Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Uyum Haftası 3. Gün 5 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Uyum Haftası 3. Gün

Araçlar;

İsimlikler,

Kullanılmış atık A4 kağıdı

Gazete kağıdından yapılmış toplar,

Eski gazete kağıtları,

Küçük kova- leğen (evde olanlardan),

Su,

sınıfınızda oluşan altılı grup sayısı kadar büyük boy naylon poşet veya karton koli (bakkalların veya marketlerin kapı önüne attıkları, gerçi artık atmıyorlar ve dönüşüme veriyorlar neyse ki)

Sizce bu araçların maliyet ne olur?

Öğrencilerin ismini bildikleri arkadaşları ile okul bahçesinde ikili veya üçlü olarak yan yana gelmelerini ve el ele tutuşmalarını söyleyin.

İlk önce ve daha sonra ele ele tutuşan öğrencilerinizle merhaba diyerek tokalaşın. Tokalaştığınız grupları yan yana sıralanmasını sağlayın(Öğrencinizin tokalaşma sırasında hangi elini kullandığını tespit etmeye çalışın).

Oluşan grupların hep birlikte el ele tutuşmalarını sağlayarak öğrencilerin büyük  bir çember oluşturmalarını sağlayın(sosyalleşmelerini ve yardımlaşmalarını sağlayın).

Gruptan bir öğrenciyi grubun ortasına getirin, ad ve soyadını söylemesini tanıdığı bir arkadaşının adını ve soyadını söylemesini isteyin. Adı-soyadı söylenen öğrencinin ortaya gelmesi diğer öğrencinin onun yerine geçmesini isteyin. Her öğrencinin adı ve soyadının bir defa söylenebileceğini bir kez ortaya gelineceğini söyleyin. Grupta tüm öğrencilerin isimleri söyleninceye kadar bu işleme devam edin(grup içinde rahat konuşabilen ve kelime ve harfleri yanlış söyleyenleri tespit edin).

İsimlerin söylenmesi tamamlanınca hep birlikte “yükselen alkış/kasap alkışı" yaptırın. Nasıl mı? Belinizden öne doğru eğilin kollarınızı bacaklarınıza paralel olacak şekilde aşağıya doğru uzatın. Ellerinizi aşağıda birbirine hafifçe çırparak alkış yapmalarını belinizi doğrulturken ellerinde birbirine çarpması hızlanarak çapmasını eller baş üzerine gelince ellerin hızlı şekilde çarpmaları alkışlamalarını söyleyin. Ellerin aşağıdan yukarıya doğru alkışlayarak çıkarken her alkış sırasında seslerini hafiften yükseğe doğru hey heey heey heeey HEEEY diyerek bağırmalarını söyleyin. Bu çalışmayı İki üç defa yapmanız hoşlarına gideceğini düşünüyorum(Başarma duygusu ve kutlama).

Öğrencilerin üçerli gruplar olmalarını ve ele ele tutuşarak aralarında sizin geçebileceği şekilde arka arkaya sıralanmalarını sağlayın(Sıra olalım çocuklar demeden sıra olmayı öğrenmeleri).

Bu şekilde sınıfınıza doğru ön sırada duran öğrencinin yanına geçerek sizinle birlikte yavaş yavaş yürümeye başlamalarını söyleyin. Aralar kapanmaya başladığında, kapanan aranın yanındaki çocuğun yanına geçerek yürüyün, yürürken bu araya korumalarını sağlayın(koşmadan çocuklar, sırayı bozmayın çocuklar demek yerine ben nasıl yürüyorum diyerek rol model olun).

Sınıfın kapısında durmalarını ve altışarlı gruplar halinde bir önceki gün U düzeninde hazırladığınız oturma gruplarına yönlendirerek  yavaş yavaş ve sessizce gruplar halinde oturmalarını sağlayın. Tüm gruplar yerlerine oturunca bu süreçle ilgili öğrencilerinize güzel sözler söylemeyi hatırlayalım(Kutlama, başarma duygusu, parmak şıklatarak herkesin kendini alkışlamasını sağlayın).

Bir önceki gün gazete kağıdından yapılan topların her grubun kağıt kolinin/poşetin içine koymalarını söyleyin. Grup içinden bir kişinin sözcü olarak belirlemelerini söyleyin ve bu süreci gözlemleyin her bir grubun yanına giderek nasıl belirlediklerini, karara katılıp katılmadıklarını sorun her öğrenciden cevap almaya çalışın.  Grup sözcülerine, kutularında kaç tane kağıt top olduğunu ayrı ayrı sorun, daha sonra veya öncesinde her bir grubun toplu olarak topları hep birlikte sesli olarak saymalarını isteyin. Her gruba ayrı ayrı sayma işlemi yaptırın. Bu sırada diğer grupların sessizce izlemelerini sağlayın. her grubun kağıt top sayısı aynı olup olmadığını sorun?  (Ortak çalışma, düzenli olmak, istenileni yapmak. Sayma becerisi, kıyaslama)(alkış) sayma sırasında öğrencileriniz gözlemleyin. Grupların kutusuna Her bir top için kağıt kolinin/poşetin üzerine renkli kalem ile yuvarlak çizin veya önceden hazırlayacağınız etiketleri yapıştırın.

Öğrencilerin bildiği tekerlemeleri gruplar ve topluluk halinde söyletin(birlikte ve uyum içinde çalışmak). (alkış)

Her bir grubun sırasına gruptaki öğrencilere yetecek sayıda gazete sayfa bırakın. Gazete sayfalarını eşit olarak paylaşmalarını söyleyin(Paylaşımlarını gözlemleyin). Eşit paylaşım olmuyorsa müdahale edin. “Ne/Nasıl yapmamız gerekir?” sorusu ile gazete kağıtlarını grup içinde eşit olarak paylaşmalarını sağlayın.

Gazete kağıtlarını ellerini kullanarak büyük parçalar halinde yırtmalarını söyleyin ve gözlemleyin(Büyük kas hareketleri gelişmiş mi? Hayır ise uzaktan karşılıklı top atma oyunu oynatabilirsiniz). 

Her bir grubun sırasına gruptaki öğrencilere yetecek sayıda önce kullanılmış atık A4 kağıt daha sonra gazete sayfa bırakın. Önce kullanılmış atık A4 kağıtları daha sonra da gazete sayfalarını eşit olarak paylaşmalarını söyleyin(Paylaşımlarını gözlemleyin). Eşit paylaşım olmuyorsa müdahale edin. “Ne/Nasıl yapmamız gerekir?” sorusu ile gazete kağıtlarını grup içinde eşit olarak paylaşmalarını sağlayın.

Önce kullanılmış atık A4 kağıtları kendi önlerine koymalarını söyleyin. Gazete kağıtlarını ufacık olarak nasıl kopartacaklarını önce siz gösterin. Kalem kullanacağı ellerinin baş, işaret ve orta parmaklarını kullanarak gazete kağıtlarını ufacık ufacık koparmalarını kopardıkları kağıtları her bir öğrencinin daha önceden önlerine koydukları kullanılmış arkası boş atık A4 kağıdının üzerine koymalarını söyleyin(Küçük kas (parmak) hareketlerini gözlemleyin). Zorlanan öğrencilerinize nasıl yapacakları konusunda yardımcı olun(kalem tutmayı çabuk öğrenmeleri ve yazılarının okunaklı olması için).

A4 kağıdı ufak kağıtlarla dolanların, ufak kağıtları leğenlerin içine koymalarını söyleyin. Gazete koparma işlemi tamamlandıktan sonra her bir öğrencinin kullandıkları A4 kağıtlarını “öğretmen masanızda belirleyeceğiniz yeri ve nasıl üst üste koyacaklarını gösterin.” Gruplar halinde yürüyerek belirleyeceğiniz sıra ile gelmelerini masanızın üzerine koymalarını söyleyin ve bu sürecin tamamlanmasını sağlayın(yönergenizin anlaşılıp anlaşılmadığını gözlemleyin).

Yırtılmış kağıt dolu olan leğenlerin içine yeterince su koyun. Öğrencilerin üzerlerindeki elbise, gömlek, vb.  kollarını kıvırmalarını söyleyin nasıl yapacaklarını gösterin. Leğen içindeki kağıtları hep birlikte hamur yoğurur gibi parmakları ile sıkarak yoğurmalarını isteyin.

Veliye ödev;

Bu çalışmada zorlanan öğrencilerin velilerine evde kağıt yırtma ve ve yoğurma işlemine devam etmelerini söyleyin.

Kalem tutmak o kadar da kolay iş değil.

Herkes okur ve yazar.

İş güzel, okunaklı ve zarif yazı yazmak değil mi?

Yıllar sonra yazım güzel değil denmesinin sebeplerinden biri de budur.   

Kolay gelsin…

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...