BAK POSTACI GELİYOOOR:)))
Sevgili Hayat Bilgesi arkadaşlarımla son dersimizi yaparken birbirimize kartpostal gönderme fikri gelişti bir anda.Bu gün okula geldiğimde postacıdan gelen zarfları görünce nasıl sevindim anlatamam,en son postadan ne zaman kart ya da mektup aldım hatırlamıyorum bile.Üniversite sınavına girdiğim yıllarda,sonuçların geleceği zarfı almak için balkonda postacıyı beklediğim günlerin heyecanını yaşadım bir anda.Sevgili Arslan ve Sema öğretmenlerim kartlarınız beni çoook mutlu etti.Bana küçücük şeylerden kocaman tadlar almayı hatırlattığınız için teşekkürler:)))))))
Arslan öğretmenim ay parçalarınızı tek teeek öpüyorum
ZİHİNSEL GÜÇ
**** ZİHİNSEL GÜÇ
İki çocuklu bir aile hafta sonunu piknik yaparak geçirmeye karar verirler. Piknik yerine vardıklarında anne yemeği hazırlarken, çocuklar babalarıyla birlikte yürüyüşe çıkar. Uzun bir yürüyüşten sonra oldukça yorulan küçük çocuk yalvarırcasına bakan gözlerle, 'Babacığım çok yoruldum. Lütfen beni kucağında taşır mısın?' der.
Baba; 'Ben de yorgunum oğlum'' der demez çocuk ağlamaya başlar. Baba tek kelime etmeden ağaçtan bir dal keser. Dalı bıçakla biçimlendirip, çocuğa zarar vermeyecek biçimde yontar. Sonra dalı oğluna verir. 'Al oğlum, sana güzel bir at' der. Çocuk sevinçle dal parçasından yontulmuş ata biner ve sıçrayarak, ata vurarak annesinin yanına doğru gitmeye başlar. Babasını ve ablasını geride bırakmıştır bile...
Baba gülerek kızına: 'İşte yaşam budur kızım. Bazen zihnen ya da bedenen kendini çok yorgun hissedeceksin. İşte o zaman kendine değnekten bir at bul ve neşe ile yoluna devam et. Bu at, bir arkadaş, bir şarkı, bir çiçek, bir şiir yada bir çocuğun tebessümü olabilir.'
********************Degn
18 Nisan 2011 Pazartesi 08:07
NE ÇABUK BÜYÜDÜÜÜM?
DERS: HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
SÜRE:40’+40’
KAZANIM: C3 .1 Önceki yıllarda tek başına yapamadığı halde şimdi yapabildiği davranışları ayırt eder ve zaman içinde ortaya çıkan bu değişimin nedenlerini açıklar.
Bu hafta ikinci kazanımı uygulayabilme şansı da buldum.
Sınıfa dizlerimin üzerinde girerek merak uyandırma aşamasını gerçekleştirdik.bu boydayken kaç yaşında olabilirim tahmin eder misiniz?sorusuyla konuya giriş yaptık.Daha önceden öğrencilerimden resimlerini getirmesini rica etmiştim(bir kısmı resim getirmediği için sadece bir öğrencini resmi üzerinden gittim,her öğrencinin resmi olsaydı fon kartonlarına bireysel bir çalışma planlamıştım)
Resimleri, tahtaya çizdiğimiz basamak ların üzerine yapıştırdık
Daha sonra,resimlerde kaç yaşında olduğunu yazdık ve hangi yaşta neler yapabiliyorduk,neler yapamıyorduk konusunda beyin fırtınası yaptık,bunları resimlerin altına yazdık.
Bu geçen sürede bedenlerinde meydana gelen değişiklikleri de tartıştık.Sonra18 yaşına geldiğiniz de nasıl olcağınızı düşünüyorsunuz sorusu yöneltildi öğrencilere.Bazıları fiziksel özellikleri sıraladı,bazıları akademik başarı anlamında şeyler sıraladı,bazıları özel hayatlarıyla ilgili konuları paylaştı,hemen hemen hepsinin bakış açısı farklıydı.
Sonra isteyenlerin 18 yaşındaki hallerine,isteyenlerin yeni doğmuş hallerine mektup yazmaları istendi.