e-Seminer Jülide Işıl Bağatur "Farklı Öğrenen Çocukların Eğitimi "


 

Bu e-Seminerin temel amacı, özel eğitime ihtiyacı olan çocukların eğitim hakkı -- özel eğitim, hak ve uygulamaları konusunda katılımcıları bilgilendirmektedir. Türkiye'de özel eğitim denildiğinde, ilk akla gelen kavram "engelli eğitimi" olmaktadır. Hâlbuki engelli eğitimi, özel eğitim içerisinde sadece bir alt bölümdür; özel eğitim bunun çok üstünde bir kavramı ifade eder. Yasadaki tanımına bakıldığında özel eğitime ihtiyacı olan birey; çeşitli nedenlerle bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren bireyi anlatır. Özel eğitime ihtiyacı olan bireyin yer aldığı spektrum çok geniştir, öyle ki, bir ucunda çok ağır zihinsel engellilik durumu diğer ucunda ise üstün zeka ve yeteneklilik halleri yer alır. Eğitimde çok önem kazanan "eğitimde farklılaştırma" ve "bireyselleştirilmiş eğitim" uygulamaları esasında özel eğitim anlamına gelmektedir. Eğitimde kaynaştırma ve daha ileri bir adım olan bütünleştirme uygulamaları fırsat eşitliği ilkesi uyarınca tüm öğrencilerin kendi potansiyelini en üst düzeyde gerçekleştirmesine yarayacak eğitimi almasının gerek şartıdır. Çoğu ülkedeki deneyimler, özel eğitim ihtiyaçları bulunan çocuklar ve gençlerin bütünleştirilmesinin bir topluluk içerisindeki bütün çocuklara hizmet veren "bütünleştirme okulları" dahilinde en iyi şekilde sağlandığını göstermektedir. İmzalanan uluslararası sözleşmeler uyarınca Türkiye'nin vizyonu ve taahhüdü bir bütünleştirme modeline yöneliktir. Ülkemizde eğitimin her tür ve kademesinde yer alan resmi ve özel okullarda eğitimde farklılaştırma yani özel eğitimin uygulanması zorunludur. E- Seminerde özel eğitim mevzuat ve uygulamaları konusunda bilgi verilecektir. - See more at: http://www.orav.org.tr/news/newsdetail.aspx?id=402#sthash.kUn95CRi.dpuf