Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
OKULDA ACİL DURUM (HAYAT BİLGİSİ) 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

OKULDA ACİL DURUM (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:3

KONU:Okulda Acil Durum

KAZANIM:A.3.19. Okulda bir kaza ya da acil durum meydana geldiğinde neler yapılması gerektiğini ifade eder.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Türkçeyi doğru ve etkili kullanma,güvenlik ve korunmayı sağlama(sağlık ve güvenlik kurallarına,prosedürlerine uyma)

KİŞİSEL NİTELİK:Yardımseverlik üzerinde durulacaktır.

ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:Rehberlik ve Psikolojik Danışma(2):Acil ve kriz durumlarında nasıl davranılacağını bilir.

KAVRAM: Kaza

ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı,A4 kağıtları,renkli kalemler,kareli defter,tıbbi malzemeler(pamuk,batikon,oksijenli su,sargı bezi v.b)

DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:

TÜRKÇE:Yazma

Tür,Yöntem ve tekniklere uygun yazma

5.Hikaye yazar

MATEMATİK:

Öğrenme Alanı:Veri

Alt Öğrenme Alanı:Şekil Grafiği,Tablo

Kazanımlar:1.Bir problemle ilgili veri toplar.

1.Çetele ve sıklık tabloları oluşturur.

SÜRE: 40+40' Hayat Bilgisi

40' Türkçe

40' Matematik

YÖNTEM VE TEKNİKLER:Keşfetme,Yaparak yaşayarak öğrenme,beyin fırtınası,anlatım,soru cevap,drama

MERAK UYANDIRMA: Önceden planlanmış olarak bir öğrencim eli sargılı vaziyette sınıfa girdi.(Meraklı bakışlar ve arkadaşlarının eline ne olduğuyla ilgili fısıldaşmalar başlamıştı.)

Dikkat oyunu oynayacağımızı,kimin oynatmak istediğini sordum.Eli sargılı öğrencimi seçtim.

Öğrencim oyunu oynattı.

kucuk_DSCF0005.JPGkucuk_DSCF0011.JPGkucuk_DSCF0014.JPG

 

İLGİYİ ODAKLAMA:Eline ne olduğunu merak etmişlerdi.Sorular sordular. Mahallede oynarken düştüğü ve elini yaraladığı cevabını aldılar.

Eli sargılı öğrencim kendisini yanında bulunan arkadaşının yerden kaldırıp evine götürdüğünü de belirtti.

kucuk_DSCF0010.JPGkucuk_DSCF0017.JPGkucuk_DSCF0009.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ: Sizin de başınıza böyle kazalar geldi mi? sorusu yöneltilerek grup arkadaşlarıyla paylaşmaları için 5 dakika süre verildi.

kucuk_DSCF0024.JPGkucuk_DSCF0025.JPGkucuk_DSCF0027.JPGkucuk_DSCF0028.JPGkucuk_DSCF0029.JPG

   Okulda meydana gelen veya gelebilecek kazalar nelerdir? Sorusu yöneltilip cevaplarını renkli kağıtlara yazarak tahtadaki yerine yapıştırmaları istendi.

kucuk_DSCF0031.JPGkucuk_DSCF0032.JPGkucuk_DSCF0034.JPG

*Yazılıp tahtaya yapıştırılan olaylar okundu.

*Bir kaza durumunda yardımlaşmanın nasıl olabileceği ve önemi konuşuldu.

*Kazanın durumuna göre kimlerden yardım alabilecekleri konuşuldu.

*Her gruptan bir öğrencinin tahtadaki kağıtlardan bir tanesini alması istendi.

kucuk_DSCF0035.JPG

Aldıkları kağıtta yazan olayla ilgili bir HİKAYE yazmaları  istendi.

kucuk_DSCF0037.JPGkucuk_DSCF0038.JPGkucuk_DSCF0039.JPG

*Yazdıkları hikayeyi canlandırmaları için 3 dakika planlama süresi verildi.

*Canlandırmalarda yardımlaşmanın öneminin de vurgulanması istendi.

kucuk_DSCF0046.JPG

Hikayeler canlandırıldı.

kucuk_DSCF0040.JPGkucuk_DSCF0045.JPGkucuk_DSCF0049.JPGkucuk_DSCF0053.JPGkucuk_DSCF0056.JPGkucuk_DSCF0057.JPGkucuk_DSCF0061.JPGkucuk_DSCF0062.JPGkucuk_DSCF0065.JPGkucuk_DSCF0066.JPG

*Canlandırmalarda yaşanan kazalardan nasıl korunabileceğimiz,nelere dikkat etmemiz gerektiği konuşuldu.

*Hikayelerinde gerçekleşen kazaların sonucunda İLKYARDIM uygulamalarına gerek olduğu konuşuldu.Kimden bu konuda destek alınabileceği soruldu.

*''Benim annem hemşire.İlkyardım konusunda bilgili.Sınıfa davet edelim bizlere bilgi versin''diyen öğrencilerden zamanı  en müsait olanının teklifi kabul edildi.Ve sınıfa davet edildi.

*Okulda yaşanabilecek ACİL DURUMLAR neler olabilir?Sorusu yöneltilip BEYİN FIRTINASI yapıldı.

*Cevaplar tahtaya listelendi.

KAZA ile ACİL DURUM farkı konuşuldu.

kucuk_DSCF0070.JPGkucuk_DSCF0071.JPG

Hangi acil durumda kimlerden ve nerelerden yardım alınabileceği TARTIŞILDI.

ACİL YARDIM almamız gerektiği durumlarda nereleri arayabileceğimiz ve telefon numaraları soruldu,tahtaya yazdırıldı.

Hemşire bir velimiz okulda yaşanabilecek kazalarda nasıl ilkyardım yapılması gerektiği konusunda uygulamalı bilgiler verdi.

kucuk_DSCF0085.JPGkucuk_DSCF0087.JPGkucuk_DSCF0088.JPG

MATEMATİK:Okulda karşılaşılabilecek kazalar tahtaya yazıldı.

Öğrencilere birer sınıf listesi verildi ve kimlerin bu kazaları yaşadıkları ile ilgili VERİ toplayıp,ÇETELE ve SIKLIK tablosunda göstermeleri istendi.

 

kucuk_DSCF0072.JPGkucuk_DSCF0073.JPGkucuk_DSCF0074.JPG

kucuk_DSCF0076.JPGkucuk_DSCF0077.JPGkucuk_DSCF0078.JPGkucuk_DSCF0080.JPGkucuk_DSCF0081.JPG

 DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Bu derste neler öğrendim?

Neleri farkettim?

Ne ilginçti? vb. sorular yöneltilerek öğrencilerin tek tek konuşmaları sağlandı.

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • Murat hocam sizin ve öğrencilerinizin eline yüreğine sağlık, paylaşımlarınızın kitaplaşmış haline ne zaman ulaşacağımızı merak ettiğimizi biliyorsunuz.yeni paylaşımlarınızda buluşmak dileği ile.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Sedat Subaşı

    23.11.2011

  • Sedat Hocam çok teşekkürler.Kitap işini çalıştayda konuşalım...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Murat KAÇAR

    2.12.2011

  • Hoş bir kıvrak zeka örneği. Aynı zamanda diğer bir multidisipliner çalışma. Dersler sanki hap haline getirilip öğrenciye yediriliyor. Bu durumda da öğrenmek çok büyük bir keyif olmalı.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ayşe Kandemir

    23.11.2011

  • Hocam yazdığımı tekrar okuyunca yanlış anlaşılmaya mahal vermemek için düzeltme yapmak istedim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ayşe Kandemir

    23.11.2011

  • Zamanın nasıl geçtiğini anlamıyoruz.Ders saatleri arasındaki keskin çizgiler kalktı...Şimdi dersimiz Türçe ya da Matematik demez olduk.Konu konuyu açarken kendimizi resimde,müzikte,matematik,Türçe'de ...Sınıfta,koridorda,bahçede bulur olduk.Aynı derste değişik mevsimler yaşar gibiyiz...Yorumlarınızla verdiğiniz destek için çok teşekkürler...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Murat KAÇAR

    2.12.2011

  • Hocam, insanın yaptığı işi sevmesi, keyif alarak yapıyor olması, o işin kalitesini ve neticesinde ortaya çıkan ürünü çok etkiler. Eminim ki bu öğrencileriniz size ilerleyen yıllarda büyük keyifler yaşatacaklar. Siz de Mimar Sinan gibi çıraklık dönemim, kalfalık dönemim, ustalık dönemim diye ayırırsınız belki de öğretmenlik dönemlerinizi, kimbilir? Ama unutmayalım, Mimar Sinan, hangi döneminde olursa olsun, Mimar Sinan'dı. :)

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ayşe Kandemir

    6.12.2011

  • Murat Hocam,

    Ne kadar keyifli bir öğrenme ortamı...ellerinize sağlık, öğrencilerinizin öğrenmeyi hayatın bir parçası ve doğal akışı içinde kabullenmeleri sağlayan etkinliklerinizi her seferinde beğeniyle takip ediyorum.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Çok teşekkür ediyorum Yasemin Hocam...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Murat KAÇAR

    2.12.2011

  • Kinesitetik, görsel, analiz, sentez, yorumlama, drama, yaratıclık, disiplinler arası ilişki daha ne olsun ...

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Sinan Hocam ders akışlarına teknik destek,sosyal medyanın katkıları hakkında desteğinizi istiyorum.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Murat KAÇAR

    2.12.2011

  • elerinize ve emeğinize sağlık... çok güzel bir etkinlik olmuş... özellikle matematik dersi ile ilişkilendirmeniz bütünü görme açısından çok etkileyici...başarılar...bol şans...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ahmet Gündüz

    24.11.2011

  • Uzun bir süredir oğlumun birlikte incelememizi talep ettiği sayfanıza  nihayet bir göz atma şansı buldum. Çok kapsamlı bir inceleme yapamamış olsam da fazlası ile zaten emin olduğum öğretme ve aktarma metodunuz, burada da göze çarpıyor.
    Bizlere çocuklarımız açısından kendimizi şanslı hissetmemize vesile olduğunuz ve mesleğinizi bu denli içten icra ettiğiniz için size gönülden teşekkür ediyor ve hak ettiğiniz öğretmenler gününüzü kutluyorum.
    Her daim başarılı olmanız temennisi ile...  

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Hakan ÜNLÜ

    24.11.2011

  • öğretmenim salı günü ben yoktum ama harika bir çalışma yapmışsınız.bence bizim sınıf bir takım gibi ve ben böyle devam etmesini istiyorum.3-A sınıfı muhteşem bir takım.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Yusuf NALBANT

    26.11.2011

  • Murat hocam hayallerimizi zorluyor olmanız çok güzel. 1. derse Hayat Bil. ile başlayıp, ilişkilendirilen bir Matematik ardından Türkçe .... devam eden bir süreç gibi. Her ders müstakil, aynı zaman da iç içe müthiş bir öğrenme ortamı. Emeğine yüreğine sağlık.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    VEYSEL PARLAK

    27.11.2011

  • sakın yardım etmeyi unutmayın :)

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Bahar Pınarer

    27.11.2011

  • yardım çok lazım unutmayın

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    cansu kurtul

    28.11.2011

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle