Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
OYUN 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

OYUN

OYUN 

ÖĞRETMENİN AKLINDAN GEÇENLERİ TAHMİN ETMEK

KISA TANIMLAMA/SÖZCÜK OYUNU

SEÇİLMİŞ BİR KONUYA YÖNELİK BEYİN FIRTINASI

 

MALZEME

KURŞUN KALEM VE A4

( Bireysel olarak yada grup yarışması şeklinde oynatılabilir)

  • Öğretmen bir kategori adını tahtaya yazar (Ülke, Meyve, Hayvan ,Dünyadaki Nehirle/Göller vb)
  • Öğretmen seçtiği bir kategoriye yönelik  bir kağıda 10 sözcük yazar (Katılımcılar görmez) Örneğin konu Bilgisayarsa –byte , download, hafıza ,modem , Mouse vb…)
  • Gruplara kağıtlarına konuyla ilgili olabildiğince  fazla sözcük yazmalarını ister (5 dk)
  • Süre dolduğunda öğretmen kendi listesindeki sözcükleri okur
  • Katılımcılar kendi listeleri ile karşılaştırarak benzerlerini işaretlerler.
  • En çok benzerini bulan katılımcılar kazanır.

 

 

 

Oyun 

MALZEME

  • Her katılımcıya bir kart olmak zorundadır
  • Kartların birinde basit bir problem yazın (örneğin 5x4=?)  (seviye yükseltilebilir)
  • Bir başka karta da o problemin sonucunu yazın (20)
  • Bu dört işlemden herhangi biriyle gerçekleştirilebilir
  • Sonuç kartları mutlaka farklı sonuçları içermelidir (eşleme olası açısından önemli)
  • Her katılımcının önüne kartları ters çevirerek yerleştirin.
  • Katılımcılardan kartlara işaretinizle birlikte bakmalarını söyleyin
  • Katılımcılar kartlarındaki problemin sonucuna sahip katılımcıyı  bularak onunla yan yana otursunlar (eşleşme ) (eşit sayı olamaması durumunda sizde oyuna katılın)

 

   OYUNUN İKİNCİ AŞAMASI (bir deste iskambil kağıt)

  • Dört işlemden birini seçin
  • Her iskambil kağıdı üzerindeki şekil sayısı kadar değere sahiptir (örneğin Sinek 7 li  7 puan ,1 li bir puan vb
  • PAPAZ ,ve KIZ  kartlarının çıkartılıp çıkartılmayacağına birlikte karar verin
  • Kalacaklarsa hepsine aynı değeri verin .(örneğin 0, yada 10 vb)
  • JACK  12 puandır
  • Joker  sıfır puandır

 

OYUNUN KURALLARI

  • Kartları karıştırın ve ters çevirerek masaya koyun
  • Her öğrenci sırayla ve en üstteki olmak koşuluyla bir kart alır.
  • Herkes kart aldıktan sonra öğretmenin izniyle kartlarına bakarlar
  • Oyun başlar. Kartlarına bakan katılımcılar eşleştikleri kişinin kartına bakarak istenilen matematik işlemini akıldan yaparlar. Sonucu ilk söyleyen (doğru olarak) kazanan olur.

(örneğin : bir katılımcı  kalp 5 li kartı çekmiştir .Eşleştiği kişinin kartı  karo 9 dur. Toplama işlemi istenmişse 9+5=14 “14” sonucunu ilk söyleyen kazanır.)

  • Kazanan kişi diğerinin kartını alır.
  • Oyun bir kişinin belirlenen süre içinde en çok kartı alması sonucunda birinci ilan edilmesiyle son bulur

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...