Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
hayat bilgisi(duygularımı anlatıyorum) 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

hayat bilgisi(duygularımı anlatıyorum)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KAZANIM:Duygularını  kontrol  ederek uygun biçimde ifade eder.

TÜRKÇE:Görsel okuma,görsel sunu,dinleme

Becerilerle İlişkilendirme:Yaratıcı düşünme,araştırma,takım çalışması yapma...

 Ara Disiplinlerle İlişkilendirme:

1.Kızgınlık,öfke vb. davranışları kontrol edebilme becerisini geliştirir.

2.Rehberlik ve Psikolojik Danışma:Kızgınlık,öfke,mutluluk gibi duyguları uygun şekilde ifade eder.

3.sağlık kültürü:olumsuz duygularıyla baş etme becerisi geliştirir.

Araç ve gereçler:Sunular,konuya ait video,kağıt,kalemler...

Yöntem ve Teknikler:Görsel okuma,beyin fırtınası,anlatım ,canlandırma,işbirlikli öğrenme...

 

MERAK UYANDIRMA:Derse çok üzgün şekilde bir öğrencinin girmesi,diğerlerinin bu durumu fark etmeleri sağlandı.(1 gün önceden öğrencimizle hazırlandık)

kucuk_Fotoğraf0194.jpg

İLGİYİ ODAKLAMA:Karşınızdaki kişinin üzüldüğünü  anlayabilir misiniz?Arkadaşınızın üzgün olduğunu nasıl anladınız? sorularına cevap alındı.

ÖĞRENME DENEYİMİ:

1.Duygularımız üzerine bir sunu açıldı.Duygu tanımlamaları resimler üzerinde yapıldı,bu tanımlamaları yaparken beden ve yüz hateketlerinin bizi o duyguya göre doğru tanımlama yapmamızı sağladığı üzerinde duruldu.

kucuk_Fotoğraf0197.jpg

2.AYNA AYNA OYUNU ile karşımızdaki kişinin duygusunu görme ve yansıtma çalışması yapıldı.(Yaşadığımız sevinç ,öfke,heyacan,korku gibi duygularını çevrendeki kişilere nasıl yansıtırsınız?Karşınızdaki kişinin yaşadığı duyguları nasıl anlarsınız,bu sizi nasıl etkiler? mesajları  amaçlı bir çalışma yapılması sağlandı)

kucuk_IMG280.jpgkucuk_IMG278.jpg

kucuk_IMG279.jpg

3.Tahtaya duygu ifadeleri asıldı.Bu ifadelere sahip olan çocuk nasıl bir durumla karşılaşmıştır ki ,sonunda  bu yüz ifadelerine sahip olmuştur.

kucuk_IMG276.jpgkucuk_IMG283.jpg

 Her kümeye bir ifade şekli verildi ve neden bu ifadeye sahip olabilirliği ile ilgili cümleler yazmaları istendi.Yapışkanlı kağıtlara yazılan durumların,ifadelerin altına yapıştırıldı.Her küme kendi yazdığı ifadeleri okudu.

4.DErs kitabımdaki resimlerden de yararlanarak kızgın olduğumuzda,öfke anında,üzüldüğümüz zaman veya çok mutlu olduğumuz zaman vücudumuzda  ne gibi değişiklikler meydana geliyor? üzerinde konuştuk.

5.Öğrencilere örnek olaylar dağıtıldı.Örnek olay çalışmasında ;

*bu olay karşısında hangi duyguyu yaşadınız?

*Bu duyguyu karşınızdakine nasıl ifade ettiniz?

*olumsuz bir duyguysa  bu duyguyu nasıl kontrol ettiniz, neler yaptınız?,karşı trafa neler derdiniz?

soruları ile çalışmaları istendi.

kucuk_IMG288.jpgkucuk_IMG290.jpgkucuk_IMG291.jpg

her grup çalışmasını tamamladıktan sonra sunumunu yaptı,eski yaptığımız çalışmadan klan nezaket ifadelerini de çalışmlarına ekllemeleri sağlandı.Kamlumbağa yöntemi,trafik ışıkları,10'dan geriye doğru sayma... gibi öfke ve kızgınlık kontrolünü  gelen örnek olaylara yerleştirdik.

DENEYİMİN PAYLAŞILMASI:Bibirimize top atarak bugün neler yaptık,neler aklınızda kaldı,neler öğrendik sorularına cevaplar bulduk.

 kucuk_IMG243.jpg

Müzik:Neşeli ol ki genç kalasın şarkısı söylendi.

Görsel sanatlar dersi:yaşadıkları ve çok etkilendikleri  bir olayı resimlemelirini istedik..Bu olayı resimlerken neler hissettirdikleri anlattırıldı.(üzüntü,korku,mutluluk,heyecan,..)

kucuk_IMG305.jpg

kucuk_IMG302.jpgarkadaşlarıyla birlikte şarkı söylediğinde

kucuk_IMG301.jpg

kucuk_IMG299.jpg

kucuk_IMG298.jpg

kucuk_IMG297.jpghayvanat bahçasine gittiğinde

kucuk_IMG293.jpgyardımcı olduğunda

kucuk_IMG295.jpgaile ile birlikte olunca

kucuk_IMG296.jpgresim yaptığında

kucuk_IMG292.jpgyaptığı bir seyahatin onu çok mutlu ettiiğini

kucuk_IMG294.jpgpikniğe gittiklerinde

 

kucuk_IMG304.jpgpazarda kaybolduğunda kendini nasıl hissettiğini anlattı

Rehberlik:sevdiklerimizle mutluluğumuzu nasıl paylaşırız?Mutluluğumuzu paylaşırken aşırı davranışlarda bulunmak doğru mudur?(hoplamak,zıplamak,bağırmak gibi...)Çevremizdekiler bundan nasıl etkilenir üzerinde konuştuk.

Matemetik:sınıfımızın duygu durumunu çıkardık,kimler mutlu,üzüntülü,sinirli,korku,şaşkınlık duyguları içinde grafiğe döktük.

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...