KİŞİSEL BAKIMIMIZI YAPARKEN(HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
KONU:KİŞİSEL BAKIMIMIZI YAPARKEN
SINIF:3
TEMA:OKUL HEYECANIM
KAZANIM:A.3.16.Kişisel bakımını yaparken kaynakları tutumlu kullanır.
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Kaynakları etkili kullanma(Bilinçli tüketici olma)
ARA DİSİPLİNLERLE İLŞKİLENDİRME:İnsan hakları ve vatandaşlık(33):Kaynakların verimli kullanılması ve bilinçli tüketilmesi gerektiğini kabul eder.
KAVRAM:Tutumluluk
DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:
TÜRKÇE
TEMA:ÜRETİM,TÜKETİM VE VERİMLİLİK
KAZANIM:YAZMA (3.TÜR,YÖNTEM VE TEKNİKLERE UYGUN YAZMA)8. ŞİİR YAZAR
MATEMATİK:Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer ve kurar.
SÜRE:40+40 DAK.HAYAT BİLGİSİ
40 DAK. TÜRKÇE
40 DAK. MATEMATİK
MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerden ayağa kalkmaları istendi.Müzik çalınacağı,müzik çalarken sınıfta dolaşmaları,müzik durduğunda karşılarındaki kişilere o kişinin özellikleri ile ilgili olarak olumlu ifadeler söylemeleri istendi.
İLGİYİ ODAKLAMA:Oyunda arkadaşlarının söyledikleri ile ilgili ne hissttikleri,hangi özelliklerinden bahsedildiği konuşuldu.
ÖĞRENME DENEYİMİ:KİŞİSEL BAKIM konulu akıl haritaları yaptırıldı.(Ne bildikleri öğrenilip,yeni bilgiler onun üzerine inşa edildi.)
Akıl haritalarında çıkan başlıklar tahtada listelendi.Kişisel bakım araçları ve yapılan işler olarak gruplandı.
Ders kitabındaki ilgili sayfa incelendi.
Kişisel bakımınızı yaparken hangi kaynakları kullanıyoruz?Konulu beyin fırtınası yapıldı.
Tahtada listelenen kişisel bakım araç-gereçleri ve yapıla işlerin hangi kaynaklarla ilgili olduğunu grupça çıkarmaları istendi.
Evlerinden getirdikleri su,elektirik ve doğalgaz,yakıt faturalarını çıkarmaları ve incelemeleri istendi.Okulun faturaları incelendi.
Faturaların uçtuğu fikrinde birleştik ve kısa bir canlanma oyunu oynadık.
Faturalardaki rakamların nasıl aşağı çekilebileceği üzerinde BEYİN FIRTINASI yaptık.
DRAMA ile canlandırdık.
Okuldaki kaynakların nasıl kullanıldığını yerinde görmek için her grup bir katı incelemeye aldı.
İNCELEME SONUÇLARININ RAPORUNU YAZDILAR.
TÜRKÇE DERSİ:Tasarruf,kaynak ve bilinçli tüketim konulu şiirler yazıldı.Okundu.
MATEMATİK:Konuyla ilgili toplama ve çıkarma işlemleri ile çözülebilecek bir poblem yazmaları ve çözmeleri istendi.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Yaptığımız çalışmalar ışığında ne öğrendikleri,neyi farkettikleri,bundan sonra nelere dikkat edecekleri konuşuldu.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...