OYUN
OYUN
ÖĞRETMENİN AKLINDAN GEÇENLERİ TAHMİN ETMEK
KISA TANIMLAMA/SÖZCÜK OYUNU
SEÇİLMİŞ BİR KONUYA YÖNELİK BEYİN FIRTINASI
MALZEME
KURŞUN KALEM VE A4
( Bireysel olarak yada grup yarışması şeklinde oynatılabilir)
- Öğretmen bir kategori adını tahtaya yazar (Ülke, Meyve, Hayvan ,Dünyadaki Nehirle/Göller vb)
- Öğretmen seçtiği bir kategoriye yönelik bir kağıda 10 sözcük yazar (Katılımcılar görmez) Örneğin konu Bilgisayarsa –byte , download, hafıza ,modem , Mouse vb…)
- Gruplara kağıtlarına konuyla ilgili olabildiğince fazla sözcük yazmalarını ister (5 dk)
- Süre dolduğunda öğretmen kendi listesindeki sözcükleri okur
- Katılımcılar kendi listeleri ile karşılaştırarak benzerlerini işaretlerler.
- En çok benzerini bulan katılımcılar kazanır.
Oyun
MALZEME
- Her katılımcıya bir kart olmak zorundadır
- Kartların birinde basit bir problem yazın (örneğin 5x4=?) (seviye yükseltilebilir)
- Bir başka karta da o problemin sonucunu yazın (20)
- Bu dört işlemden herhangi biriyle gerçekleştirilebilir
- Sonuç kartları mutlaka farklı sonuçları içermelidir (eşleme olası açısından önemli)
- Her katılımcının önüne kartları ters çevirerek yerleştirin.
- Katılımcılardan kartlara işaretinizle birlikte bakmalarını söyleyin
- Katılımcılar kartlarındaki problemin sonucuna sahip katılımcıyı bularak onunla yan yana otursunlar (eşleşme ) (eşit sayı olamaması durumunda sizde oyuna katılın)
OYUNUN İKİNCİ AŞAMASI (bir deste iskambil kağıt)
- Dört işlemden birini seçin
- Her iskambil kağıdı üzerindeki şekil sayısı kadar değere sahiptir (örneğin Sinek 7 li 7 puan ,1 li bir puan vb
- PAPAZ ,ve KIZ kartlarının çıkartılıp çıkartılmayacağına birlikte karar verin
- Kalacaklarsa hepsine aynı değeri verin .(örneğin 0, yada 10 vb)
- JACK 12 puandır
- Joker sıfır puandır
OYUNUN KURALLARI
- Kartları karıştırın ve ters çevirerek masaya koyun
- Her öğrenci sırayla ve en üstteki olmak koşuluyla bir kart alır.
- Herkes kart aldıktan sonra öğretmenin izniyle kartlarına bakarlar
- Oyun başlar. Kartlarına bakan katılımcılar eşleştikleri kişinin kartına bakarak istenilen matematik işlemini akıldan yaparlar. Sonucu ilk söyleyen (doğru olarak) kazanan olur.
(örneğin : bir katılımcı kalp 5 li kartı çekmiştir .Eşleştiği kişinin kartı karo 9 dur. Toplama işlemi istenmişse 9+5=14 “14” sonucunu ilk söyleyen kazanır.)
- Kazanan kişi diğerinin kartını alır.
- Oyun bir kişinin belirlenen süre içinde en çok kartı alması sonucunda birinci ilan edilmesiyle son bulur
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...