OKULDA ACİL DURUM (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
KONU:Okulda Acil Durum
KAZANIM:A.3.19. Okulda bir kaza ya da acil durum meydana geldiğinde neler yapılması gerektiğini ifade eder.
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Türkçeyi doğru ve etkili kullanma,güvenlik ve korunmayı sağlama(sağlık ve güvenlik kurallarına,prosedürlerine uyma)
KİŞİSEL NİTELİK:Yardımseverlik üzerinde durulacaktır.
ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:Rehberlik ve Psikolojik Danışma(2):Acil ve kriz durumlarında nasıl davranılacağını bilir.
KAVRAM: Kaza
ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı,A4 kağıtları,renkli kalemler,kareli defter,tıbbi malzemeler(pamuk,batikon,oksijenli su,sargı bezi v.b)
DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:
TÜRKÇE:Yazma
Tür,Yöntem ve tekniklere uygun yazma
5.Hikaye yazar
MATEMATİK:
Öğrenme Alanı:Veri
Alt Öğrenme Alanı:Şekil Grafiği,Tablo
Kazanımlar:1.Bir problemle ilgili veri toplar.
1.Çetele ve sıklık tabloları oluşturur.
SÜRE: 40+40' Hayat Bilgisi
40' Türkçe
40' Matematik
YÖNTEM VE TEKNİKLER:Keşfetme,Yaparak yaşayarak öğrenme,beyin fırtınası,anlatım,soru cevap,drama
MERAK UYANDIRMA: Önceden planlanmış olarak bir öğrencim eli sargılı vaziyette sınıfa girdi.(Meraklı bakışlar ve arkadaşlarının eline ne olduğuyla ilgili fısıldaşmalar başlamıştı.)
Dikkat oyunu oynayacağımızı,kimin oynatmak istediğini sordum.Eli sargılı öğrencimi seçtim.
Öğrencim oyunu oynattı.
İLGİYİ ODAKLAMA:Eline ne olduğunu merak etmişlerdi.Sorular sordular. Mahallede oynarken düştüğü ve elini yaraladığı cevabını aldılar.
Eli sargılı öğrencim kendisini yanında bulunan arkadaşının yerden kaldırıp evine götürdüğünü de belirtti.
ÖĞRENME DENEYİMİ: Sizin de başınıza böyle kazalar geldi mi? sorusu yöneltilerek grup arkadaşlarıyla paylaşmaları için 5 dakika süre verildi.
Okulda meydana gelen veya gelebilecek kazalar nelerdir? Sorusu yöneltilip cevaplarını renkli kağıtlara yazarak tahtadaki yerine yapıştırmaları istendi.
*Yazılıp tahtaya yapıştırılan olaylar okundu.
*Bir kaza durumunda yardımlaşmanın nasıl olabileceği ve önemi konuşuldu.
*Kazanın durumuna göre kimlerden yardım alabilecekleri konuşuldu.
*Her gruptan bir öğrencinin tahtadaki kağıtlardan bir tanesini alması istendi.
Aldıkları kağıtta yazan olayla ilgili bir HİKAYE yazmaları istendi.
*Yazdıkları hikayeyi canlandırmaları için 3 dakika planlama süresi verildi.
*Canlandırmalarda yardımlaşmanın öneminin de vurgulanması istendi.
Hikayeler canlandırıldı.
*Canlandırmalarda yaşanan kazalardan nasıl korunabileceğimiz,nelere dikkat etmemiz gerektiği konuşuldu.
*Hikayelerinde gerçekleşen kazaların sonucunda İLKYARDIM uygulamalarına gerek olduğu konuşuldu.Kimden bu konuda destek alınabileceği soruldu.
*''Benim annem hemşire.İlkyardım konusunda bilgili.Sınıfa davet edelim bizlere bilgi versin''diyen öğrencilerden zamanı en müsait olanının teklifi kabul edildi.Ve sınıfa davet edildi.
*Okulda yaşanabilecek ACİL DURUMLAR neler olabilir?Sorusu yöneltilip BEYİN FIRTINASI yapıldı.
*Cevaplar tahtaya listelendi.
KAZA ile ACİL DURUM farkı konuşuldu.
Hangi acil durumda kimlerden ve nerelerden yardım alınabileceği TARTIŞILDI.
ACİL YARDIM almamız gerektiği durumlarda nereleri arayabileceğimiz ve telefon numaraları soruldu,tahtaya yazdırıldı.
Hemşire bir velimiz okulda yaşanabilecek kazalarda nasıl ilkyardım yapılması gerektiği konusunda uygulamalı bilgiler verdi.
MATEMATİK:Okulda karşılaşılabilecek kazalar tahtaya yazıldı.
Öğrencilere birer sınıf listesi verildi ve kimlerin bu kazaları yaşadıkları ile ilgili VERİ toplayıp,ÇETELE ve SIKLIK tablosunda göstermeleri istendi.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Bu derste neler öğrendim?
Neleri farkettim?
Ne ilginçti? vb. sorular yöneltilerek öğrencilerin tek tek konuşmaları sağlandı.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...