DERSİMİZ HAYAT BİLGİSİ
Bu dönem bir kaç harika meslektaşımla birlikte,Yusuf Ziya hocamın liderliğinde "Hayat Bilgisi;Etkinlik temelli ders planı"dersini alıyoruz.Çalışmalarımızda hayat bilgisi kazanımlarına yönelik merak uyandırma,ilgiye odaklama vb.etkinlikler üretiyor bunları tartışıyor ve uygulamaya çalışıyoruz.Hepimiz sürekli düşünme ve üretme halindeyiz galiba,acaba bu kazanımı daha farklı,ilginç,eğlenceli,anlamlı nasıl verebilirizi arıyoruz.
Yine bu çalışmalarımızla ilgili bu gün kü deneyimimizi paylaşmak istedim sizlerle,
DERS:Hayat Bilgisi
SINIF:3
KAZANIM:Farklılıklarının doğal olduğunu kabul eder,çevresindeki farklılıkları hoşgörür.
Dersime merak uyandırmak için sınıfa biraz kızgın girdim.Öğrencilerim hemen nedenini sordular.Kardeşimle bir gün geçirmek istediğimi fakat ikimizinde farklı şeylerden hoşlandığımız için bir türlü ne yapacağımıza karar veremediğimizi bu yüzden kötü bir gün geçirdiğim üzerine kısa bir hikaye anlattım.Bir kaç öğrenciden ne yapabilirdik üzerine fikir aldıktan sonra,kardeşler de dahil tüm aile bireylerimiz,arkadaşlarımız arasında bir çok farklılık olduğuna dikkat çekerek konuyu kazanıma bağladım.
Daha sonra her öğrenciye bir parça kağıt verip yapmaktan en fazla zevk aldığı 3 şeyi yazmalarını istedim,yazılanları tahtaya da not aldım.
Her öğrenciye hoşlandıkları şeyleri simgeleyen farklı renklerde balonlar verildi ve hep birlikte şişirdik.Balonların rengarenk görünümlerini, farklılıklarımızın yaşantımıza renk kattığına vurgu yaptığını belirttik.Öğrencilerden" hepsi aynı renk olsaydı hiç güzel olmazdı zaten"sözü de çıkınca farklılıklarımız konusunun anlaşıldığına iyice kanaat getirdim.
Daha sonra herkes elindeki balonları havaya fırlattık.bu arada öğrencilerden "farklılıklarımız birlikte "diye de bir slogan çıktı.
Deneyimin paylaşılması aşamasında işi oyuna çevirdik.Bir kişi kalkıp yerdeki balonlardan vererek seçtiği bir arkadaşının hoşlandığı şeyleri tahmin etmeye çalıştı.Çook eğlenceliydi...
OYUN HAMURLARIYLA HAYVANLAR DÜNYASI....
Geçen yıl yaptığımız bir çalışmayı paylaşmak istedim arkadaşlar.Hatta bu çalışmanın birkaç karesini o zaman paylaşmıştım.Resim yayınlama konusunda sıkıntı yaşadığımdan çalışmanın tamamını paylaşamamıştım.
Çalışmamızın konusu hayvanlar idi.Çalışmayı klasik anlatımdan nasıl çıkarabilirim diye düşünürken, önceleri alan eğitimlerinde oyun hamurlarıyla yaptığımız açıkçası benim çok hoşuma giden sıra sende etkinliği bana ilham kaynağı oldu.Öğrencilerle dünya üzerindeki hayvanlar üzerine kısa bir sohbetle başladık etkinliğe.Her öğrenciye hangi hayvanı anlatmak istediği soruldu,oyun hamurları dağıtılarak arkadaşlarına anlatmak istedikleri hayvanları şekillendirmeleri istendi.Önceleri nasıl yapıcaz?yapamam ki vb. sözlere kendimi hazırlıyordum ki.inanılmaz bir hevesle sarıldılar çalışmaya.Mevcudu çok kalabalık sınıflarda bu çalışma grup çalışması halinde yapılabilir,farklı bir çok derste kullanılabilir.
Hamurdan hayvanlarını yaptıktan sonraki derslerine, o hayvanlarla ilgili ek bilgi,resim vb toplayarak geldiler ve arkadaşlarına sunumlarını yaptılar.Biliyorum ki dersimizde paylaştığımız hayvanlarla ilgili ayrıntıları hiçbiri hiç bir zaman unutmayacaklar.Ortaya çıkardıkları ürünler sayesinde sanatsal yönü kuvvetli öğrnecimi de farketmemi sağladı bu çalışma...
RAKAM ÇARKI
Bir kaç yıl önce Sınıf öğretmenliğinde okuyan öğrencilerin tasarımlarını sergilediği bir sergi gezmiştim.Kullanabilecek olduklarımı fotoğraflayarak saklamıştım.Yukarıdaki sayı çarkı pek çok amaçla kullanılabiliyor.1.sınıf öğrencilerine rakamları kavratmak için,her rakamdaki bütün derslere ait olabilecek sorulara cevap verebilmek,bir kaç defa çevirerek çıkan rakamları toplamak vb.bir sürü amaç için kullanılabilir,bu tamamen öğretmenin yaratıcılığına kalmış bir şey.
Ben bunu,her rakamın altına sorular koyup,öğrencilere çevirtip şanslarına gelen sorulara cevap vermelerini sağlayarak dersin değerlendirme aşamasını eğlenceli hale getirmiştim.....