DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KONU:ESKİ VE YENİ MESLEKLER
KAZANIM:C.2.8.GEÇMİŞTE KABUL GÖREN MESLEKLERLE GÜNÜMÜZDE KABUL GÖREN MESLEKLER ARASINDAKİ FARKLILIKLARI ARAŞTIRIR.
SÜRE:40+40 DAKİKA (HAYAT BİLGİSİ)...40+40 DAKİKA (GÖRSEL SANATLAR)...40 DAKİKA TÜRKÇE..MATEMATİK 40 DAKİKA
İLİŞKİLİ OLDUĞU DERSLER: MATEMATİK (Standart olmayan farklı uzunluk ölçme birimlerini kullanarak bir uzunluğu ölçme....Uzunlukları metre ve santimetre birimleriyle tahmin eder ve tahminini ölçme sonucuyla karşılaştırır.)
GÖRSEL SANATLAR(ARAŞTIRMALARI GÖRSELLEME)...
TÜRKÇE(ŞİİR YAZMA)
ARAÇ-GEREÇ:Meslek tanıtma kartları,A4 kağıtları,renkli kartonlar,boya kalemleri
MERAK UYANDIRMA:İçinde meslek isimlerinin geçtiği bir kliple derse başlandı.
Klipte geçen meslek isimleri sorulup tahtaya yazıldı.
İLGİYİ ODAKLAMA:Bazı meslekler yok oluyor adlı film izletildi.Film ile ilgili düşünceleri soruldu.
http://www.dailymotion.com/video/xcm97c_sanatkar-meslekler-unutulmaya-yuz-t_news
ÖĞRENME DENEYİMİ:Gruplara eski meslekleri tanıtan kartlar dağıtıldı.İncelemeleri istendi.İnceledikleri mesleklerle ilgili konuşmaları,,paylaşımda bulunmaları için zaman verildi.
Kartlarda karşılaştıkları eski mesleklerin isimleri soruldu,tahtaya yazıldı.
Bugün o mesleklerin yerini hangi meslekler almıştır sorusunun cevapları yazıldı.Bu mesleklere rastlayan var mı?Konuşulup yazıldı.
Gruplara 3'er tane A4 kağıdı dağıtıldı.
1. kağıda dünün meslekleri
2.kağıda bugünün meslekleri yazdırıldı ve tahtaya asıldı.Geleceğin meslekleri neler olabilir? düşünmeleri istendi.
3.kağıda geleceğin meslekleri neler olabilir yazmaları istendi ve tahtaya asılıp okundu.
Tahtadaki duruma göre mesleklerdeki değişimlerin sebeplerini yorumlamaları istendi ve yorumlar tahtaya yazıldı.