Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
GÖĞE YAKIN TOPRAKLAR DAN SELAM GETİRDİK...

GÖĞE YAKIN TOPRAKLAR DAN SELAM GETİRDİK...

             "Göğe yakın topraklar"Artvinliler bu tabiri kullanıyorlar illeri için.Hiç de haksız değiller,ikibuçuk gün boyunca neredeyse bulutlarla iç içe,oksijen sarhoşu olduk.Kıvrım kıvrım yolları,puslu havası ve kar manzaralı zirvelerle görülmeye değer bir güzellik Artvin...

    Karadeniz Bakır İlköğretim Okulu yöneticileri Ayfer.ismail ve Kemal öğretmenlerim başta olmak üzere tüm okul öğretmenlerinin emeklerine,enerjilerine ve gülen yüzlerine hayran kaldık.Eğitim boyunca olumlu tutumuyla motivasyonumuzu hep üst seviyede tutan Erçin hocama,destekleri ve ekip arkadaşlıkları için Özgür ve Mesut hocama çoook teşekkürler:))

14 Mart 2011 Pazartesi 09:57 15 Yorum

YAŞASIIIIN DERS HAYAT BİLGİSİ

YAŞASIIIIN DERS HAYAT BİLGİSİ

  Hayat Bilgisi dersinde bu haftaki kazanımımız;Kişisel eşyalarını ve başkalarının eşyalarını özenli kullanmadığında ortaya çıkan sorunları çözer...

Merak uyandırma aşamasında beyaz önlük giyilip steteskop takılarak sınıfa girilir,bu gün hep birlikte doktor olacağız diyerek derse girilir.

 Kişisel eşyalarının neler olduğu,en sevdiklerinin hangisi olduğu konusunda sohbet edilir.Başkasının kendi eşyalarına zarar vermeleri durumunda neler hissedecekleri sorulur.Şimdi en sevdiğiniz kişisel eşyanızı zarar görmüş düşünerek resimlemeleri bu eşyaların açacağımız hastanenin hastaları olacağı söylenir.

  Daha sonra Hastanemizi resimleri duvarlara asarak hazırlamaya başlarız.Hastalarımızın her birinin yanına teşhis ve tedavi yazan kağıtlar asılır.Öğrencilere de bulunan önlükler giydirilir  ve hastalar tek tek dolaşılarak eşyaların neden bu hale geldikleri ve onarılmaları için neler gerektiği belirlenir,hepsine reçete yazılır....Bu arada hastalarımıza balonlardan yaptığımız kan ve serum torbaları taktık,kağıttan yaptığımız derecelerle ateşlerini ölçtük.Herbirinin neden bu hale geldikleri,korunmaları için neler yapılabileceği konusunu öğrenciler aralarında tartışıp teşhis ve tedavi bölümlerini doldurdular.Çok keyifli bir dersti.Daha kalabalık sınıflarda hastane, okula ait kişisel eşyalar,odasına ait kişisel eşyalar vb eşyalar sınıflandırılarak koğuşlar bile kurulabilir:))

RİZE/FINDIKLI DAN BİR EĞİTİM HİKAYESİ..

RİZE/FINDIKLI DAN BİR EĞİTİM HİKAYESİ..

 Rize'nin şirin ilçesi Fındıklı'da çalışkan,eğlenceli,lider ve idealist öğrretmenlerle donanmış Muammer ÇİÇEKOĞLU İlköğretim okulundaydık bu haftasonu.Değerli yöneticileri Nevzat öğretmenim,Mehmet öğretmenim ve Ayşe öğretmenim liderliğinde,sevgili öğretmen arakadaşlarım misafirperververliğin doruk noktasını doyasıya yaşattılar bizlere.Enerjiniz,eğitim adına en iyiyi yapabilme azminiz hiç yokolmasın.....

     Eğitim sırasında gülen yüzünü ve desteğini hiç esirgemeyen Yusuf Ziya GÜLDERE,

    Güven verici takım arkadaşlığı ve desteğiyle Muhammet TÜRKMEN çoooook teşekkürler,harikasınız......

DERSİMİZ HAYAT BİLGİSİ...

DERSİMİZ HAYAT BİLGİSİ...

     Merhaba arkadaşlar dersimiz Hayat Bilgisi,hedefimiz kazanımları kalıcı,eğlenceli ve farklı hale nasıl getirebilirizi düşünmek,uygulamak,sizlerle paylaşmak ve tecrübelerinizle daha da zenginleştirebilmek.Göz kırp

DERSİN ADI: Hayat Bilgisi

SINIFI:  3

TEMA:  Benim Eşsiz Yuvam

KAZANIMLAR:  Ailesiyle birlikte eğlenmenin aile bireylerine katkılarını açıklar ,bunun için planlar yapar ve planıyla ilgili düşüncelerini etkili bir biçimde sunar.

MALZEMELER: Renkli balonlar, Aile eğlencelerini ifade eden resimler

 

ÖĞRENME AKIŞI BASAMAKLARI

 

1-MERAK UYANDIRMA: Öğretmen sınıfa girerek hiç konuşmadan bu gün balonlar şişireceklerini, balonlarla çalışacaklarını beden diliyle anlatmaya çalışır.

2-İLGİYİ ODAKLAMA:  Öğrencilere ailece eğlenmek için neler yaptıkları sorulur,herkese sırayla söz hakkı verilir.Öğrencilerin söyledikleri(piknik,film izlemek,oyun oynamak vb.)tahtaya not edilir.Daha önceden öğretmen tarafından hazırlanmış resimler öğrencilere dağıtılarak eğlenmek için yaptıkları etkinlikler,oyunlarla ilgili resimler buldurulur,bu etkinlikler sırasında en çok neden zevk aldığı,oyunların nasıl oynandığı vb. konularda birkaç cümleyle arkadaşlarıyla paylaşımda bulunurlar.

 

3-ÖĞRENME DENEYİMİ:  Ailece eğlenmek için yaptıkları etkinliklerden sessiz sinema oyunu bir öğrenci tarafından arkadaşlarına anlatılır ve örnek olarak birkaç kez oynanır eğlenceli bulup bulmadıkları  konusunda öğrencilerin düşünceleri alınır.Bu oyunu evde oynarken daha fazla eğlenebilmek için nasıl değişikler yapabileceğimiz sorulur.Öğrencilerin söyledikleri doğrultusunda oyuna yeni bir şekil verilir ve yönergesi tahtaya yazılır.

 

DENEYİM PAYLAŞIMI: Öğrencilerle yeniden şekillenen oyunu oynamak için renkli balonlar hazırlanır. Daha önceden tahtaya yazılmış olan eğlence etkinlikleri küçük kağıtlara yazılarak balonların içine konur ve balonlar şişirilir.(Eğer hava şartları müsait ise bahçede yapılması daha uygun olur.)Öğrenciler bahçede iki eşit gruba ayrılır, her gruba 5 dakika süre verilir(Bu süre öğrenci sayısına göre değişebilir)Bu süre içinde en fazla balonu üzerine oturarak patlatıp içinden çıkan kelimeyi arkadaşlarına beden diliyle anlatabilen grup oyunu kazanır.

26 Şubat 2011 Cumartesi 22:14 6 Yorum

ÇOCUKLARINIZIN DÜŞÜNCE YETENEĞİNİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

ÇOCUKLARINIZIN DÜŞÜNCE YETENEĞİNİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

 

 

 


Çocuklarınızın düşünce yeteneğini nasıl geliştirirsiniz?

Kavramları öğrenmesini sağlayın
Günlük sohbetlerinizde sık sık kavramları kullanın. Zıddını söyleme oyunları oynayın: Sıcak-soğuk, dolu-boş, uzun-kısa gibi. Evdeki çeşitli nesneleri şekillerine göre sınıflandırın. Evdeki nesnelerin boyunu karşılaştırın.

Hafıza becerilerini güçlendirin
Uyku öncesinde o gün yaşadıklarınız hakkında konuşun. Çocuğunuz sizinle birlikte söyleyecek kadar öğrenene dek, her gün aynı ninniyi söyleyin.

Eleştirel düşünme yeteneğini geliştirin
Karar verirken çocuğunuzun da dahil olabileceği seçenekler oluşturun. Bir görevi yapmanın değişik yolların keşfetmesi konusunda ona rehberlik edin.

Görevlerini tamamlatın
Çocuğunuza görevler verin (oyuncaklarını toplamak gibi). Görevini tamamladığında bunu fark edin ve yorum yapın. İşini bitirmediyse, hatırlatmalar yapın ve sabırlı olun. Kendi isteği ile yerine getirdiği görevler için ona teşekkür edin.

Soyadını, adresini öğretin
Soyadını ve adresini, ona sık sık tekrarlayın.