GEOMETRİK CİSİMLER, ŞEKİLLER VE TANGRAM OYUNU (2.SINIF)
Geometrik cisimlerden oluşturulan robot öğrencilere gösterilir ve bu robotun oluşturulması için hangi geometrik cisimlerden yararlanıldığı sorularak 1. sınıfta öğrenilenlerin hatırlanması sağlanır.
Robotu oluşturan geometrik cisimler öğrenciler tarafından tekrar edildikten sonra her gruba geometrik cisimler seti verilir. Grubun her bir üyesi dönüşümlü olarak bir geometrik cismi alır ve renkli el işi kağıdının üzerine koyar ve sınırlarını çizer ve çizgilerden keser, A4 kağıdına yapıştırır.
Aşağıdaki sorular tek tek sorularak cevapların alınmasıyla ortaya çıkan bölgelerin isimleri altlarına yazılır.
Dikdörtgen prizmanın bir yüzeyinin kullanarak hangi şekle benzeyen bir bölge elde ettiğimiz sorulur? Dikdörtgen cevabını aldıktan sonra, dikdörtgen prizmanın yüzeylerinin sınırlarının oluşturduğu bölge dikdörtgensel bölgedir denir.
Üçgen prizmanın bir yüzeyinden hangi bölgeden oluştu? ( Üçgensel bölge cevabı alınır)
Küpün bir yüzeyinden hangi bölge oluştu ? ( Karesel bölge)
Silindirin düz yüzeyinden hangi bölge oluştu ? ( Daire bölge)
Geometrik Cisimlerin Sınırları
Öğrencilerin oluşturdukları bölgelerin sınırlarına metal tel ile çerçeve yapılır ve hangi geometrik şekil oluştuğu sorulur.
Dikdörtgensel bölgenin sınırlarına dikdörtgen denir.
Karesel bölgenin sınırlarına kare denir.
Üçgensel bölgenin sınırlarına üçgen denir.
Dairesel bölgenin sınırlarına ise çember denir. Sonucuna varılır. Dairesel bölgenin sınırlarına öğrenciler daire diyecektir. 2. Sınıf düzeyinde en basit yolla çemberin içinin boş, dairenin ise içinin dolu olduğu söylenir ve dairesel bölgenin sınırları metal tel ile tekrar gösterilir ve içinin boş olduğu görülür. J
Örnek olarak öğrencilerin çokça kullandığı hulahop verilebilir. Hulahopun daire mi çember mi olduğu sorulur?
Öğrencilerin metal tel kullanması sakıncalı olacağından geometrik cisimleri kullanarak her öğrenci geomerik cisimlerin sınırlarını A4 kağıdına çizer ve sınırlara yapıştırıcı surer ve yün ipi sınırların üzerine yapıştırır, iplerle oluşan şekilleri altına yazar.
Son olarak peki bizler bu bölgeleri ve geometrik cisimlerin sınırlarından oluşturduğumuz şekilleri kullanarak istediğimiz robotu çizebilir miyiz? Sorusu sorulur.
Öğrenciler geometrik şekilleri, cisimleri kullanarak bir robot çizer ya da el işi kağıtlarından şekiller keserek A4 kağıdında bir robot oluşturur.Robotunda hangi geometrik şekilleri,cisimleri kullandığını söyleyerek robotunu arkadaşlarına tanıtır.
Serbest etkinlikler dersinde de tangram oyunu oynadık…
TANGRAM
Taş, kemik, plastik veya tahtadan yapılmış olan geometrik biçimlerdeki yedi adet parçayı bir araya getirerek çeşitli formlar oluşturma esasına dayalı yaratıcı bir zeka oyunudur. Hedeflenen form, geometrik bir şekil, hareket halindeki bir insan figürü, hayvan figürü, alfabedeki bir harf ya da benzeri bir şey olabilir. Hedef olarak belirlenen formu oluşturabilmek için, yedi parçanın tamamını kullanmak gerekir. Bu parçalar, farklı büyüklüklerdeki beş adet üçgen, bir adet kare ve bir adet paralelkenardır.
Bu yedi parçanın Güneş, Ay, Mars, Jüpiter, Satürn, Merkür ve Venüs'ü temsil ettiği söylenmektedir. Çin'de geliştirilen bu oyunun ortaya çıkışı çok eski tarihlerde olmuştur.
Dikkat eksikliği tedavisinde ilaç dışı yöntem olarak Tangram yurt dışında çok kullanılmaktadır. Dikkat eksikliği gibi problemlerle başa çıkmak için beyin egzersizlerini öneriliyor.Tangram’ın geometri hakkında olumlu duygular geliştirmek, uzamsal-görselleştirme becerileri kazandırmak, şekilleri sınıflandırmak, ilişkiler ve geometrik şekiller için sezgisel bir his geliştirmek, mekansal rotasyon becerilerini geliştirmek, “uyumlu” ve “benzer” olanı tanıtmak gibi daha bir çok faydası var.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Ders Planı
2 >> Matematik >> Geometrik Cisimler ve Sekiller >> Küp, dikdörtgen, kare ve üçgen prizması modellerinin yüzleri ile silindir ve koni modellerinin düz yüzlerinin isimlerini belirtir.
2 >> Matematik >> Geometrik Cisimler ve Sekiller >> Karesel, dikdörtgensel, üçgensel bölgelerin ve dairenin sınırlarının isimlerini belirtir.