Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
2014 MEB planında yer alan 32 tedbirde Hizmetiçi Eğitim 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

2014 MEB planında yer alan 32 tedbirde Hizmetiçi Eğitim

MEB 2014 yılı programında yer alan 32 tedbirden den ilgi alnımda/alanımızda  olan bir tedbir dikkatimi çekti.....

Kalkınma planından alıntı:
Öğretmenlik mesleği daha cazip hale getirilecek; öğretmen yetiştiren fakülteler ile okullar arasındaki etkileşim güçlendirilecek; öğretmen yetiştirme ve geliştirme sistemi, öğretmen ve öğrenci yeterliliklerini esas alan, kişisel ve mesleki gelişimi sürekli teşvik eden, kariyer gelişimi ve performansa dayanan bir yapıda düzenlenecektir. (Kalkınma Planı p.152)
dayanarak yazılmış bir tedbirlerden;

Tedbir 11. :
Öğretmenlere ve okul yöneticilerine yönelik hizmet içi eğitimlerin sayısı ve etkinliği artırılacaktır.

Sorumlu /İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar:
MEB (S), Maliye Bakanlığı, Üniversiteler, İşçi ve İşveren Sendikaları Konfederasyonları

Süre:
Aralık Sonu

Yapılacak işlem açıklama:
Yenilenen müfredatlara uygun olacak şekilde yönetici, öğretmen ve diğer personelin yeterlik alanlarını esas alan ve sorumluluğuna verilecek görevleri en uygun şekliyle yapmasını sağlayacak bilgi ve beceriyi kazandıran etkin bir hizmet içi eğitim sistemi kurulacak ve düzenlenen seminer e kursların niteliği artırılacaktır .. Bu modelin tasarımında eğitim ihtiyacının belirlenmesi, eğitim ve öğretim dönemi dışındaki zamanların etkin kullanımı, eğitimlere ait etki analizlerinin yapılması, öğretmen ve öğrenci yeterliliklerinin değerlendirilmesi temel ilkeler olacaktır.

Haberin tamamında yani 32 tedbirde 13 kere Sivil Toplum Kuruluşları (STK) ile işbirliği öngürülürken Öğretmenlere yönelik Hizmetiçi eğiitm Konusunda STK'lar işbirliği için belirtilmemiş.

Vizyonunda "Öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimi alanında Türkiye’nin en etkin ve üretken sivil toplum kuruluşu olmak." yazan, Türkiye'nin öğretmenlere eğitim veren ilk STK'sı olarak, 5 yılda 80.000 öğretmene, MEB'den hiçbir maddi kaynak almadan açıklamada yazan eğitimleri yüzyüze ve uzaktan eğitimlerle gerçekleştirmesine rağmen işbirliğinde STK olarak bile hatırlanmamış.

Buradan, planı hazırlayanların son 5 yılı çok iyi taramadıklarını çıkarabiliriz. Madolyonun öbür tarafından bakarsak da doğru adreslerde "ÖRAV"ı anlatamamış diyebilriz. Ayrıca diğer STK'larda  da bu  tür eğitimler daha çok yer almaya başlamakta. Bize düşen görev ise işbirliği içinde buluncacak kurumlara "ÖRAV"'ın yer alabilmesini sağlamak olabilir. 

Bunu sağlayabilmek için ÖLÖ ve EYGEP daha da fazla yapmaya ve doğru adreslerde anlatmaya devam etmeliyiz. 

Haberin tamamı için
http://www.memurlar.net/haber/422898/

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...