARAK DEĞİŞİMİ FARK EDER.

SÜRE: 40+40 DAKİKA

MERAK UYANDIRMA:Derse ''ELDEN ELE '' oyunu ile başlandı.(Bir kişi ebe olur ve ebenin gözü kapatılır.Bu sırada belirlenen bir nesne sınıfta elden ele dolaştırılır.Ebe gözünü açtığında nesne kimin elindeyse o kişi ebe olur.Oyun bu şekilde sürdürülür.)

kucuk_DSCF0987.JPGkucuk_DSCF0993.JPG

İLGİYİ ODAKLAMA:Oyunla ilgili duygu ve düşünceleri alındı.

ÖĞRENME DENEYİMİ: Günlük hayatımızda hangi oyunları oynuyoruz? Sorusunun cevaplarını grupça A4 kağıtlarına listelemeleri istendi.

kucuk_DSCF0995.JPGkucuk_DSCF0996.JPGkucuk_DSCF0998.JPGkucuk_DSCF0997.JPG

Yazdıkları tahtaya asıldı.

Bu oyunları nerelerde oynadığımız konuşulup tahtaya yazıldı.

kucuk_DSCF1002.JPG

Tahtaya yazılan oyun oynadığımız yerlerden bir tanesini seçmeleri istendi.

OKUL BAHÇESİ seçildi.Grupça belirledikleri bir oyunu 10 dakika bahçede oynamak üzere planlamaları istendi.

Bahçede oyun oynandı.

kucuk_DSCF1003.JPGkucuk_DSCF1005.JPGkucuk_DSCF1012.JPG

kucuk_DSCF1008.JPG

Oynadıkları bir oyunla ilgili olarak aşğıdaki başlıkların yer aldığı tabloyu doldurmaları istendi.

OYUNUN ADI      NEREDE          NE İLE              NASIL OYNANIYOR?

                       OYNANIR?     OYNANIYOR?

kucuk_DSCF1013.JPGkucuk_DSCF1014.JPG

Ders kitabındaki konu ile ilgili sayfanın görselleri incelendi.Soruları cevaplandırıldı.

HAYAT BİLGİSİ PERFORMANS ÇALIŞMASI

HAYAT BİLGİSİ PERFORMANS ÇALIŞMASI

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KONU:DUYGULARIM DEĞİŞİYOR

KAZANIM:C.2.24. Gün içinde kendisinin ve arkadaşlarının duygularındaki değişimi gözlemler ve bu değişimin nedenleri hakkında çıkarımlarda bulunur.

DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİ:TÜRKÇE(HİKAYE YAZMA,YAZIM KURALLARI),GÖRSEL SANATLAR,MÜZİK

SÜRE:40+40 DAKİKA HAYAT BİLGİSİ ,  40+40 DAKİKA TÜRKÇE , 40 DAKİKA GÖRSEL SANATLAR, 40+40 DAKİKA MÜZİK

GEREKLİ MATERYALLER:A4 kağıtları,renkli kalemler,renkli kartonlar.

MERAK UYANDIRMA:Önceden hazırlanan neşeli bir müzik çalındı.Müziğin yaşattığı hislere uygun dinleyip hareket edebilecekleri söylendi.Ardından hüzünlü bir müzik çalındı.

kucuk_DSCF0773.JPGkucuk_DSCF0775.JPGkucuk_DSCF0776.JPGkucuk_DSCF0777.JPGkucuk_DSCF0778.JPG

kucuk_DSCF0779.JPGkucuk_DSCF0780.JPG

İLGİYİ ODAKLAMA:Yaşadıklarını anlatmaları istendi.Neler hissettikleri söylettirildi.Duygu kelimeleri alındı.

ÖĞRENME DENEYİMİ:Ders kitabındaki örnek olay okundu.Çocuğun gün içinde hangi duyguları yaşadığı konuşuldu.

kucuk_DSCF0781.JPG

***Örnekte yaşanan olayları grup grup DRAMA ile anlatmaları için PLANLAMA süresi verildi.

kucuk_DSCF0782.JPGkucuk_DSCF0785.JPG

Planlamaların bitiminden sonra canlandırmalar yaptırıldı.

kucuk_DSCF0786.JPGkucuk_DSCF0787.JPGkucuk_DSCF0788.JPG

Gün içinde yaşadığımız duygular konuşuldu.Tahtaya listelendi.Gün içinde duygularımızdaki değişimlerin nedenleri konuşuldu.

kucuk_DSCF0791.JPG

Her duyguya bir numara verildi.Öğrenci sayısı kadar numara yazılıp torbaya koyuldu.Her öğrenci bir numara çekti.Tahtadaki duyguların

BEBEKKEN VE ŞİMDİ (HAYAT BİLGİSİ)

BEBEKKEN VE ŞİMDİ (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KONU:BEBEKKEN VE ŞİMDİ

KAZANIM:C.2.3.BEBEKLİK VE ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE TÜKETTİĞİ YİYECEK-İÇECEKLERİ OYUN VE OYUNCAKLARI KARŞILAŞTIRARAK BU TÜR DEĞİŞİKLİKLERİN DOĞAL BİR OLGU OLDUĞUNU KAVRAR.

SÜRE:40+40 DAKİKA

GEREKLİ MATERYALLER:BEBEKLİK FOTOĞRAFLARI,KARTON,YAPIŞTIRICI,A3 KAĞITLARI,BEBEKLİK OYUNCAKLARI,KULLANDIKLARI EŞYALAR

MERAK UYANDIRMA:''E BEBEĞİM'' şarkısının klibi izlendi.

kucuk_DSCF0713.JPG

İLGİYİ ODAKLAMA:Bebekken kullandıkları eşyaları,oyuncakları çıkarmaları istendi.

Zaman makinesinde geçmişe,bebeklik günlerine doğru bir yolculuğa çıkmaları istendi.

HAYDİ BEBEK OLALIM

'' HOŞGELDİN MELEK '' Klibi eşliğinde eğlenildi.

kucuk_DSCF0717.JPG

kucuk_DSCF0721.JPGkucuk_DSCF0724.JPGkucuk_DSCF0726.JPGkucuk_DSCF0730.JPG

Kazanım tahtaya yazıldı.

kucuk_DSCF0733.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ:Bebeklik fotoğraflarını çıkarmaları ve grupça poster oluşturmaları istendi.

kucuk_DSCF0734.JPGkucuk_DSCF0742.JPG

Gruplara A3 kağıtları dağıtıldı ve yatay kullanıp çizgiyle ortadan ikiye bölmeleri istendi.Yarısına bebekken yediklerimiz-içtiklerimizin yazılması istendi.

kucuk_DSCF0739.JPGkucuk_DSCF0740.JPGkucuk_DSCF0741.JPG

Gruplara yeniden A3 kağıtları dağıtıp yine yatay tutup çizgiyle ortadan ikiye ayırıp bebekken oynadıkları oyun-oyuncakları listelemeleri istendi.

Teneffüste bahçede bebekken oynadığımız oyuncaklarla oyunlar oynandı.

kucuk_DSCF0743.JPGkucuk_DSCF0744.JPG

Günümüze dönmeleri istendi.Yarısını bebekken diye doldurdukları tabloların diğer yarısını bugünü düşünerek doldurmaları istendi.

kucuk_DSCF0757.JPG

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Tablolar tahtaya asıldı ve sunumlar yapıldı.