OKULDA ACİL DURUM (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
KONU:Okulda Acil Durum
KAZANIM:A.3.19. Okulda bir kaza ya da acil durum meydana geldiğinde neler yapılması gerektiğini ifade eder.
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Türkçeyi doğru ve etkili kullanma,güvenlik ve korunmayı sağlama(sağlık ve güvenlik kurallarına,prosedürlerine uyma)
KİŞİSEL NİTELİK:Yardımseverlik üzerinde durulacaktır.
ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:Rehberlik ve Psikolojik Danışma(2):Acil ve kriz durumlarında nasıl davranılacağını bilir.
KAVRAM: Kaza
ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı,A4 kağıtları,renkli kalemler,kareli defter,tıbbi malzemeler(pamuk,batikon,oksijenli su,sargı bezi v.b)
DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:
TÜRKÇE:Yazma
Tür,Yöntem ve tekniklere uygun yazma
5.Hikaye yazar
MATEMATİK:
Öğrenme Alanı:Veri
Alt Öğrenme Alanı:Şekil Grafiği,Tablo
Kazanımlar:1.Bir problemle ilgili veri toplar.
1.Çetele ve sıklık tabloları oluşturur.
SÜRE: 40+40' Hayat Bilgisi
40' Türkçe
40' Matematik
YÖNTEM VE TEKNİKLER:Keşfetme,Yaparak yaşayarak öğrenme,beyin fırtınası,anlatım,soru cevap,drama
MERAK UYANDIRMA: Önceden planlanmış olarak bir öğrencim eli sargılı vaziyette sınıfa girdi.(Meraklı bakışlar ve arkadaşlarının eline ne olduğuyla ilgili fısıldaşmalar başlamıştı.)
Dikkat oyunu oynayacağımızı,kimin oynatmak istediğini sordum.Eli sargılı öğrencimi seçtim.
Öğrencim oyunu oynattı.
İLGİYİ ODAKLAMA:Eline ne olduğunu merak etmişlerdi.Sorular sordular. Mahallede oynarken düştüğü ve elini yaraladığı cevabını aldılar.
Eli sargılı öğrencim kendisini yanında bulunan arkadaşının yerden kaldırıp evine götürdüğünü de belirtti.
ÖĞRENME DENEYİMİ: Sizin de başınıza böyle kazalar geldi mi? sorusu yöneltilerek grup arkadaşlarıyla paylaşmaları için 5 dakika süre verildi.
Okulda meydana gelen veya gelebilecek kazalar nelerdir? Sorusu yöneltilip cevaplarını renkli kağıtlara yazarak tahtadaki yerine yapıştırmaları istendi.
*Yazılıp tahtaya yapıştırılan olaylar okundu.
*Bir kaza durumunda yardımlaşmanın nasıl olabileceği ve önemi konuşuldu.
*Kazanın durumuna göre kimlerden yardım alabilecekleri konuşuldu.
*Her gruptan bir öğrencinin tahtadaki kağıtlardan bir tanesini alması istendi.
Aldıkları kağıtta yazan olayla ilgili bir HİKAYE yazmaları istendi.
*Yazdıkları hikayeyi canlandırmaları için 3 dakika planlama süresi verildi.
*Canlandırmalarda yardımlaşmanın öneminin de vurgulanması istendi.
Hikayeler canlandırıldı.
*Canlandırmalarda yaşanan kazalardan nasıl korunabileceğimiz,nelere dikkat etmemiz gerektiği konuşuldu.
*Hikayelerinde gerçekleşen kazaların sonucunda İLKYARDIM uygulamalarına gerek olduğu konuşuldu.Kimden bu konuda destek alınabileceği soruldu.
*''Benim annem hemşire.İlkyardım konusunda bilgili.Sınıfa davet edelim bizlere bilgi versin''diyen öğrencilerden zamanı en müsait olanının teklifi kabul edildi.Ve sınıfa davet edildi.
*Okulda yaşanabilecek ACİL DURUMLAR neler olabilir?Sorusu yöneltilip BEYİN FIRTINASI yapıldı.
*Cevaplar tahtaya listelendi.
KAZA ile ACİL DURUM farkı konuşuldu.
Hangi acil durumda kimlerden ve nerelerden yardım alınabileceği TARTIŞILDI.
ACİL YARDIM almamız gerektiği durumlarda nereleri arayabileceğimiz ve telefon numaraları soruldu,tahtaya yazdırıldı.
Hemşire bir velimiz okulda yaşanabilecek kazalarda nasıl ilkyardım yapılması gerektiği konusunda uygulamalı bilgiler verdi.
MATEMATİK:Okulda karşılaşılabilecek kazalar tahtaya yazıldı.
Öğrencilere birer sınıf listesi verildi ve kimlerin bu kazaları yaşadıkları ile ilgili VERİ toplayıp,ÇETELE ve SIKLIK tablosunda göstermeleri istendi.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Bu derste neler öğrendim?
Neleri farkettim?
Ne ilginçti? vb. sorular yöneltilerek öğrencilerin tek tek konuşmaları sağlandı.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Murat hocam sizin ve öğrencilerinizin eline yüreğine sağlık, paylaşımlarınızın kitaplaşmış haline ne zaman ulaşacağımızı merak ettiğimizi biliyorsunuz.yeni paylaşımlarınızda buluşmak dileği ile.
Sedat Subaşı
23.11.2011
Sedat Hocam çok teşekkürler.Kitap işini çalıştayda konuşalım...
Murat KAÇAR
2.12.2011
Hoş bir kıvrak zeka örneği. Aynı zamanda diğer bir multidisipliner çalışma. Dersler sanki hap haline getirilip öğrenciye yediriliyor. Bu durumda da öğrenmek çok büyük bir keyif olmalı.
Ayşe Kandemir
23.11.2011
Hocam yazdığımı tekrar okuyunca yanlış anlaşılmaya mahal vermemek için düzeltme yapmak istedim.
Ayşe Kandemir
23.11.2011
Zamanın nasıl geçtiğini anlamıyoruz.Ders saatleri arasındaki keskin çizgiler kalktı...Şimdi dersimiz Türçe ya da Matematik demez olduk.Konu konuyu açarken kendimizi resimde,müzikte,matematik,Türçe'de ...Sınıfta,koridorda,bahçede bulur olduk.Aynı derste değişik mevsimler yaşar gibiyiz...Yorumlarınızla verdiğiniz destek için çok teşekkürler...
Murat KAÇAR
2.12.2011
Hocam, insanın yaptığı işi sevmesi, keyif alarak yapıyor olması, o işin kalitesini ve neticesinde ortaya çıkan ürünü çok etkiler. Eminim ki bu öğrencileriniz size ilerleyen yıllarda büyük keyifler yaşatacaklar. Siz de Mimar Sinan gibi çıraklık dönemim, kalfalık dönemim, ustalık dönemim diye ayırırsınız belki de öğretmenlik dönemlerinizi, kimbilir? Ama unutmayalım, Mimar Sinan, hangi döneminde olursa olsun, Mimar Sinan'dı. :)
Ayşe Kandemir
6.12.2011
Murat Hocam,
Ne kadar keyifli bir öğrenme ortamı...ellerinize sağlık, öğrencilerinizin öğrenmeyi hayatın bir parçası ve doğal akışı içinde kabullenmeleri sağlayan etkinliklerinizi her seferinde beğeniyle takip ediyorum.
Yasemin Bozoğlu Erdinç
23.11.2011
Çok teşekkür ediyorum Yasemin Hocam...
Murat KAÇAR
2.12.2011
Kinesitetik, görsel, analiz, sentez, yorumlama, drama, yaratıclık, disiplinler arası ilişki daha ne olsun ...
Sinan Dişçioğlu
23.11.2011
Sinan Hocam ders akışlarına teknik destek,sosyal medyanın katkıları hakkında desteğinizi istiyorum.
Murat KAÇAR
2.12.2011
elerinize ve emeğinize sağlık... çok güzel bir etkinlik olmuş... özellikle matematik dersi ile ilişkilendirmeniz bütünü görme açısından çok etkileyici...başarılar...bol şans...
Ahmet Gündüz
24.11.2011
Uzun bir süredir oğlumun birlikte incelememizi talep ettiği sayfanıza nihayet bir göz atma şansı buldum. Çok kapsamlı bir inceleme yapamamış olsam da fazlası ile zaten emin olduğum öğretme ve aktarma metodunuz, burada da göze çarpıyor.
Bizlere çocuklarımız açısından kendimizi şanslı hissetmemize vesile olduğunuz ve mesleğinizi bu denli içten icra ettiğiniz için size gönülden teşekkür ediyor ve hak ettiğiniz öğretmenler gününüzü kutluyorum.
Her daim başarılı olmanız temennisi ile...
Hakan ÜNLÜ
24.11.2011
öğretmenim salı günü ben yoktum ama harika bir çalışma yapmışsınız.bence bizim sınıf bir takım gibi ve ben böyle devam etmesini istiyorum.3-A sınıfı muhteşem bir takım.
Yusuf NALBANT
26.11.2011
Murat hocam hayallerimizi zorluyor olmanız çok güzel. 1. derse Hayat Bil. ile başlayıp, ilişkilendirilen bir Matematik ardından Türkçe .... devam eden bir süreç gibi. Her ders müstakil, aynı zaman da iç içe müthiş bir öğrenme ortamı. Emeğine yüreğine sağlık.
VEYSEL PARLAK
27.11.2011
sakın yardım etmeyi unutmayın :)
Bahar Pınarer
27.11.2011
yardım çok lazım unutmayın
cansu kurtul
28.11.2011