hayat bilgisi(duygularımı anlatıyorum)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KAZANIM:Duygularını kontrol ederek uygun biçimde ifade eder.
TÜRKÇE:Görsel okuma,görsel sunu,dinleme
Becerilerle İlişkilendirme:Yaratıcı düşünme,araştırma,takım çalışması yapma...
Ara Disiplinlerle İlişkilendirme:
1.Kızgınlık,öfke vb. davranışları kontrol edebilme becerisini geliştirir.
2.Rehberlik ve Psikolojik Danışma:Kızgınlık,öfke,mutluluk gibi duyguları uygun şekilde ifade eder.
3.sağlık kültürü:olumsuz duygularıyla baş etme becerisi geliştirir.
Araç ve gereçler:Sunular,konuya ait video,kağıt,kalemler...
Yöntem ve Teknikler:Görsel okuma,beyin fırtınası,anlatım ,canlandırma,işbirlikli öğrenme...
MERAK UYANDIRMA:Derse çok üzgün şekilde bir öğrencinin girmesi,diğerlerinin bu durumu fark etmeleri sağlandı.(1 gün önceden öğrencimizle hazırlandık)
İLGİYİ ODAKLAMA:Karşınızdaki kişinin üzüldüğünü anlayabilir misiniz?Arkadaşınızın üzgün olduğunu nasıl anladınız? sorularına cevap alındı.
ÖĞRENME DENEYİMİ:
1.Duygularımız üzerine bir sunu açıldı.Duygu tanımlamaları resimler üzerinde yapıldı,bu tanımlamaları yaparken beden ve yüz hateketlerinin bizi o duyguya göre doğru tanımlama yapmamızı sağladığı üzerinde duruldu.
2.AYNA AYNA OYUNU ile karşımızdaki kişinin duygusunu görme ve yansıtma çalışması yapıldı.(Yaşadığımız sevinç ,öfke,heyacan,korku gibi duygularını çevrendeki kişilere nasıl yansıtırsınız?Karşınızdaki kişinin yaşadığı duyguları nasıl anlarsınız,bu sizi nasıl etkiler? mesajları amaçlı bir çalışma yapılması sağlandı)
3.Tahtaya duygu ifadeleri asıldı.Bu ifadelere sahip olan çocuk nasıl bir durumla karşılaşmıştır ki ,sonunda bu yüz ifadelerine sahip olmuştur.
Her kümeye bir ifade şekli verildi ve neden bu ifadeye sahip olabilirliği ile ilgili cümleler yazmaları istendi.Yapışkanlı kağıtlara yazılan durumların,ifadelerin altına yapıştırıldı.Her küme kendi yazdığı ifadeleri okudu.
4.DErs kitabımdaki resimlerden de yararlanarak kızgın olduğumuzda,öfke anında,üzüldüğümüz zaman veya çok mutlu olduğumuz zaman vücudumuzda ne gibi değişiklikler meydana geliyor? üzerinde konuştuk.
5.Öğrencilere örnek olaylar dağıtıldı.Örnek olay çalışmasında ;
*bu olay karşısında hangi duyguyu yaşadınız?
*Bu duyguyu karşınızdakine nasıl ifade ettiniz?
*olumsuz bir duyguysa bu duyguyu nasıl kontrol ettiniz, neler yaptınız?,karşı trafa neler derdiniz?
soruları ile çalışmaları istendi.
her grup çalışmasını tamamladıktan sonra sunumunu yaptı,eski yaptığımız çalışmadan klan nezaket ifadelerini de çalışmlarına ekllemeleri sağlandı.Kamlumbağa yöntemi,trafik ışıkları,10'dan geriye doğru sayma... gibi öfke ve kızgınlık kontrolünü gelen örnek olaylara yerleştirdik.
DENEYİMİN PAYLAŞILMASI:Bibirimize top atarak bugün neler yaptık,neler aklınızda kaldı,neler öğrendik sorularına cevaplar bulduk.
Müzik:Neşeli ol ki genç kalasın şarkısı söylendi.
Görsel sanatlar dersi:yaşadıkları ve çok etkilendikleri bir olayı resimlemelirini istedik..Bu olayı resimlerken neler hissettirdikleri anlattırıldı.(üzüntü,korku,mutluluk,heyecan,..)
arkadaşlarıyla birlikte şarkı söylediğinde
hayvanat bahçasine gittiğinde
yardımcı olduğunda
aile ile birlikte olunca
resim yaptığında
yaptığı bir seyahatin onu çok mutlu ettiiğini
pikniğe gittiklerinde
pazarda kaybolduğunda kendini nasıl hissettiğini anlattı
Rehberlik:sevdiklerimizle mutluluğumuzu nasıl paylaşırız?Mutluluğumuzu paylaşırken aşırı davranışlarda bulunmak doğru mudur?(hoplamak,zıplamak,bağırmak gibi...)Çevremizdekiler bundan nasıl etkilenir üzerinde konuştuk.
Matemetik:sınıfımızın duygu durumunu çıkardık,kimler mutlu,üzüntülü,sinirli,korku,şaşkınlık duyguları içinde grafiğe döktük.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...