HAYAT BİLGİSİ;ÇİÇEĞİMİ SULAMALIYIM
DERSİN ADI:HAYAT BİLGİSİ
SINIFI :3
ÜNİTE :BENİM EŞSİZ YUVAM
KAZANIM :Canlıları sınıflandırarak evinde bitki yetiştirmeye veya hayvan beslemeye istekli olur ve onların ihtiyaçlarını karşılamak için sorumluluk alır.
İLİŞKİLENDİRİLEN DERS VE KAZANIMLAR:
TÜRKÇE :Katılımlı dinler.
Şiir yazar.
Doğayı izler,doğadaki değişimleri farkeder ve yorumlar.
GÖRSEL SANATLAR :Çevresindeki çiçekler,evler,bitkiler,kuşlar vb. varlıkları belirleyerek bu varlıkların birer biçimi olduğunu farkeder.
MERAK UYANDIRMA :öğrenciler sınıfa girmeden önce her birinin masasına,geçen yıl yaptığımız kağıt çiçeklerden koyuldu.Hepsi yerine oturup şaşkın şaşkın çiçekleri ellerine aldılar.Karşılarına oturup çiçekten derin bir nefes çekip "oh ne güzel kokuyor"dedim.İyice şaşırdılar,öğretmenim bu kokar mı?sorusu geldikten sonra konu istediğim noktaya gelmiş oldu.
İLGİYE ODAKLAMA :Canlı ve cansız varlıklardan biraz bahsettikten sonra canlı varlıkların Hayvanlar ve bitkiler olduğu,bunların bazılarının evlerimizde de bakılıp beslenebildiği anlatıldı.Daha önceden hazırlanan evde bakılan,dışarıda bakılan canlılar
SOSYAL BİLGİLER;MİLLİ KAHRAMANLARIMIZ
DERSİN ADI:HAYAT BİLGİSİ
SINIFI :4
ÜNİTE :GEÇMİŞİMİ ÖĞRENİYORUM
KAZANIM :Yaşanmış olaylardan ve görsel materyallerden yola çıkılarak Milli Mücadele sürecinde yakın çevresini ve Türkiye'yi betimler.
ATATÜRKÇÜLÜK KAZANIMI.Türk kadınının Kurtuluş savaşındaki yerini örnekler vererek açıklar.
SÜRE :40'+40'
İLİŞKİLENDİRİLEN DERS VE KAZANIMLAR:
MATEMATİK:Zamanı ölçme(Yıl,ay,hafta,gün arasındaki ilişkileri açıklar.)
TÜRKÇE:Görsel Okuma
a-Resim ve Fotoğrafları yorumlar.
b-Bilgi edinmek amacıyla bilişim tek.yararlanır.
GÖRSEL SANATLAR:Resimle fotoğraf arasındaki farkı bilir.
MÜZİK:Müziklerle ilgili araştırmalarında bilişim teknolojilerinden yararlanır.
MERAK UYANDIRMA :Sınıfa Topal Osman türküsünü söyleyerek girdim.(sesimi pek beğenmediler aslını,bilgisayardan dinledik:)Osman ağa hakkında bildikleri kısaca dinlenerek,Kurtuluş savaşı sırasında yaptıkları hakkında bilgi verildi.Başka halk kahramanı bilip bilmedikleri soruldu.Daha önceden hazırladığım resimleri dağıtarak incelemeleri istendi.
TOPAL OSMAN TÜRKÜSÜ
Şan verdi memlekete unutulmasın adı,
Topa
YÖNERGELERİ TAKİP ET;HAYAT BİLGİSİ
DERSİN ADI:HAYAT BİLGİSİ
SINIFI :3
ÜNİTE :OKUL HEYECANIM
KAZANIM :Yönergeleri takip ederek okuldaki bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlan.
İLİŞKİLENDİRİLEN DERS VE KAZANIMLAR:
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık:Sözlü ve yazılı talimatlara uyar.
Matematik:Problem Çözma Basamakları(Plan yapalım,planı uygulayalım,kontrol edelim)
Müzik:Dinlediği müzikle ilgili duygu ve düşüncelerini ifade eder.
Türkçe:Görsel Okuma(Bilgi toplamak amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır.)
Görsel Sanatlar:Yaptığı çalışmaları sergilemekten ve bu duyguyu çevresiyle paylaşmaktan haz alır.
MERAK UYANDIRMA:Elimde cep telefonumla uğraşarak sınıfa girer ve ses ayarları ile problem yaşadığımı ve her tarafını karıştırmama rağmen bir türlü halledemediğimi söylerim.(muhtemelen ver bakim,ben yaparım diyenler çıkacaktır.)
Öğrencilere ne yapsam acaba? diye sorulur ve konu kullanma kılavuzuna bağlanır.
İLGİYE ODAKLAMA:Telefonun kullanma kılavuzunun yanımda olduğu söylenir.Birlikte kılavuzun ilgili bölümü bulunup,yapılacak işlem bir öğrenciye basamak basamak okutulup sorun halledilir.
Bunun hemen arkasından önceden hazırlanmış iplerle(iplerle elde şekil elde etme oyunu)elimde bir şekil oluşturur ve aynısından kendilerinin de oluşturmalarını isterim.(Bu bölüm çok eğlenceliy di.Ön
HAYAT BİLGİSİ;EVDE KULLANDIĞIMIZ DOĞAL KAYNAKLAR
26.10.2011 Gönderen Baysan Banu Uzun
DERSİN ADI:HAYAT BİLGİSİ
SINIFI :3
ÜNİTE :OKUL HEYECANIM
KAZANIM :Kişisel bakımını yaparken kaynaklar tutumlu kullanır.
MALZEMELER: Balonlar,makas,renkli kartonlar
MERAK UYANDIRMA:Elimdeki su faturasıyla söylene söylene sınıfa girerim.Öğrenciler neden söylendiğimi sorduğunda faturanın çok yüksek geldiğini neden olduğunu anlayamadığımı söylerim.
İLGİYE ODAKLAMA:Sizce neden bu kadar yüksek gelmiştir? sorusunu öğrencilere yönelterek hepsinden birer cümle ile cevaplarını alırım.Genelde çok fazla su kullanmaya vurgu yapılacaktır,bunu evde özellikle kişisel bakımımızı yaparken hangi kaynakları kullanırız sorusuyla birleştirerek düşüncelerini renkli bir kartona yazmaları istenir.
ÖĞRENME DENEYİMİ:İki öğrenci seçilerek,bunlardan birisi evde kaynakları tutumlu kullanan,diğerinin ise bu kaynakları ısraf eden öğrenciyi canlandıracakları söylenir.Bir diğer iki öğrenci seçilerek bunların da bu iki öğrencinin yaşadığı Dünya'yı temsil edecekleri belirtilir.Dünya'yı temsil eden öğrencilere,üzerinde Dünya'daki doğal kaynakların yazılı olduğu balonlar iliştirilir.Tutumlu ve müsrif çocuğu canlandıracak öğrenciler yaptıkları davranışları küçük kartlara yazarlar.
27 Ekim 2011 Perşembe 15:21
SOSYAL BİLGİLER;Adım Adım Türkiyem
DERSİN ADI:Sosyal Bilgiler
SINIFI :5
ÜNİTE :Adım Adım Türkiye
KAZANIM :Ülkemizin çeşitli yerlerindeki kültürel özelliklere örnekler verir.
MALZEMELER: Türkiye Haritası,makas,yapıştırıcı
MERAK UYANDIRMA: Öğrenciler sınıfa girerken Trakya yöresine ait “Arda Boyları”parçası çalınır,bu arada bu ezgi eşliğinde Giresun yöresine ait “Karşılama” oyunu oynanır.Ezgi ve oyun figürlerinin uyumsuzluğu fark ettirilir.
İLGİYİ ODAKLAMA :Ezgi ve oyun figürlerinin neden birbirine uymadığı sorusuyla”Her ikiside farklı yörelere ait” sonucu öğrencilere buldurulur.Her bölgenin kendine has kültürel özellikleri olduğu,Türkiye deki bölge sayısı kadar gruplara ayrılarak,her grubun kendine ait bölgenin kültürel özelliklerini araştırarak,o bölgenin haritası üzerinde sunum yapacakları söylenir ve öğrencilere araştırma yapmak için zaman ve donanım(bilgisayar laboratuarı)sağlanır.
ÖĞRENME DENEYİMİ :Daha önceden çizilip hazırlanmış büyük Türkiye haritası duvara asılır.Her öğrenci grubu sırayla hazırladıkları sunumları o bölgenin haritası üzerinde anlatıp,o bölgeyi Türkiye Haritası üzerine yerleştirirler.(sunumda slayt,video,resimler,canlandırmalar kullanılabilir.)